Wanneer welke kuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lolaxx18
Berichten: 57
Geregistreerd: 15-10-18

Wanneer welke kuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 19:36

Hee,

Ik ben een beetje in de war. Het klinkt misschien heel dom maar de dieren arts geeft toch alle entingen?
Dus ook wormen en wat er allemaal bij komt kijken

Xx
Laatst bijgewerkt door Lolaxx18 op 18-10-18 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Waneer welke kuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 19:38

Een dierenarts geeft inderdaad de entingen!

Controleren op wormen kan je laten doen door middel van mest opsturen naar bijv. Worm&co of het woud. Je krijgt dan vrij snel de uitslag of je paard wormen heeft en dan weet je meteen of je je paard moet ontwormen. :)

Lolaxx18
Berichten: 57
Geregistreerd: 15-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 19:42

_Dominique schreef:
Een dierenarts geeft inderdaad de entingen!

Controleren op wormen kan je laten doen door middel van mest opsturen naar bijv. Worm&co of het woud. Je krijgt dan vrij snel de uitslag of je paard wormen heeft en dan weet je meteen of je je paard moet ontwormen. :)


Als je paard dan wel wormen heeft komt de dierenarts heb dan ontwormen of moet je een wormen kuurtje online kopen? (Ja sorry klinkt heel dom maar ben een beetje in de war :\

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70520
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 19:42

Ik verplaats dit topic naar Medisch.

Koper

Berichten: 30258
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 19:44

TS de veearts ent inderdaad je paard in, voor influenza en tetanus en als je wil ook nog voor rhino. Ook ontwormmiddelen kun je via de veearts krijgen. Met de veearts kun je ook een ontwormschema opstellen.

Anoniem

Re: Wanneer welke kuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 19:46

Hey domme vragen bestaan niet! :D

Koper heeft het duidelijk uitgelegd. Bij ons op stal wordt er collectief wormonderzoek gedaan en ontwormd. De mijne heeft wormen en ik krijg dan van de staleigenaar het verslag van Het Woud (waar mest is onderzocht) met daarbij om welke wormen het gaat en met wat voor kuur ik moet behandelen.

Ontwormmiddelen kan je idd via de DA krijgen. :)