Zwaar gezwollen oog

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: Zwaar gezwollen oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 12:26

Je hoeft je niet te excuseren, het is ook een heel naar beeld zo'n gezwollen oog. Fijn dat het al afzwakt!

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 21:23

horsiegek schreef:
Je hoeft je niet te excuseren, het is ook een heel naar beeld zo'n gezwollen oog. Fijn dat het al afzwakt!

Thx ;-).
Ben heel blij om haar oogje te zien, deze avond weer iets slechter, maar vanavond nog eens goed reinigen en druppelen, hopelijk morgen nog beter.
Ik ben echt super blij dat de lieve buurvrouw meteen in haar auto gesprongen is om een veearts te zoeken. Ook heb ik super hulp van de eigenares om oogje te verzorgen, want alleen is moeilijk. Thx voor advies.

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Re: Zwaar gezwollen oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-18 02:31

Oef, is gelukkig weer ok...wou gewoon eens laten weten. Thx voor de steun.

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Zwaar gezwollen oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 07:09

Fijn dat het zo afgelopen is joh!

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Zwaar gezwollen oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 08:11

De zwelling afgezakt en alles weer zoals het hoort dus? Dat je je zorgen maakte is meer dan logisch hoor

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Re: Zwaar gezwollen oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-18 06:38

Ja hoor, zag er aanvankelijk vreselijk uit, maar alles is terug normaal.
Misschien toch een wespensteek? We zullen het helaas nooit weten, maar bijzonderste is dat ze genezen is!

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Zwaar gezwollen oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 07:51

Mijn paard heeft dit van de zomer ook 2x gehad toen er heel veel vliegen waren. Uitgespoeld met afgekoeld gekookt water en de volgende dag was het ook al heel veel beter. Soms lijkt het erger dan het is, maar ogen moet je inderdaad zuinig op zijn. Dus snap dat je bent geschrokken.

Ik zou trouwens wel gaan nadenken over een noodplan voor als je met spoed een dierenarts nodig hebt. Misschien zelf er voor zorgen dat je je paarden kan vervoeren naar een kliniek wanneer dat nodig is?

marley93

Berichten: 6034
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Zwaar gezwollen oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 08:00

Mijn merrie had elke zomer een dik oog, zag er ook zo heftig uit. Dierenarts erbij gehad, en die zei dat het door de vliegen kwam, maar ook wel eens door de wind. In ieder geval kreeg ik een oogzalf met vitamine A erin, en dat werkte als een tiet! Dan was het met een paar dagen over. Wel even gedoe om het er goed in te krijgen.
Ik ben op een gegeven moment preventief een soort ‘zalf’ gaan smeren wat Bright Eye heet (weet even niet meer hoe het merk heet), wanneer ik haar oog wat zag tranen. Dat hielp dan ook goed. Die zalf verzachtte het gebied rond het oog wat, en dat was dan genoeg om een echt dik oog te voorkomen.

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-18 17:48

Jessix schreef:
Mijn paard heeft dit van de zomer ook 2x gehad toen er heel veel vliegen waren. Uitgespoeld met afgekoeld gekookt water en de volgende dag was het ook al heel veel beter. Soms lijkt het erger dan het is, maar ogen moet je inderdaad zuinig op zijn. Dus snap dat je bent geschrokken.

Ik zou trouwens wel gaan nadenken over een noodplan voor als je met spoed een dierenarts nodig hebt. Misschien zelf er voor zorgen dat je je paarden kan vervoeren naar een kliniek wanneer dat nodig is?

Zit in buitenland, mijn auto is kapot en mijn trailer heb ik verkocht aan mijn moeder om hier te geraken. Ik ben nu idd aan het kijken om mijn trailer terug te krijgen en een ander voertuig te kopen, maar dat gaat niet zomaar. In hoogste nood is de eigenares bereid me te helpen.

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-18 17:49

marley93 schreef:
Mijn merrie had elke zomer een dik oog, zag er ook zo heftig uit. Dierenarts erbij gehad, en die zei dat het door de vliegen kwam, maar ook wel eens door de wind. In ieder geval kreeg ik een oogzalf met vitamine A erin, en dat werkte als een tiet! Dan was het met een paar dagen over. Wel even gedoe om het er goed in te krijgen.
Ik ben op een gegeven moment preventief een soort ‘zalf’ gaan smeren wat Bright Eye heet (weet even niet meer hoe het merk heet), wanneer ik haar oog wat zag tranen. Dat hielp dan ook goed. Die zalf verzachtte het gebied rond het oog wat, en dat was dan genoeg om een echt dik oog te voorkomen.


Heel erg bedankt voor je tip! Ik zoek het even op!

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 21:02

Cambiar schreef:
Jessix schreef:
Mijn paard heeft dit van de zomer ook 2x gehad toen er heel veel vliegen waren. Uitgespoeld met afgekoeld gekookt water en de volgende dag was het ook al heel veel beter. Soms lijkt het erger dan het is, maar ogen moet je inderdaad zuinig op zijn. Dus snap dat je bent geschrokken.

Ik zou trouwens wel gaan nadenken over een noodplan voor als je met spoed een dierenarts nodig hebt. Misschien zelf er voor zorgen dat je je paarden kan vervoeren naar een kliniek wanneer dat nodig is?

Zit in buitenland, mijn auto is kapot en mijn trailer heb ik verkocht aan mijn moeder om hier te geraken. Ik ben nu idd aan het kijken om mijn trailer terug te krijgen en een ander voertuig te kopen, maar dat gaat niet zomaar. In hoogste nood is de eigenares bereid me te helpen.

Snap ik en je hoeft het ook niet uit te leggen. Maar je ziet nu maar weer hoe lastig het is om medische hulp te krijgen en er zijn helaas situaties waarin elke minuut telt. Maar die heb je dus.