Wie weet raad koliek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Wie weet raad koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 21:00

Het is alleen maar goed als er straks echt een oliebol aan stront uit komt, anders alsnog da laten komen.

Chapeau2002

Berichten: 897
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Re: Wie weet raad koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 21:32

Als dit alles is wat er aan mest afgekomen is moet je alert blijven. Dit is echt nog veel te weinig mest.

quintusgl

Berichten: 4450
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: Wie weet raad koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 21:33

Denk aan zand! Dunne mest en buikpijn kan duiden op zand in de darmen

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Wie weet raad koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 21:38

ik zou ook niet meteen gaan juichen nu. Natuurlijk is mest heel fijn maar je bent er nog niet.

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 21:41

quintusgl schreef:
Denk aan zand! Dunne mest en buikpijn kan duiden op zand in de darmen


Zand is het niet is gecontroleerd en en ze heeft net een kuur zandweg achter de rug.

En dit is een behoorlijke hoop mest voor een mini hoor haha

Anoniem

Re: Wie weet raad koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 21:44

Ze heeft trouwens paraffine gehad toch? Dan pas juichen als er paraffine in de mest zit :j

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Wie weet raad koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 22:49

Net nog even geweest, ze heeft weer gemest en staat er ontspannen bij, geen gebolde rug meer en een ontspannen zachte buik. Ik geloof dat het nu over is, vannacht nog een keer kijken hoe t gaat!

Anoniem

Re: Wie weet raad koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:51

Check goed of er paraffine door de mest zit, dan weet je zeker dat de verstopping erdoor is :j Voor die tijd niet te hard juichen.

VanHuisUit

Berichten: 6676
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:54

Goed in de gaten houden idd maar het klinkt nu wel gunstiger... had ze te weinig gedronken misschien door al die warmte?

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 22:54

Joolien schreef:
Check goed of er paraffine door de mest zit, dan weet je zeker dat de verstopping erdoor is :j Voor die tijd niet te hard juichen.


Hoe ziet dat er uit?

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Wie weet raad koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:56

Bij paraffine blinkt de mest heel erg en wordt hij heel erg 'vettig' (olie) ... Bij mijn paardje was de paraffine mest ook bijzonder donker...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:56

zanakuzies schreef:
Joolien schreef:
Check goed of er paraffine door de mest zit, dan weet je zeker dat de verstopping erdoor is :j Voor die tijd niet te hard juichen.


Hoe ziet dat er uit?

Idd, beetje glanzend en glibberig. Je ziet het wel wanneer het erin zit :P

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Wie weet raad koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 22:58

Hmm, heb de laatste mest niet gezien ik ben nu thuis en kan niet weg maar mijn ouders (waar ze staat) letten goed op! Maar ze is echt weer zichzelf ze lijkt geen pijn meer te hebben, maar daarom gaan we vannacht ook voor de zekerheid nog een keer kijken.!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 23:00

Overigens ben ik het wel met Joolien eens, hoewel ik je niet ongerust wil maken, zou ik nog niet juichen voor je paraffine door de mest ziet...

Mijne mestte ook (een klein beetje!) tijdens zijn kolieken, dat waren zelfs mooie 'vaste' balletjes, maar toch is hij uiteindelijk geopereerd, terwijl hij doorheen de nacht op de kliniek ook nog stabiel leek... Mest die kwam was mest van achter de verstopping...

Maar wel goed dat je al verbetering merkt in haar algemene conditie, dat is wellicht een goed teken!

Anoniem

Re: Wie weet raad koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 23:06

Ja het kan hoor dat de verstopping erdoor is, maar dat kan je dus goed zien als je paraffine bij de mest ziet. Als dat er morgenochtend nog niet bij zit, dan zou ik rap de da weer bellen, hoe blij ze ook uit haar ogen kijkt. Sowieso duurt het redelijk lang voordat de paraffine eruit is.
Mocht het er vannacht nog niet uit zijn, dan zou ik denk toch even de da bellen om iig te overleggen, want de paraffine is gistermiddag toegediend, dat duurt volgens mij te lang. Maar dat zou ik dus even met je da overleggen.

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 23:11

Joolien schreef:
Ja het kan hoor dat de verstopping erdoor is, maar dat kan je dus goed zien als je paraffine bij de mest ziet. Als dat er morgenochtend nog niet bij zit, dan zou ik rap de da weer bellen, hoe blij ze ook uit haar ogen kijkt. Sowieso duurt het redelijk lang voordat de paraffine eruit is.
Mocht het er vannacht nog niet uit zijn, dan zou ik denk toch even de da bellen om iig te overleggen, want de paraffine is gistermiddag toegediend, dat duurt volgens mij te lang. Maar dat zou ik dus even met je da overleggen.


