Oogontsteking

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neffesh
Berichten: 327
Geregistreerd: 27-12-06

Oogontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 14:36

Gisteren ging ik mijn shetlander op de weide verzorgen en zag ik dat zijn rechter oog helemaal ontstoken was. Het is rood, gezwollen en pijnlijk. Ook komt er heel veel pus aan te pas. In de zomer heeft hij altijd wel een beetje last door de vliegen, maar nooit in deze mate.

Behandel ik dit best met Terramycine ? Eerst wat proper maken en dan het zalfje erin?
Hebben jullie misschien nog tips om het zalfje aan te brengen want hij laat zich niet erg doen omdat het pijnlijk is.

Alvast bedankt!

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: Belgiƫ - Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 14:43

Best proper maken met rozenwater op een proper watje en dan terramycine. Zo deed ik het altijd. Rozenwater kan je ook bij de apotheek halen.

Edit: ik las dat er al pus bij te pas komt, kan je dan niet beter de veearts bellen? Lijkt me toch al zwaar ontstoken om enkel met die zalf te behandelen

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Oogontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 14:46

Mijn paard heeft hier ook last van gehad.. Heb mijn waterkoker meegenomen naar stal en een doos kamille thee. Water koken en af laten koelen, theezakje er in en ff goed laten trekken en als het dan genoeg is afgekoeld goed schoon deppen, ook een beetje in de ooghoeken. Mijn paard was er binnen 3 dagen vanaf ;)

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Oogontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 14:56

Als het echt erg is kun je beter de veearts even laten komen en niet zelf gaan experimenteren.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 14:58

anjali schreef:
Als het echt erg is kun je beter de veearts even laten komen en niet zelf gaan experimenteren.


Klinkt inderdaad als een goed idee :)

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Oogontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:18

Met ogen moet je niet wachten en experimenteren.
Bel de veearts en laat kijken of het oog niet beschadigd is en stel een goed behandelplan op met veearts

Mareeq

Berichten: 701
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Eindhoven

Re: Oogontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:36

oogproblemen is vaak spoed bij! niet wachten met de DA bellen!!