(Wedstrijd)paard slecht op conditie te krijgen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

(Wedstrijd)paard slecht op conditie te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-18 22:40

Hallo,
Ik heb hier eens een vraagje.
Ik rij nu sinds een aantal maanden een paardje, wedstrijd gericht (Reining).

Ze komt als jong paard uit de sport. Maar heeft zo'n 2 jaar stilgestaan vanwegen een wond.
Intussen is ze weer zo'n klein half jaar aan de gang, rustig opgebouwd.

Ik ben haar nu al sinds een maand of 3 meer aan het trainen en naar de wedstrijden toe aan het werken.
Maar, ik vind dat haar conditie erg achterblijft.
In begin was het logisch, ivm de lange pauze maar intussen zou deze toch wel weer op peil moeten zijn.
Maar na 20 minuten opwarmen, cirkelen en spinnen moet ik echt even eraf en haar flink pauze geven voor ik verder kan omdat ze goed nat is en heftig staat te pompen.

Hebben jullie ideeen/ervaringen?
Ik heb al een ijzerkuur (zoiets voor beter uithoudingsvermogen) gehaald van equine Amerika wat ze sinds een week krijgt.
Ze is nu 10 jaar

100% Reiner


Anoniem

Re: (Wedstrijd)paard slecht op conditie te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 22:50

Ik zou zeker geen ijzerkuur geven zonder bloedonderzoek.
Misschien dus gewoon beginnen met een bloedonderzoek?

Is ze 5 Panel getest?

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: (Wedstrijd)paard slecht op conditie te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-18 22:52

5 panel weet ik eigenlijk niet maar ze verzuurd niet. Als het PSSM was had ze al lang een aanval moeten hebben. Ze is niet stijf ofzo, alleen snel buiten adem.

Ja, bloedonderzoek zullen we inderdaad wel laten doen ja.
Maar mijn da was op de WEG dus even kijken wanneer ze terug is.

100% Reiner

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: (Wedstrijd)paard slecht op conditie te krijgen