Vreemd ziektebeeld pony, wie ervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 12:05

Bij ons op stal is een ruin die al een paar jaar incontinent is. Zijn achterbenen zitten ook onder de urine. De eigenaresse heeft uitgevonden dat levertraan-zink zalf goed werkt om de benen zo vet te hebben dat de urine niet meer tot de huid doordringt. Ze spoelt het wel vrijwel dagelijks af en eens in de week ( uit mijn hoofd) wast ze met betadinescrub. Dan weer aardig dik de levertraan-zinkzalf erop smeren. Sinds ze dit doet krijgt het paard geen kale kapotte plekken meer in elk geval. Wie weet helpt het bij jouw pony ook om te voorkomen dat de huid schraal wordt en stuk gaat.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet


henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:32

SusanH schreef:
Beeld blijft gelijk. Vrolijke pony die goed eet en geen koorts meer heeft. Maar wel atactisch. Hebben haar nu ze niet meer besmettelijk is goed gewassen. Dat moet je echt wel regelmatig doen want haar staart en achterbenen zijn ontzettend vies elke keer door alle urine. Ze is incontinent en kan haar staart niet optillen.


SusanH, 3 van onze paarden zijn in 2011 opzettelijk vergiftigd. Bij 2 paarden is daardoor een hele tijd het centraal zenuwstelsel van de riedel geweest. Eentje is zelfs bijna 1,5 jaar behoorlijk atactisch geweest achter.
Ze hebben van tijd tot tijd een vitamine B injectie van de dierenarts gehad. Waar o.a. de B12 inzat maar ook de vitamine B1 omdat die een positieve invloed heeft op het centraal zenuwstelsel.

Wonder boven wonder is de ataxie helemaal genezen. Het heeft al met al best lang geduurd maar het kan dus wel. Ik geef nu zelf pure biergist bij voor de div. vitamines B. Daar hebben ze duidelijk veel baat bij.

Echte vrouwen rijden geen winkelwagentje, echte vrouwen rijden DODGE.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 12:09

Dank voor je reactie. Misschien wel leuk om een kleine update te geven. Haar praatjes zijn volledig terug. We hebben het idee dat het lopen beter gaat. Met weg stappen maakt ze geen misstappen meer en ze stapt ruim over in stap. Dat kon ze eerst niet. Ook het stoeprandje als ze haar weitje uit gaat geeft geen problemen meer. Eerder viel ze dan bijna. Ik loop ook weer wat beter en volgende week heeft onze dochter herfstvakantie dan willen we starten met het wandelen.

Incontinentie blijft nog wel. Ook staart is geen verschil met eerst. We moeten haar dus geregeld wassen. Gelukkig vindt ze dat minder erg als ze er wat lekkers bij te eten heeft.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-18 12:24

Na de hoopvolle update nu vanmorgen de pony in laten slapen ;( ze stond vanmorgen ineens op 3 benen. Ik dacht in eerste instantie aan een breuk. Dierenarts gelijk gebeld. Met het beeld wat ze nu liet zien en haar ziektehistorie kan het geen rhino zijn. Van de zomer heeft ze een trap gehad op haar rug. Toen had ze ineens een bult op naar de ruggenwervel. Maar geen pas kreupel gelopen. En ze gaf verder ook geen pijn aan. Die hele bult weer vergeten tot vandaag. Nu vallen alle puzzelstukjes in elkaar. Ze had een zenuwbezenuwbeknelling die nu plotseling erg verslechterd was. DA was meteen duidelijk dat inslapen de enige optie was. Dat had ik zelf ook gezien toen ik haar vanmorgen zag op 3 benen amper kunnen lopen. Zichtbaar veel pijn. Die pijn heeft ze nu niet meer. Wij zijn er kapot van vooral onze dochter. Zo oneerlijk dit eerst in juli ons paard en mijn grootste vriend. Nu lieve Cato. Hoop dat er een plek is hierboven waar ze geen pijn meer heeft.

Anoniem

Re: Vreemd ziektebeeld pony, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 12:34

Wat een vreselijk nieuws en wat een onverwachte wending. Sterkte met een plekje geven van het verlies van jullie bijzondere Cato!

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Vreemd ziektebeeld pony, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 12:36

Wat verschrikkelijk Susan! Er is echt niks wat ik kan zeggen om jullie pijn te verzachten, maar ik leef echt met jullie mee :(:) Heel veel sterkte, alweer..

