Paard met diastase tussen de kiezen ervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Iccc
Berichten: 1387
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Paard met diastase tussen de kiezen ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-18 20:17

Maar wat nu wel uit de meeste reacties blijkt ongeacht de behandeling opvullen of openboren het paard na twee weeken wel weer normaal moet kunnen eten zowel hooi/gras brok.

Heb besloten mijn merrie nu dag en nacht buiten te laten en nog wel bijvoeren met seniores zo heeft ze snachts ook wat te grazen anders heeft ze de seniores op om 11uur en tot de volgende ochtend niks dat vind ik ook niks..


Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:36

Goed zo, lekker naar buiten! Mijn paard maakt nog wel proppen maar wordt toch echt dik van gras.

Iccc
Berichten: 1387
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-18 17:56

Paard is behandeld door albert van der graaf.
Zeer fijne en kundige man en liet mij alles voelen en legde alles goed uit. Paard was echt heel rustig wat ze normaal niet zo is.

De diastases zijn opengemaakt zodat het voedsel eruit kan vallen. Der kiezenrij was ook veel te glad gemaakt dus dat moet nu weer even slijten. Zodat het kauwvlak beter wordt.

Ze moet binnen nu en een maand echt wel weer normaal eten dus laten we het hopen!

BoydS
Berichten: 229
Geregistreerd: 25-01-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Paard met diastase tussen de kiezen ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:33

Onze Fries had last van diastases aan beide kanten. Ze kreeg hiervoor behandeling bij onze oude dierenarts/tandarts. Hij wilde deze diastases uitboren, maar heeft hierbij dwars door een gezonde! kies geboord. |o
Paard heeft hier verschrikkelijk veel pijn van gehad en heeft dus maanden lang seniores priores gegeten. Hierna zijn we direct veranderd van paardentandarts.Hij heeft alles schoon gemaakt en bijgevijld. Hij heeft niet meer geboord. Nu heel wat maanden en behandelingen later gaat het al een heel stuk beter. De tandarts verwacht dat het uiteindelijk weg zou gaan. Dit was eigenlijk tegen de verwachtingen in dus wij zijn hier erg blij mee. Nu kan ze weer normaal hooi, gras en muesli eten. Jammergenoeg zijn we hier al wel meer dan een jaar mee bezig :n
Sowieso op gras zetten helpt want dat krijgen ze wat beter weg. Seniores priores hebben wij ook een tijd 2x per dag gevoerd.

Tara_13

Berichten: 748
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: t Gooi

Re: Paard met diastase tussen de kiezen ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:03

Wat fijn dat je paard behandeld is.
Was het een zware behandeling?
Mijn paard heeft ook diastase en er is geadviseerd om gaten te creëren tussen de kiezen.
Ben wel benieuwd hoe het herstel gaat

mijn goud rinkelt niet, mijn goud staat in de wei en hinnikt zacht naar mij...

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Kasanova's Dream ♡ 17-06-2015 - ☆ 28-08-2015

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Re: Paard met diastase tussen de kiezen ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:13

Mijn DA/TA legde het uit als de opening is nu zeg maar een U-vorm, hij heeft er een V-vorm van gemaakt. Zo kon het voer eruit vallen, en heeft het kunnen genezen. Paard heeft geen speciaal eten nodig gehad dacht ik.

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

Mariljo
Berichten: 405
Geregistreerd: 09-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 23:02

Bij het paard die twee jaar geleden nog 7 diastase had zijn de kiezen met opvullen en uit balanceren van het gebit weer tegen elkaar gaan staan. Nu elk jaar bijhouden en nu een normaal gebit!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 128 bezoekers