Gewicht shetlander

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NNikki
Berichten: 243
Geregistreerd: 09-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 23:32

SecretLIN schreef:
morgen of overmorgen
omdat ze haar voedsel niet goed verteerd (niet aankomt, en vaak diareee heeft dan weer vaste mest) nieren waarschijnlijk omdat ze heel veel drinkt.

[ [url=m/52ZDfu.jpg]Afbeelding[/url] ]

ze kijkt nu wel enorm sip

Ah zo, in ieder geval sterkte!
Niks aan als je dieren wat mankeert. :(

Koper

Berichten: 30267
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 23:37

Veel drinken is ook een klassiek symptoom van PPID. Daar is met de juiste zorg best goed mee te leven.

De darmen kunnen ook van slag zijn door de ontworming. Of door de hitte. Of door stress. Of door jeuk. Of door pijn. Ik noem maar even wat. Hoeft niet een probleem in de darmen zelf te zijn, als een paard gevoelig is op de darmen, ook zonder dat er met die darmen zelf wat aan de hand is, kunnen ze reageren met koliek, diarree, opgetrokken buik enz.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Gewicht shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 01:59

Het kan echt heel lastig zijn hoor. Ik heb zelf al meer dan 30jr eigen paarden, echt een goede veearts die fijn meedenkt, maar het blijft soms puzzelen en zoeken. OOk in zo een zoektocht van proberen moet je soms realistisch zijn of je een paardje dat niet oke is, wel kan laten staan wachten op meer duidelijke antwoorden.

Onze shet leek bijv koliek te hebben, maar bleek later pijn van de eotrh. Was ook geen echte koliek, maar leek er echt 100% op.

Koper, dank je wel. Had al even gezocht. Ik vergeet soms het wonder van internet; google. Interessant. Maak jij het nat met warm water of geef je het droog?

Koper

Berichten: 30267
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 06:20

Nee gewoon zo droog. Mijn pony blieft geen geweekt materiaal.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Gewicht shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:18

Oke, Ik ga er eens over nadenken. Agrobs heeft echt te weinig verkoop punten, terwijl het zo gewenst is.

Koper

Berichten: 30267
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:30

Ja, raar he? Wie weet hebben ze met RW wel een monopolie-ding afgesproken, weet je veel.

Mocht je willen weten of hij het lust mag je ook best een beetje komen halen als je eens in de buurt bent. Ik wil je best voor een paar dagen meegeven.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Gewicht shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-18 15:45

ze heeft het nu wel zwaar stast wel uit de zon maar zo ineens weer diarree het drupt er gewoon uit

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Gewicht shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:01

Ik zou je aanraden in de tussentijd naar bioresonantie te kijken. Baadt het niet dan schaadt het niet.
Ik heb goede ervaringen met F-H Bioresonantie

Koper

Berichten: 30267
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:04

SecretLIN schreef:
ze heeft het nu wel zwaar stast wel uit de zon maar zo ineens weer diarree het drupt er gewoon uit

Tja, ik zou zeggen carbo d'r in, half uurtje onder de tuinslang en even wat punten voor hittestress pakken. Maar iedereen heeft natuurlijk z'n eigen aanpak voor dat soort dingen. Succes. Niet leuk als ze 't zo zwaar hebben.

Heb je stroom op stal? Ventilatortje voor d'r neerzetten? Of een bestraat stukje even natspuiten, als het water dan verdampt is dat ook wat koeler.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Gewicht shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-18 16:06

heb dr al paar x ff afgespoeld heb idd tegels om de stal

sure-lee ik zal eens kijken

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 01:00

Koper schreef:
Ja, raar he? Wie weet hebben ze met RW wel een monopolie-ding afgesproken, weet je veel.

Mocht je willen weten of hij het lust mag je ook best een beetje komen halen als je eens in de buurt bent. Ik wil je best voor een paar dagen meegeven.


Het gekke is dat toen ik Equifyt verkocht, we ook Agrobs in het assortiment erbij kregen, dus via Belgie. Als dealer kun je er echt aan komen en er is vraag naar. Of dealers verdiepen zich niet in goed voer. De winstmarge is wel laag.

Op 1,5 uur vliegen van Parijs? Welke kant moet je dan opvliegen? Kan ik ook in Spanje terecht komen, hahaha

Hevonen

Berichten: 5616
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Gewicht shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 09:08

Ik ben het met je eens dat dit zo niet kan. Ze is (te) mager, maar vooral... een diertje van 2 jaar hoort te spelen en te rennen, niet de hele dag maar te staan.

Diarree is uitputtend en pijnlijk. Heeft ze vast last van.
Met uitgebreid (en soms herhaald) onderzoek kan een DA er vaak wel achter komen wat er mis is.

Sterkte!

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Gewicht shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-18 09:12

2jaar is ze niet hoor!

NNikki
Berichten: 243
Geregistreerd: 09-07-18

Re: Gewicht shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:39

Heb je al uitslag gekregen van het bloedonderzoek?

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-18 18:45

ja daaruit bleek wat de da al vermoede.. cushin kunnen we pas in sept testen.. maar laat dr niet zolang meer wachten ze lijkt met de dag minder happy
Afbeelding


Afbeelding

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 19:36

Als je gaat beginnen met medicatie voor cushing duurt dat ook ongeveer 3 maanden voor je er resultaat van ziet.
Heeft ze ook bloedarmoede? IJzertekort? Mijn shetlander stond er een aantal jaar geleden óók zo bij!! En is nu weer helemaal fit. Inmiddels 28 jaar. Bijna geen tanden meer in zijn mond, maar doet het prima op Subli Seniores Priores (2 kg per dag) + 1 schep Pavo 18+ met een schep zemelen.

Hij heeft in het verleden ook chronische darmonsteking gehad door bloedwormen. En daarnaast cushing.