Virus...wat te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Virus...wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 09:14

Mijn paard voelt zich al een paar dagen niet lekker. Maandag had ze iets verhoging (38), gisteren ook en vanochtend om 6.00 ook. Verder hoestte ze maandag met longeren eventjes (direct de lichte arbeid gestaakt) en had ze dinsdag iets last van neusvloeisel (wit). Ook loopt ze niet geheel zuiver en is heel sloom (ondanks windkracht 7/8). Ik heb haar dikke winterdeken nu verwisseld voor een dunnere omdat ze het onder haar dek wel erg warm had. Vanmorgen had ze ook een heel opgezette buik waar je niet aan mocht komen. Eten wil ze nog wel.

Zal het een virus zijn? MOet ik de DA bellen?

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 09:37

Moeilijk hoor!
Misschien kan je idd beter even het zekere voor het onzekere nemen,en toch de dierenarts laten komen!
Die opgezette buik is zo vreemd!
Sterkte ermee,laat je het nog even weten?
Groetjes en het beste van Lundi

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 09:40

Direct de DA bellen!! Een opgezette buik klinkt nogal vreemd dus niet wachten maar bellen. Beter 1x te veel de DA erbij dan 1x te weinig!

Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 09:45

Inmiddels heb ik de DA gebeld: in de loop van de ochtend komt er iemand langs. Helaas kan ik er zelf niet bij zijn omdat ik moet werken.
Ja, die opgezette buik is heel vreemd: toen ik haar dek ging wisselen moesten de kruissingels een stuk langer en sloeg mijn paard me bijna het licht uit de ogen (en ody slaat dus echt nooit). verder had ze ook niet gemest vannacht.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 09:53

Goeie beslissing hoor,ik zou ook gebelt hebben!

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 21:21

En een virus geeft meestal een enorm hoge temperatuur. Het kan natuurlijk altijd een virus zijn, maar de kans is wel iets kleiner.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 09:20

Hoe is het afgelopen?

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 15:39

Niet mesten in combinatie met een dikke buik vind ik ook een duidelijke indicatie om de DA te bellen, maar op dat idee was je zelf ook al gekomen...laat je even weten hoe het is afgelopen?

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 16:29

Ja, ben ook erg benieuwd, bij mij op stal staat een paard met precies dezelfde symptonen!
De koorts is al wel over, maar sinds gisteren komt er (fel)gele troep uit haar neus.
DA is nog steeds niet geweest, dus ik weet eigenlijk ook niet wat ik ermee aan moet...
Hou wel goed mn eigen paard in de gaten..

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 17:14

Ik ben ook wel heel benieuwd wat de dierenarts heeft gezegd. Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt.

Er heerst misschien toch wel iets trouwens, mijn paard is de laatste dagen ook neit zo fit als ze anders is, de mest is wat dunner, en ze heeft helemaal niet zo veel zin om haar box uit te gaan...
Misschien ook maar eens temperaturen...

Gelukkig nog geen dikke buik!

Sterkte in ieder geval!

Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 10:24

Hallo allemaal,

De DA heeft vorige week woensdag een virusinfectie geconstateerd. (letterlijk zei hij 'buikgriep'). Ze heeft nog wel een aantal dagen gehoest, staat lekker binnen en wil de hele dag aandacht en vooral veel lekkers Haha! Haha! . Gisteren heb ik er weer opgezeten omdat ik wilde voelen hoe ze liep. Ging redelijk, maar het is moeilijk te zeggen met zo'n blubberbak.
Er zijn bij ons meer paarden met het virus, inmiddels. Het begon bij allemaal met dikke klieren en slooohooom.

Ik hoop dat jullie stallen virus-vrij blijven..