Ginny135
Berichten: 313
Geregistreerd: 02-08-16

Re: Vreemd ziektebeeld pony, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 12:39

Heel veel sterkte!

Tot ooit Oscar, de liefste hond die ik ooit heb gekend. Dankjewel voor de 15 jaar plezier, dankjewel voor alles

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 12:39

Wat een bizarre en ongelooflijk verdrietige wending. Sterkte met het verlies, ook voor jullie dochter.

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Vreemd ziektebeeld pony, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 12:41

Och jeetje, veel sterkte

Amber_anne

Berichten: 6900
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Vreemd ziektebeeld pony, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 12:43

Jeetje gecondoleerd, heel veel sterkte aan jullie als gezin! Y;(

Missbeauty30

Berichten: 492
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 12:44

Jeetje wat een verdrietig nieuws. Sterkte :(:)

#Trots op de boeren
Trotse moeder van 2 prachtige kinderen

RSDICBS

Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 12:45

Ah wat een nare wending heeft je topic ineens. Heel veel sterkte!

Alleen foto's in topic bekijken: &if=1

RianneH

Berichten: 28225
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Vreemd ziektebeeld pony, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 13:31

Oh wat een verdrietige update, heel veel sterkte voor jullie en je dochter :(:) Wat een ellende zo snel na elkaar.

"Een draver, is gaver" :D

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Re: Vreemd ziektebeeld pony, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 13:39

Jeetje wat heftig en zon onverwachte wending, heel veel sterkte voor jullie allemaal.

http://Www.boerderijcoaching.nl ik help jou de rust en ontspanning in jezelf terug te vinden, zodat je weer in verbinding komt met jezelf.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-18 14:07

Idd heel bizar. Ik dacht eerst dat haar onderbeen gebroken was omdat ze zo raar stond. Maar volgens de DA paste dit helemaal in het beeld van een zenuwbeknelling die plots verergerd was. Zo niet verwacht dit. Bedankt voor jullie medeleven. Het is zo onwerkelijk dit.

oji

Berichten: 4237
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Vreemd ziektebeeld pony, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 14:19

Oh wat een nare en onverwachte wending. Heel veel sterkte met het verwerken van het verlies van Chaplin en Cato. :(:)

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Vreemd ziektebeeld pony, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 14:22

Ik heb al gereageerd in je andere topic maar dit is echt verschrikkelijk! Ocharm je dochtertje ook. Heel veel sterkte ! :(:)

Don't take anything for granted

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-18 14:34

Ja ze is er echt kapot van.

Beauty26
Berichten: 2033
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 14:35

Ik ben een stille meelezer, maar wilde jullie nu toch heel veel sterkte wensen! Wat een verschrikkelijke update... Zo onverwachts

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 14:49

Ach jeetje, wat ontzettend naar... Heel sneu voor je dochtertje ook, vooral dat het nu ineens zo onverwachts is en jullie je er ook totaal niet op hebben kunnen voorbereiden oid.
Heel veel sterkte gewenst de komende tijd :(:)

Be the change you wish to see in the world.

Chapeau2002

Berichten: 897
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Re: Vreemd ziektebeeld pony, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 15:00

Wat vreselijk voor jullie.. dat is een hele nare update.
Heel veel sterkte :(:)

Alles wat je aandacht geeft groeit..

uiltje001
Berichten: 646
Geregistreerd: 03-03-08
Woonplaats: Hengelo

Re: Vreemd ziektebeeld pony, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 15:06

Heel veel sterkte!

TanteFlavie

Berichten: 778
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (Belgiƫ)

Re: Vreemd ziektebeeld pony, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 15:18

Ook ik was een stille meelezer. Wat hebben jullie goed voor haar gezorgd en wat een nare wending.
Heel veel sterkte!

Pluk de dag!

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Vreemd ziektebeeld pony, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 15:22

Wat erg. Maar jullie hebben meer dan je best gedaan voor je pony.

esje01

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Vreemd ziektebeeld pony, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 15:56

Oh Susan wat een verschrikkelijk nieuws.
Ik leef enorm met jullie mee.
Hebben hier ook in zeer korte tijd van 3 van onze kanjers afscheid moeten nemen.
Je eigen verdriet is al enorm maar het verdriet zien bij je kind dat s hartverscheurend.
Heel veel sterkte


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 bezoekers