Nee afgelopen middag om 3 a 4 uur

Anoniem

Re: Wie weet raad koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 23:14

Oh ja verkeerd gelezen :o

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Wie weet raad koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 23:16

Dan kan het inderdaad nog wel een tijdje duren vooraleer het er doorheen is ...
Goed dat je vannacht nog eens gaat checken! Hopelijk komt ze de nacht goed door, ik duim voor je mee! :j

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 23:20

Hier afgelopen winter ook verstopping bij m'n paard gehad. Begon op maandag in de middag. Werd door da op gaskoliek gegooid. S'avonds weer da erbij gehad. Weer gaskoliek. Ze mestte wel. Volgende dag is ze toch naar de kliniek gegaan om op te voelen. Flinke verstopping. Paraffine erin, maar deed uiteindelijk te weinig. Op woensdag of donderdag is er nog een keer paraffine in gekomen. Toen kwam het eindelijk los. Ze bleek daarbij ook spoelwormen te hebben. Maar daar zijn er niet zo veel van af gekomen.
Mijn paard mestte dus ook iedere keer kleine beetjes. Goed in de gaten houden nog.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Wie weet raad koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 00:09

Helaas hier een slechte ervaring.
Twee jaar terug kort op elkaar 2 x koliek gehad. Beide keren ging het vlot beter. Dierenarts heeft kuur tegen zand gegeven na de eerste keer.

Die bewuste dag werd ik in de middag gebeld dat hij koliek had. DA geweest, mocht na darmontspanners de wei weer op en hij maakte een betere indruk. In de avond belde de stalbaas dat het toch niet goed ging. Dierenarts er weer bij en toen geen verbetering. Op naar Utrecht.. een uur later was hij er niet meer. Operatie geen kans van slagen en hij is in mijn armen gegaan..

Helaas geeft zandkuur echt geen garantie dat het dat niet is. Kort op elkaar meerdere keren koliek, ook al is het niet zo heftig, is voor mij echt een alarmbel!

Hoop van harte dat het bij jullie zo niet afloopt maar better safe than sorry!

Noahh_h
Berichten: 256
Geregistreerd: 28-06-17

Re: Wie weet raad koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 00:25

Wat een schatje zeg. Fijn dat hij bij jou is gekomen.
Zoals andere al aangeven, ik zou het nog wel in de gaten houden. De darmen zijn enorm lang bij paarden.

Miss is dit gewoon dikke pech. Maar ik zou voor de zekerheid Colosan kopen. Is niet duur en altijd handig om dit in je kast te hebben. Wonderspul bij koliek!!!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 08:51

Noahh_h schreef:
Wat een schatje zeg. Fijn dat hij bij jou is gekomen.
Zoals andere al aangeven, ik zou het nog wel in de gaten houden. De darmen zijn enorm lang bij paarden.

Miss is dit gewoon dikke pech. Maar ik zou voor de zekerheid Colosan kopen. Is niet duur en altijd handig om dit in je kast te hebben. Wonderspul bij koliek!!!


Werkt dat ook ontstoppend dan?

Hoe gaat het vanmorgen?

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Wie weet raad koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 09:21

Colosan werkt inderdaad ook tegen verstopping

Noahh_h
Berichten: 256
Geregistreerd: 28-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 09:24

Ik weet niet precies hoe het werkt, maar het werkt als een tierelier!!
Volgens de paardendrogist werkt het bij koliek, gasophoping en gaat het verstopping en krampen tegen.
Het kan volgens mij sowieso geen kwaad.

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Wie weet raad koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-18 14:50

Nou ze is gelukkig weer de oude! Ze heeft er vannacht nog wel 5 hopen mest uit gegooid dus alles werkt weer, waaronder mooie normale keutels met paraffine. Nu even heerlijk 2 uurtjes op het gras!
De dierenarts komt morgen zowiezo nog langs eigenlijk om te enten maar denk dat ik dat nog even een weekje uitstel, ze moet deze week ook nog ontwormd worden en de tandarts komt nog dus lekker duur weekje zo :')
Afbeelding

Oh ben zo blij ze heeft dr oortjes weer naar voren *\%/* <3