Mestwater

Moderators: Coby, Nicole288, Pistasche, Dyonne, Apple, C_arola

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

TinGu

Mestwater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-18 13:34

Mijn paard heeft eigenlijk altijd wel een klein beetje mestwater gehad wat na het mesten mee naar buiten komt. Ene keer wat erger dan de andere keer. Ook oogt de mest waar vezelig als je het vergelijkt met de mest van mijn andere paard.

Paard staat op voordroog, omdat hij van gewoon hooi gaat schudden (hij is een headshaker, gevoelig voor pollen). Hooi natmaken heeft hierbij geen effect, vandaar de keus voor zo droog mogelijk voordroog, dat gaat goed.

Nu staat hij 24/7 op een zandpaddock icm vlasstal. Er wordt gevoerd in de stal, dus hij krijgt zo min mogelijk zand binnen (hoop ik). Nu in het zomerseizoen staan ze 2 uurtjes per dag op de wei, waar helaas weinig gras staat, dus mogelijk krijgt hij hier wat meer zand binnen dan ik zou willen.

Sinds 4 dagen komt er echter eerst water, dan mest en dan weer water... Vanmorgen was het zelfs 3x alleen een beetje water (geen diarree, echt alleen een klein beetje water). Hierna heeft hij overigens weer een aantal keer normaal gemest, dus hij is niet verstopt gelukkig.

Ik zit dus te denken dat het mestwater, wat nu iets meer is dan normaal, misschien door zand komt? En heeft het geven van een kuurtje dan nut? Bij testen van de meest zie ik niet veel zand, maar dat zegt ook niet alles weet ik.
Of zou het meer nut hebben om een probiotica te geven, of iets als bietenpulp?

Paard is een moeilijke eter, dus had zelf zitten kijken naar Synovium Sand Oil 369, maar dat is vrij prijzig om zo maar even te proberen als ik niet zeker ben van de oorzaak.

"There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse." ~ Rolf Kopfle [o]

C_arola
Hoofdmoderator Informatief en Hoofdmoderator Markt
May the horse be with you!

Re: Mestwater

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 14:11

Ik plaats hier een slotje, tips kunnen in het andere topic geplaatst worden.

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten