Dik wit snot

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mvh_c
Berichten: 9
Geregistreerd: 24-03-21

Dik wit snot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 21:08

Mijn paard heeft al lang na het rijden echt dik wit snot uit haar neus. Meestal langs 1 kant. Ze heeft dit niet elke keer, het komt ongeveer 2-3-4x/maand voor. Ik dacht mss een begin van asthma? Maar ken daar helemaal niet zo veel van. Ze hoest totaal niet, ook geen verhoging. Wel heeft ze last van pollen. Maar die zijn er niet in de winter, en ze heeft de snotneus wel in de winter. Als ik het snot wegveeg blijft het ook weg en komt het niet terug. Maar anders kan het er echt uitdruppen. Ze heeft dit ook gehad toen we naar de kliniek gingen, dus mss is er een verband met stress? Heeft iemand hier ervaring mee?

Mvh_c
Berichten: 9
Geregistreerd: 24-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 21:10

Hierbij de foto’s
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 21:26

Wat heeft de kliniek gezegd?
Dik wit snot is altijd een teken dat er iets in de luchtwegen zit dat eruit moet.

Dus ik ben wel benieuwd...

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Re: Dik wit snot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 22:00

Dat heeft die van mij ook. Alleen mijn paard heeft het altijd na het werk, zowel na het longeren als na het rijden. Die van mij hoest ook niet oid. En jaargetijde maakt ook niet uit.

Afbeelding

Afbeelding

Mvh_c
Berichten: 9
Geregistreerd: 24-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 22:03

Pally schreef:
Dat heeft die van mij ook. Alleen mijn paard heeft het altijd na het werk, zowel na het longeren als na het rijden. Die van mij hoest ook niet oid. En jaargetijde maakt ook niet uit.

[ [url=m/NN4mBL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/o4BATy.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dankje voor de reactie, ben blij dat ik niet de enige ben. Hoe lang heeft die van u het al? Die van mij heeft het ook altijd na het rijden maar niet elke keer.. hoesten doet ze ook niet..

Mvh_c
Berichten: 9
Geregistreerd: 24-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 22:04

Mi_Amore schreef:
Wat heeft de kliniek gezegd?
Dik wit snot is altijd een teken dat er iets in de luchtwegen zit dat eruit moet.

Dus ik ben wel benieuwd...


Kliniek heeft er toen niks speciaals over gezegd, we waren daar toen voor maagzweren. We moeten binnenkort op controle dus was sws van plan het nog eens te vragen en dan laat ik het weten.

Utixo

Berichten: 6566
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Dik wit snot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 22:19

Wit snot kan niet zoveel kwaad. Groen snot is een teken van bacteriën. Zolang het een paar keer per maand is, hoef je ook niet echt bang te zijn voor problemen. Waarschijnlijk gewoon een loopneus.

Wesseltje

Berichten: 2182
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Dik wit snot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 22:32

Ik zou er toch even naar laten kijken. Mijn paard had dit ook en bleek een gebroken kies te hebben.. dit was troep wat er niet uit kon. Ook wel sinusitis genaamd. Dus voor de zekerheid zou ik er naar laten kijken.

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Dik wit snot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 22:40

Ik maak écht een verschil tussen 'eiwittig witte neusloop' of écht dik snot (glibberig, flubberig, ... ).

Het eerste hebben mijn paarden praktisch standaard na het rijden, 1 paard zelfs gewoon 'altijd'.
Zij is wel longpatiënt nav lyme in 2014.

Als het het 2de is, wees maar zeker dat er 'iets' is, zoals Wesseltje zegt en ik ook zei: dik slijm of snot is 'rommel' dat ergens anders niet weg kan :)

Ruitert
Berichten: 68
Geregistreerd: 09-12-11

Re: Dik wit snot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 23:23

Dikke gele of witte vloeistof uit een neusgat duid vaak op kiesproblemen/sinus. Laat het nakijken dan weet je het zeker. Stinkt het snot ook dan heb je een ontsteking zitten.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Dik wit snot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 23:56

Stofallergie.....

Kijk even in het Topic over hoesten. Dit is immers toch luchtwegengerelateerd.
Ik zou het niet op z’n beloop laten maar zeker iets aan je management gaan doen.

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 09:43

Mvh_c schreef:
Pally schreef:
Dat heeft die van mij ook. Alleen mijn paard heeft het altijd na het werk, zowel na het longeren als na het rijden. Die van mij hoest ook niet oid. En jaargetijde maakt ook niet uit.

[ [url=m/NN4mBL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/o4BATy.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dankje voor de reactie, ben blij dat ik niet de enige ben. Hoe lang heeft die van u het al? Die van mij heeft het ook altijd na het rijden maar niet elke keer.. hoesten doet ze ook niet..


Zijn hele leven al. Zijn moeder had hetzelfde geloof ik