Derfen: ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Derfen: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-18 22:28

Ik heb eerst al rondgelezen op het forum en wat topics over Derfen gevonden, maar die waren al redelijk oud en hadden niet echt de informatie die ik zoek.

Hi allemaal,

Mijn paard heeft last van zomereczeem. Vooral tussen haar voor- en achterbenen, op haar hoofd en bij haar tepels. Erg vervelend!

Nu hoorde ik haar fokker over Derfen en die was daar heel erg positief over. In het verleden heb ik er wel meer mensen (positief) over gehoord.
Haar fokker zegt dat ze dan heel vaak niet eens meer een deken nodig hebben. Dus dat klinkt zeker erg goed.

Nu was mijn vraag of er mensen op Bokt zijn met ervaringen met Derfen? Of het echt zó goed werkt? Plus- en minpunten? Bijwerkingen? Hoe vaak smeer je ze er mee in etc?

Alvast bedankt :D

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Derfen: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 22:30

Ik volg even!

vera_pino

Berichten: 1895
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 22:34

Ik ben heel blij met de ontdekking van Derfen! Mijn pony had van de ene op de andere dag last van zomerschuren. Bij de manen en staart groeide het in de winter mooi aan om in de zomer weer tot op de huid te verdwijnen. Al sinds 2007 ongeveer. Niks hielp, in ieder geval van de brokken af en meer op de muesli maar qua smeersels hielp helemaal niets. Van alles geprobeerd. En nu met Derfen heb ik hem s'nachts zonder deken op stal zodra hij weer dreigt te schuren weer Derfen smeren maar hoef het niet eens wekelijks te doen.

Andere paarden die ineens beginnen te schuren werkt het ook goed bij. Ik merk ook goed dat het de haargroei stimuleert.

Mijn andere paard daarentegen werkt het niet bij, zij schuurt alleen als ze hengstig is en heb voor haar equidoux wat redelijk goed helpt. Derfen helpt niets bij haar.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 22:35

vera_pino schreef:
Ik ben heel blij met de ontdekking van Derfen! Mijn pony had van de ene op de andere dag last van zomerschuren. Bij de manen en staart groeide het in de winter mooi aan om in de zomer weer tot op de huid te verdwijnen. Al sinds 2007 ongeveer. Niks hielp, in ieder geval van de brokken af en meer op de muesli maar qua smeersels hielp helemaal niets. Van alles geprobeerd. En nu met Derfen heb ik hem s'nachts zonder deken op stal zodra hij weer dreigt te schuren weer Derfen smeren maar hoef het niet eens wekelijks te doen.

Andere paarden die ineens beginnen te schuren werkt het ook goed bij. Ik merk ook goed dat het de haargroei stimuleert.

Mijn andere paard daarentegen werkt het niet bij, zij schuurt alleen als ze hengstig is en heb voor haar equidoux wat redelijk goed helpt. Derfen helpt niets bij haar.


Dit gaat over de gehele afgelopen zomer? Zeg mei - nu? :oo

Malenka

Berichten: 7559
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Derfen: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 22:38

Naar mijn ervaring doet het niks anders dan je paard heel vies en stinkend maken. Het schuren ging gewoon door.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 22:39

Positief, het verlicht zeker. Wel prijzig. En op een schimmel ziet het er niet uit.

vera_pino

Berichten: 1895
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 22:40

Jup :j zeg maar meestal begint het in Maart en dan tot oktober en nu vanaf april Derfen in gebruik en heb het eerst om de dag gesmeerd toen om de 3 en toen zodra hij aangaf jeuk te hebben. Heb het nu al 3 weken niet gebruikt *\o/* morgen is hij weer aan de beurt.

Bienotje

Berichten: 10866
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 22:41

Ooit gebruikt met haflinger met blonde manen vanwege veel lof op internet. Blond werd direct vies bruin en verkleurde. Ik heb resultsat daarnaast nooit echt gemerkt moet ik bekennen. Wel paard met viezd bruine mandn tijdelijk gehad.

