Gezocht paarden breuk in hals.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
quincydesi
Berichten: 251
Geregistreerd: 09-05-17

Gezocht paarden breuk in hals.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-18 20:04

Hoihoi,

Ik ben opzoek naar mensen die ook paarden hebben met breuk in hals door trauma.

Ben erg benieuwd hoe het bij jullie gaat en als jullie er nog wat mee doen.

Groetjes Quincy


Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Gezocht paarden breuk in hals.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 20:42

Die van mij had dat en is ingeslapen omdat rond de breuk/trauma enorme atrose had ontwikkeld.

Overigens wist ik daar niets van toen ik hem kocht.
Hij liet in het begin ook niets merken.

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 22:12

Mijn Friese merrie. Diverse breuken in de eerste 3 halswervels,en de schedel. Linkerkant middenoor is kapot en haar zicht is ook beperkt. Alles zit stabiel vast, paard is met pensioen.
Reageert alleen met wat hoofdschudden met een hoofdstel, verder merk je er niks aan.

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Daantjuh88

Berichten: 1732
Geregistreerd: 13-08-07

Re: Gezocht paarden breuk in hals.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 23:10

Ja, mijn merrie had een zijwervel gebroken. Ze was daarna atactisch in lichte vorm, maar rijden was geen optie meer. Ze kon rechtsom de buiging niet meer. We hebben 3 veulentjes gehad van haar, waarna we haar afgelopen September hebben laten inslapen. Ze was op, haar nek wilde niet meer en ze werd steeds atactischer...

quincydesi
Berichten: 251
Geregistreerd: 09-05-17

Re: Gezocht paarden breuk in hals.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-18 15:51

Bedankt voor je reactie, De mijne heeft er warsch een jaar mee doorgelopen. Toen zijn we erachter gekomen en werd pensioen ze had geen pijn. maar ging heel snel achteruit en besloten naar een paddock paradise te gaan en nu weer de oude desi terug. is de baas van de kudde van 7 paarden is onwijs blij en wilt graag wat doen. Mag nu sinds afgelopen week 2a3 x per week stapritjes maken erop en kijken hoe dit gaat ze loopt namelijk weer goed. 9 jan moeten we weer terug naar de kliniek en dan kijken hoe het er nu uit ziet en als ik stapritjes kan blijven maken. Mijne geeft heel goed aan als ze een dag geen zin heeft dan is ze erg sloom en heeft ze geen zin. dan doe ik ook niks met der. op de paddock paradise heb ze genoeg beweging staat dag en nacht buiten met grote track. en soms heb ze dagen dat ze heel graag wilt doen en dan loopt ze de heletijd achter me aan met een blij hoofd zo van gaan we wat doen? haha
verder doen we vrijheidsdressuur en kan ze alles met haar nek. ze heeft een breuk tussen de eerste en tweede halswerfel. ze dachten in kliniek aan een tumor of breuk. maar omdat het beter word denken ze aan een breuk

CarolineCF
Berichten: 702
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Re: Gezocht paarden breuk in hals.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 09:40

Mijn Haflinger heeft dit ook gehad - is pas een jaar later herkend door een arts voor wat het was (gebroken halswervels). Heeft later / na behandeling nog prima kunnen functioneren d.w.z. ontspannen buitenritjes.

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: Gezocht paarden breuk in hals.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 10:07

mijn vorige verzorgpaard had een breuk in de nek na val...maar kwamen we pas achter na ruim 6 mnd.. ze kon nog prima bereden worden maar niet meer " aan de teugel" ze liet der hals gewoon hangen en liep als een stofzuigertje met de neus over de grond... gelukkig kon ze evengoed nog wel goed dragen...

Storm, voor altijd in ons hart 09-10-2020

quincydesi
Berichten: 251
Geregistreerd: 09-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-19 11:59

CarolineCF schreef:
Mijn Haflinger heeft dit ook gehad - is pas een jaar later herkend door een arts voor wat het was (gebroken halswervels). Heeft later / na behandeling nog prima kunnen functioneren d.w.z. ontspannen buitenritjes.


Dat klinkt goed! Ik moet woensdag weer naar de kliniek om opnieuw fotos te laten maken. Het gaat namelijk zo goed


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 bezoekers