Mok bij Fries wil niet weg en wordt erger

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VKM
Berichten: 160
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:26

Jet schreef:
VKM schreef:
Wauw die sokken zijn wel echt heel mooi en voor die prijs.. Ik heb weleens een prijsopgaaf gedaan voor kousen en dat was direct 89,95 per kous..

Ik wil ook wel weten of deze ruim vallen inderdaad, je zou bijvoorbeeld groene klei kunnen pakken met folie en deze met bovenstaande kousen afdekken voor een dag..


VKM, had jij dan niet gekeken naar die compressiekousen? Dat is heel iets anders en die zijn inderdaad een stuk duurder. Die zijn er voor bedoeld om vocht uit de benen weer omhoog te krijgen als het lymfesysteem dat zelf niet meer kan. https://www.equicrown.nl/ .
Die van Cashel ( de Cruisader) zien er meer uit als transportbeschermers zeg maar, maar dan heel dun en uv-werend. http://www.cashelcompany.com/CRUSADER-LEG-GUARD-258/ .

En ik snap de verwarring van Pavo met Vitalbix, PAVO heeft ( of had) Pavo Vital...


Ahh ik denk inderdaad dat het compressiekousen waren! Maar ik zou deze beschermers ook kunnen gebruiken als ik bijvoorbeeld een pakking wil doen met groene klei. Dan kunnen de vliegen er niet bij en kan mijn paard het niet zo makkelijk af krijgen.

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:46

Ik denk dat dat wel kan met deze beschermers, maar ik zou dan wel wachten tot de klei droog is voordat ik ze om zou doen. Of je moet folie over de klei doen. Anders denk ik dat de beschermers helemaal vast komen te zitten aan de klei en dat lijkt me wat zonde. Meestal is het met dit soort bescherming zo dat na een x aantal keren nat worden de UV-werende werking verdwijnt. En tja, ik durf niet te zeggen dat je paard de beschermers laat zitten als die de klei er ook af wil werken ;) .

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Re: Mok bij Fries wil niet weg en wordt erger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 18:34

Ik zei al, simpele zinkzalf, 4 euro bij de drogist. Echt perfect op mok. En de mijne had het echt heel erg, niet alleen een beetje in de kootholte.

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Re: Mok bij Fries wil niet weg en wordt erger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 18:53

Mijn welshje heeft op moment aantal mok plekjes. Deze behandel ik eerst met koot scheren dan betadine shampoo dan goed droog maken. Smeer dan 5 dagen avuloxil (is tegen uierontsteking bij koeien) er op. Dan bij dag 3 weer even betadine shampoo. En dat 6 over gaan van avuloxil naar sudocrem. Lekker dikke laag sudocrem en dan elke dag vers er weer op tot het weg is.

Verder qua weinig suiker voer wordt hier ook vitalbix gevoerd maar dan ivm mijn andere pony die hoefbevangen is geweest.

O als het mijten zijn kan je ipv betadine ook defencare shampoo gebruiken

stalgerrits
Berichten: 96
Geregistreerd: 29-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:23

beste TS

Wij hebben in het verleden ook friezen op stal gehad die dit hadden
en of het nou mok het of iets met drie afkortingen daar gaat het niet om
Jij wil van het probleem af en je paard ook
Nu hebben wij goede ervaringen met hydrocortiderm
twee keer goed insmeren en daarna na drie of vier dagen weer een paar dagen insmeren
je zult zien met een twee weken resultaat
overleg dit maar met je dierenarts
en in het uiterste geval kun je het ook insmeren met colcate tandpasta dat koeld ook goed en geneest
ook gebruikt bij koorts lip

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-18 21:06

stalgerrits schreef:
beste TS

Wij hebben in het verleden ook friezen op stal gehad die dit hadden
en of het nou mok het of iets met drie afkortingen daar gaat het niet om
Jij wil van het probleem af en je paard ook
Nu hebben wij goede ervaringen met hydrocortiderm
twee keer goed insmeren en daarna na drie of vier dagen weer een paar dagen insmeren
je zult zien met een twee weken resultaat
overleg dit maar met je dierenarts
en in het uiterste geval kun je het ook insmeren met colcate tandpasta dat koeld ook goed en geneest
ook gebruikt bij koorts lip

Tandpasta hebben we idd ook al gebruikt, helaas geen vooruitgang..
Iedereen bedankt voor alle tips!

octavodia
Berichten: 303
Geregistreerd: 12-04-05

Re: Mok bij Fries wil niet weg en wordt erger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:02

hydrocortiderm werk niet bij CPL....helaas....CPL is chronisch, mok kun je ondanks de hardnekkigheid vaak nog wel bestrijden....

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Re: Mok bij Fries wil niet weg en wordt erger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 23:54

Als je van het krachtvoer af wilt zou je eens kunnen kijken naar het merk Dengie. Dat is krachtvoer maar dan van ruwvoer.