SilvanoN
Berichten: 203
Geregistreerd: 18-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 23:03

Ik een minder goede ervaring. Paard leek wel verbrand ! Ik had het savonds op stal opgedaan. Dit trof ik de volgende morgen: Afbeelding
Afbeelding

Nu gebruik ik fibra anti itch. Dat gaat goed

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 23:08

Ik zweer bij Derfen _/-\o_ ! Wauw, wat een product, de jeuk verdwijnt als sneeuw voor de zon, wondjes genezen en haar groeit mega snel terug ! Het enige wat je erbij moet nemen is de geur :x . Zelfs met twee paar handschoenen, alles stinkt gewoon...kruipt direct in je kleren en 2 dagen erna ruik ik het nog op mijn lijf . Eraf wassen lukt niet, geur blijft op je huid -O-.
Maar verder niks dan lof !! <3

Toffeltje

Berichten: 527
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 23:08

Bij mijn pony deed het helemaal niets, behalve dat ze vreselijk stonk. Ik gebruik nu een of andere pour-on voor koeien en dat werkt geweldig, ze heeft dit hele jaar al goed zonder deken gestaan!

xelle

Berichten: 297
Geregistreerd: 22-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 23:16

Ik heb het een tijdje gebruikt maar ben over gegaan op het voer Fibra Anti-itch en heb hierbij ook de pot crѐme Fibra Anti itch besteld.

Mijn haflinger heeft zomers lang haar manen eraf geschuurd, niets hielp, ook Derfen niet.
Nu ik de combi voer en creme Anti Itch gebruik, gaat het stukken beter.
De pony heeft weinig tot geen jeuk en schuurt bijna niet meer!!

Ik smeer de crѐme 2 a 3x in de week, dit werkt voldoende voor mijn merrie.
Ander voordeel van deze crѐme ten opzichte van Derfen is dat het niet stinkt en de manen niet zwart maakt.

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Derfen: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 00:07

Derfen werkt bij mij beter/langer dan bijv sweet itch. Nadeel is dat het erg vies is en ook vuil aantrekt. Je moet het ook regelmatig uit wassen, want anders krijg je die kleur bijna niet meer uit de manen van je paard (wanneer de manen licht zijn althans). Mijn vliegendeken heeft ook enorme bruine plekken bij de manenkam en staart van het spul. Desalniettemin heb ik het er graag voor over.

Tis ook niet goedkoop trouwens.

Flesje met puntdopje is wel erg handig!

vendake
Berichten: 170
Geregistreerd: 24-10-17

Re: Derfen: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 01:29

Ik gebruik derfen elke 2 weken wanneer ze weer haar staart schuurt, ik ben er super tevreden van ! 1x toepassen, 2 weken niet schuren ... ik doe met een fles 2 seizoenen makkelijk . Goed inmasseren, Super tevreden hier. Ja het stinkt en ja het is bruin spul. Handschoenen gebruiken!

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Derfen: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 01:43

Ik gebruik de fibra anti itch en voor het eerst in 4 jaar heeft paardlief alle manen nog. En smeer het niet eens iedere dag maar aleen wanneer ze jeukt aangeeft.

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 09:57

alice0cullen schreef:
Ik gebruik de fibra anti itch en voor het eerst in 4 jaar heeft paardlief alle manen nog. En smeer het niet eens iedere dag maar aleen wanneer ze jeukt aangeeft.

Hoeveel zit er in zo’n pot t.o.v. Een derfen fles van 30 euro? Doe je er ongv even lang mee?

Lijkt me opzich best lastig smeren tussen de manen en staart.

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Derfen: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-18 22:14

Bedankt voor alle ervaringen! Ik merk wel heel erg dat het bij iedereen een beetje verschillend is hoe ze het ervaren. Ik heb vandaag wat gesmeerd bij mijn paard en ben benieuwd of ik er iets van ga merken of niet. De dekens blijven voorlopig nog maar gewoon even op!

