Paard wordt agressief van vliegenspray

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Icehorsies
Berichten: 4
Geregistreerd: 02-09-18

Paard wordt agressief van vliegenspray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-18 12:05

Hallo allemaal :)

Mijn verzorgpaard reageert sinds een paar dagen heel raar op onze vliegenspray. Als we hem willen insprayen begint hij naar ons te bokken en wordt heel agressief. Een tijd daarvoor vond hij vliegenspray gewoon prima maar sinds een paar dagen gedraagt hij zich heel agressief tegen over ons als wij hem willen insprayen. Dit geld overgens niet voor andere middelen zoals glansspray en antiklit dus het ligt wat mij betreft echt aan de geur. Zouden jullie nog een reden kunnen bedenken waarom hij zo raar doet?

Groetjes ;)

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Paard wordt agressief van vliegenspray

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 12:07

Heeft hij niet ergens een wondje (gehad)? Daar waar de vliegenspray op prikt of iets en hij de link legt met de geur (= pijn)?

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 12:11

Ja zeker kan ik wel een reden bedenken. Het kan zijn dat je of een beetje te onzorgvuldig bent geweest waardoor hij wat spray binnen heeft gekregen in mond, neus of ogen of de wind stond fout waardoor dit gebeurt is. Een tip om dit op te lossen is om zo te gaan staan dat de windrichting vanaf het paard gaat, dan de spray op je hand spuiten en daarmee het voorzichtig op je paard gaan doen, op zijn gezicht en andere plekken.
Dan komt het vanzelf weer goed. Volgend jaar kun je dan weer gewoon gana sprayen. Ik doe trouwens altijd op de oortjes en neus, rondom ogen e.a plekjes op het gezicht cq vliegenmasker via mijn hand waar de spray op zit.

Icehorsies
Berichten: 4
Geregistreerd: 02-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-18 12:13

Quir schreef:
Heeft hij niet ergens een wondje (gehad)? Daar waar de vliegenspray op prikt of iets en hij de link legt met de geur (= pijn)?


Ik kan me niet herinneren dat hij een wondje heeft gehad, en omdat hij vooral op zijn hoofd er een flinke hekel weet ik niet zeker of een wondje de aanleiding is, heel erg bedankt voor je reactie ;)

Icehorsies
Berichten: 4
Geregistreerd: 02-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-18 12:14

pien_2010 schreef:
Ja zeker kan ik wel een reden bedenken. Het kan zijn dat je of een beetje te onzorgvuldig bent geweest waardoor hij wat spray binnen heeft gekregen in mond, neus of ogen of de wind stond fout waardoor dit gebeurt is. Een tip om dit op te lossen is om zo te gaan staan dat de windrichting vanaf het paard gaat, dan de spray op je hand spuiten en daarmee het voorzichtig op je paard gaan doen, op zijn gezicht en andere plekken.
Dan komt het vanzelf weer goed. Volgend jaar kun je dan weer gewoon gana sprayen. Ik doe trouwens altijd op de oortjes en neus, rondom ogen e.a plekjes op het gezicht cq vliegenmasker via mijn hand waar de spray op zit.


We gaan gebruik maken van je tips ;)

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 12:15

Pak een spons, maak die vochtig spray er vliegenspray op en wrijf tegen de haar richting in. Zo blijft het beter zitten

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 12:16

Als je zijn hoofd ingesprayed hebt kan het best zijn dat hij het in zijn ogen heeft gekregen, daar zou ik ook niet blij van worden. Ik spray nooit het hoofd, ik die eerst het vliegensvlug op een doek en ga daarmee over zijn hoofd.

Icehorsies
Berichten: 4
Geregistreerd: 02-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-18 12:18

Mossel schreef:
Als je zijn hoofd ingesprayed hebt kan het best zijn dat hij het in zijn ogen heeft gekregen, daar zou ik ook niet blij van worden. Ik spray nooit het hoofd, ik die eerst het vliegensvlug op een doek en ga daarmee over zijn hoofd.


Wij sprayen ook nooit op het hoofd, eerst op een spons en dan over het hoofd

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 05:42

Doet hij het bij verschillende merken vliegenspray? Misschien eens een andere proberen om te zien of hij dat minder vindt stinken?

En als hij gewoon geen spray op zijn hoofd wil kun je ook iets anders smeren. Ear Balm van Red Horse werkt perfect, en is heel fijn om de gezichten mee in te smeren. Hoef je ook niet meer te klungelen met een spons of doekje.

Rubs

Berichten: 508
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 12:03

Komt echt weer goed, ik denk ook dat hij er een keertje pijn van heeft gehad, of in mond of neus heeft gehad. Op hoofd vinden de meesten niet lekker hoor, dat moet echt voorzichtig.
Doe het rustig en prijs hem/haar de hemel in, met een snoepje.