Tumor geslachtsdeel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melissa20

Berichten: 279
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Amsterdam

Tumor geslachtsdeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-18 14:30

Beste bokkers
Ik vermoed dat mijn pony van 24 een tumor heeft op zijn geslachtsdeel. Nou vroeg ik me af of iemand dit herkent. Even nog wat voorgeschiedenis. In 2008 ben ik in Utrecht geweest en hebben ze vast gesteld dat hij een soort herpes daar had. Het was vaak erg vies.jaarlijks moest het schoon gemaakt worden. Helaas lukt mij dat zelf niet ivm schoppen en moet dat door een veearts gebeuren. Meestal met dubbele verdoving.
In 2014 is het voor het laatste schoon gemaakt omdat hij toen koliek kreeg van de verdoving. In het zelfde jaar kreeg hij een breuk en was het helemaal de vraag of hij het ging halen. Nu staat hij in een rusthuis maar verdoven vind ik te groot risico geworden. Mijn dillema wanneer veearts en ik voel hem al aan. Dit wordt denk ik zijn laatste zomer . Willen jullie even met mij meedenken?

Spoiler:

[img]
Afbeelding

Afbeelding
[/img]

Jilletje

Berichten: 8172
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Tumor geslachtsdeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 14:38

Oefff dat ziet er niet goed uit, ik zou meteen een DA laten komen ipv proberen alternatieven te bedenken :=

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 14:42

Jeetje, wat een smerig zaakje heeft je pony! :oo

Ben heel erg benieuwd, ondervind hij ook daadwerkelijk last van dat herpes virus?
Natuurlijk wordt het smerig, dat snap ik. En het ziet er gewoon niet echt fris uit. Maar als hij vier jaar geleden voor het laatst schoon is gemaakt en hij zou echt last hebben van die viezigheid, zou hij volgens mij al veel eerder echt flink ziek moeten zijn geweest.
Dus ik begrijp goed dat je die ellende van verdoven op deze leeftijd niet graag hebt!

En hoe kan hij dat virus hebben gekregen? Zoals wij mensen dat kunnen krijgen?

Tumor... ja, zou kunnen... Als hij gewoon kan plassen lijkt me dat een mogelijkheid.
Ik weet natuurlijk niet hoe het er eerder uit ziet en hoe de huid zich onder die smerigheid ontwikkeld, maar kan het ook zijn dat hij zich wat heeft beschadigd? En dat de huid er onder meer uit ziet als wildvlees?

Persoonlijk denk ik dat als hij verder niet ziek is en goed kan plassen... Je hem gerust nog even lekker de oude pony kan laten zijn. Afgaande op wat ik op deze foto's zie, zie ik geen extreem vermagerde pony die geen eten meer kan verwerken in zijn lijf.
Dus lekker doen wat je gevoel zegt!

Elsje123

Berichten: 581
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 14:44

Je kan z’n fluit heel eenvoudig schoonmaken door er babyolie (zonder geur- en kleurstoffen) op te spuiten als hij uitschacht. Je paard zal er wel een beetje van schrikken en de boel meteen naar binnentrekken, maar als hij daarna weer uitschacht komt het hele zakie glimmend als een spiegeltje weer naar buiten.

Niet doen nu de zon zo hard schijnt, want dan zit ie voor je het weet met een gebraden frikandel...

Maar als je niet vertrouwt wat je ziet zou ik idd even de va laten komen voor een diagnose.
Veel sterkte!

Gr. Ellen

wendyh

Berichten: 236
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 14:48

Paard dat ik ken had op een tumor op zijn penis. Dierenarts heeft een biopt genomen. Hieruit bleek dat het om een kwaadaardig tumor ging. Paard is in Utrecht geopereerd (hij was toen 26 jaar). Ze hebben een deel van de penis afgehaald. Helaas kwam de tumor weer snel terug. En is het paard een jaar nadat de tumor ontdekt is overleden.

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Tumor geslachtsdeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 15:29

Ik zou niet speculeren,maar als je het niet vertrouwt er een veearts naar laten kijken.Het is misschien wel vies maar verder niets mis mee?

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Tumor geslachtsdeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 15:35

Ik zou de DA laten komen en je door hem/haar laten adviseren.

koetje10
Berichten: 360
Geregistreerd: 22-09-08
Woonplaats: Vlakbij het grote, grote bos!

Re: Tumor geslachtsdeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:42

ik heb meerdere pony's gezien met een tumor aan de penis, en tot dusver niet een met goede afloop helaas. Foto's zijn niet heel duidelijk maar lijkt inderdaad een tumor op te zitten. Er zijn allerlei mogelijkheden (opereren etc) maar uit je verhaal haal ik dat dat niet echt een optie is. Zoals je pony goed fit is, lekker eet en nog normaal in en uit kan schachten, en nog normaal kan plassen; misschien is het beter het gewoon zo te laten. En zijn jongeheer kan inderdaad wel een schoonmaakbeurtje gebruiken ;)