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 22:25

In elk geval altijd testen op een klein stuk huid. Ik heb het bij mijn merrie gebruikt maar haar huid was de volgende dag helemaal opgezet rondom de aangebrachte plekken, en ik had het echt maar op kleine plekken aangebracht.

Eliana

Berichten: 5452
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Derfen: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 22:36

Hier een tevreden gebruiker, ze moet wel d'r deken ophouden, maar als ze jeuk heeft dan werkt derfen verzachtend en het haar groeit snel weer aan. Alleen die stank inderdaad.. En het vlekt behoorlijk op m'n deken, pony is zelf zwart dus daar heb ik geen last van de vlekken.

Phen
Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Derfen: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 22:53

Ik zweer ook bij derfen. Mijn ruin heeft ook bijna over zijn hele lichaam zomereczeem (manen, staart, buik, koker, tussen voorbenen en hoofd). Ik smeer het vrij vroeg in het seizoen er al op. Gedurende het seizoen kan je afbouwen (dus eerst iedere dag, daarna doe ik het tot hij weer jeuk heeft, meestal 1x per week). Hij kan dan zonder eczeemdeken 24/7 buiten staan. Helaas is het wel bruine olie, en zie je het op mijn schimmel behoorlijk. Maar liever een smerig paard dan een paard dat zich helemaal kapot schuurt.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 22:56

Remark schreef:
alice0cullen schreef:
Ik gebruik de fibra anti itch en voor het eerst in 4 jaar heeft paardlief alle manen nog. En smeer het niet eens iedere dag maar aleen wanneer ze jeukt aangeeft.

Hoeveel zit er in zo’n pot t.o.v. Een derfen fles van 30 euro? Doe je er ongv even lang mee?

Lijkt me opzich best lastig smeren tussen de manen en staart.[/quote/]

Ik heb die gewone potten van 500 ml en daar doe ik gemiddeld een seizoen mee, in het begin smeerde ik iedere dag, maar nu alleen als ik plekken zie of ze iets schuurt. Je hebt er niet heel veel van nodig. De manen kam in te smeren, verspreid makkelijk. En op de staart doe ik alleen boven op de staartwortel een likje. Ze heeft nog wel altijd haar deken om maar dat is ook voor de 100den vliegen hier.

De potten crème zijn ook niet zo duur dacht iets van 25 euro per pot.

Smeer het trouwens ook als ze plekjes van mok of rasp heeft, werkt ook perfect.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: Derfen: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 23:30

Goede ervaring ook, hier met Derfen! En inderdaad, ik gebruik het soms ook bij mok. Wondermiddeltje!

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Derfen: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 12:41

Aangezien die van mij afgelopen week spontaan vol met kale plekjes zat, waaronder kleine korstjes... En dit niet weg ging... Heb ik het ook maar gehaald.
Ik dacht dat het mega zou stinken, maar het ruikt een beetje naar vuurkorf.
En vooral na die tijd rook ik naar vuurkorf.

Gewoon wassen werkte inderdaad niet goed... Maar na een nachtje slapen is de geur gewoon weg hoor :j

Nu maar hopen dat het werkt! :D

CoRiNa1983

Berichten: 1768
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Derfen: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 13:27

Mijn pony had nadat ik het op een klein stukje gesmeerd had, een hele dikke en rode plek gekregen dus ik gebruik het niet meer, ik gebruikte daarna sweet itch maar dat help maar minimaal. nu was ik haar 1 x per 1,5 a 2 weken met Thee-Trea shampoo en spuit ik er wat blauw spray op en dat werkt super goed voor haar.

Cilla_Bo

Berichten: 134
Geregistreerd: 30-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 13:45

Ik gebruik defren voor de plekken waar de deken niet of niet helemaal zit bv buik, neus en benen. Echt een redmiddel! Voor ons iig de beste antijeuk en we hebben al veel gepeobeerd :o

Geen vlekken hier want donker paard, maar handschoentjes is wel aan te raden, je blijft het anders soms nog dagen ruiken