Kan een paard de hik hebben, zonder tetani

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Kan een paard de hik hebben, zonder tetani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 23:30

Ff een vraagje. Ivano stond vandaag in de wei, en het was net of hij hikte. Maar ik heb dat echt nog nooit meegemaakt. Dus maar even een boek erbij gepakt en daar stond een verhaal over tetani. Maar de rest van de symptomen had hij helemaal niet. Hij stond er gewoon vrolijk bij, verder nix aan de hand.
Als het goed is, is het nu ook helemaal over. Maar kan dit gewoon de hik zijn geweest, net als bij mensen?
Ik heb dat echt nog nooit meegemaakt bij een paard

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.


Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:31

zat er geen gras vast in z'n keel ofzo Verward oh een paar kleine kuchjes? volgens mij kan een paard niet de hik krijgen...?

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:34

ik heb het wel vaker gezien op de manege, volgens mij hadden ze idd gewoon de hik.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:40

Paarden kunnen gewoon de hik hebben, komt niet heel veel voor. Mijn paard heeft het een keer gehad.. Ik vond hem raar doen en hij maakte er ook schokjes bij .. Gelijk de dierenarts gebeld ik dacht dat ie dood ging ofzo... had ie ook de hik ... lekker suf. Ik wist eerst ook niet dat dat kon.

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:36

Romanoff heeft soms ook de hik. Best vervelend want het gaat niet snel over.

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:46

heeft toch ooit eens een stuk in de BIt gestaan over merries aan de hik?
kan t zo snel niet vinden ,maar was intressant om te lezen.

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 20:44

Ik val hier even binnen,

Mijn paard heeft in de 4 jaar dat ik hem heb ongeveer al een 5 tal keer de hik gehad. Toevallig vandaag op wedstrijd ook, ben gewoon mijn proef gestart en onmiddellijk afgezadeld. Maar verder past hij ook niet in het plaatje van Tetani. (Ruin, wordt recreatief gereden, bijna nooit op wedstrijd, helemaal niet intensief...) Zouden jullie toch wat elektrolyten bij geven? Ik wou maandag toch nog eens de dierenarts bellen voor de zekerheid. Heel toevallig krijgt hij het meestal tijdens het longeren; het was een thuis wedstrijd en we moesten inrijden in de longeerpiste. Zou dit een link kunnen hebben?

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dioni, ladynette_x, LiannePuthzy, soesie, Stybba, xemmafalcon en 75 bezoekers