Wat zien jullie aan deze pony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kinke

Berichten: 20512
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Wat zien jullie aan deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:40

kun je geen tijdelijk soort paddockje afzetten? Het is behoorlijk droog dus misschien is het begin van de wei meer zand dan gras?


MaritGalinda

Berichten: 371
Geregistreerd: 08-03-11

Re: Wat zien jullie aan deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 20:43

Volgens mij wordt het verkeerd begrepen. De pony liep een paar maanden geleden matig. Toen de hoefsmid kwam liep ze weer goed em was er niks meer aan de hand. Ik had aan haar gevraagd of ze kon zien of ze eventueel bevangen was geweest,omdat ze de vorige keer een zeer duidelijke rode rand had. Na de hoefsmid is ze pas zo erg verslechterd.

Volgens de veearts moet ze minimaal 5 dagen op stal staan, waarbij we elke dag even een klein stukje met haar mogen lopen. Daarna kijken we verder.
De tip van een stukje wei met dood gras afzetten is echt een goede! We gaan er naar kijken!

Kleine pony's met een groots karakter!
Trots op mijn drie shetten <3

marga1
Berichten: 889
Geregistreerd: 11-11-10

Re: Wat zien jullie aan deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 22:21

Magnesium voeren. Oplossen in water en met een spuitje in de mond spuiten. En beweging desnoods op hoefschoenen, dit dempt.
Schraal hooi voeren en erg uitkijken met gras.

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 22:37

Op stal zetten is onzin, zet haar dan op een stukje met zand (evt. stuk modder maken) of dood gras met een zak hooi. Blijven opletten met kort gras (bevat veel fructaan) want eenmaal gevoelig gaat het snel weer mis. En inderdaad dagelijks magnesium geven. Als ze erg beroerd loopt dan van een paar teenslippers een zoolomtrek uitknippen en met ductape vastplakken als een hoefschoen.
[BEH] [INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

MaritGalinda

Berichten: 371
Geregistreerd: 08-03-11

Re: Wat zien jullie aan deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 23:40

We gaan kijken wat we kunnen doen qua naar buiten!
Magnesium en appelazijn kreeg ze al bij, heeft alleen geen effect bij haar

Kleine pony's met een groots karakter!
Trots op mijn drie shetten <3

Anoniem

Re: Wat zien jullie aan deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 23:53

Mijn pony is c.a. een maand geleden bevangen geweest, en de rode rand is nu pas zichtbaar in zijn hoefjes. Houd je daar dus niet teveel aan vast!

Voor bevangen vind ik het wel een heel apart loopje, is ze echt al bevangen of zit ze daar tegenaan?
Krijgt ze nu ook dagelijks buut of een andere pijnstiller?

MaritGalinda

Berichten: 371
Geregistreerd: 08-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 00:38

Shanna schreef:
Mijn pony is c.a. een maand geleden bevangen geweest, en de rode rand is nu pas zichtbaar in zijn hoefjes. Houd je daar dus niet teveel aan vast!

Voor bevangen vind ik het wel een heel apart loopje, is ze echt al bevangen of zit ze daar tegenaan?
Krijgt ze nu ook dagelijks buut of een andere pijnstiller?


Goede tip!
Ja klopt, ik vind het ook een raar loopje. Heb helaas al de nodige ervaring met bevangen pony's, maar ze is toch anders. Ook dan de eerste keer.

Volgens de veearts is ze hoogstwaarschijnlijk gewoon bevangen.
Ze krijgt nu dagelijks novacam en bloedverdunners en elke dag lopen we een stukje.

Kleine pony's met een groots karakter!
Trots op mijn drie shetten <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 00:43

Misschien een gekke vraag/ insteek, maar hoe zit het met haar vitamines?
Toen mijn pony raar liep en niet bevangen was (wees de foto’s uit) is hij helemaal binnenstebuiten gekeerd en leek hij dus iets te hebben waar niet op te testen valt. De oplossing is extra vitamine E en selenium bijgeven. Sindsdien loopt hij weer normaal.

Lopen zou ik wel voorzichtig mee zijn, zekers als ze wel bevangen blijkt.
Sterkte hiermee, ik hoop dat ze snel opknapt!

MaritGalinda

Berichten: 371
Geregistreerd: 08-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 00:50

Shanna schreef:
Misschien een gekke vraag/ insteek, maar hoe zit het met haar vitamines?
Toen mijn pony raar liep en niet bevangen was (wees de foto’s uit) is hij helemaal binnenstebuiten gekeerd en leek hij dus iets te hebben waar niet op te testen valt. De oplossing is extra vitamine E en selenium bijgeven. Sindsdien loopt hij weer normaal.

Lopen zou ik wel voorzichtig mee zijn, zekers als ze wel bevangen blijkt.
Sterkte hiermee, ik hoop dat ze snel opknapt!


Helemaal niet aan gedacht. Ik ga eens kijken voor een proefverpakking van het een of ander om te kijken of dit aanslaat.
We mogen elke dag een klein stukje lopen van de veearts. Dit doet ze ook graag, gelukkig. Ook toen ze nog geen pijnstilling had. Dus we lopen tot de buren en weer terug.

Hoe denken jullie over Pavo Nature's Best?
Hier krijgt ze nu elke dag anderhalf handje van met haar bloedverdunners.
Kan dit kwaad of is dit juist goed spul?

Kleine pony's met een groots karakter!
Trots op mijn drie shetten <3

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Re: Wat zien jullie aan deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 04:38

Een bevangen pony zou ik geen krachtvoer geven. Sowieso een shetlander zou ik heel arm houden. Alleen een vitamine brok.

09.07.'16 is ons wondertje geboren <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hannanasjuh, Room_Soesje, sannedeedee1 en 97 bezoekers