Jodium scrub op mok smeren maar niet uitspoelen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maybje

Berichten: 37
Geregistreerd: 18-06-17

Jodium scrub op mok smeren maar niet uitspoelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-18 11:20

Hi allemaal,

Ik heb een bijrijdpaard en die heeft mok, nu zecht de eigenaresse dat ik jodium scrub/shampoo er op moet doen en het moet laten zitten. Nu heb ik dat 2× gedaan maar heb het eigenlijk niet zien verbeteren en zodra ik er weer sudocreme op smeer is het wel weer beter (ik ben zelf van mening dat sudocreme beter is) dus wat zouden jullie doen?

Groetjes maybel

Bowo
Berichten: 2811
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Jodium scrub op mok smeren maar niet uitspoelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 11:25

Naar de dierenarts en speciaal spul halen voor mok. Met het juiste spul is het in een paar dagen weg (als het geen hele extreme mok is), hoef je ook niet aan te klooien met andere middeltjes

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 11:26

Wat ik doe is de benen wassen met betadine shampoo, dan goed afdrogen en daarna sudocreme erop. Kleine mokplekjes zijn hier dan meteen weer weg.

Laurievc

Berichten: 4417
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Jodium scrub op mok smeren maar niet uitspoelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 11:29

Hier ook drooglegger gekregen voor mok en daarmee was het binnen 3 dagen weg terwijl ik al een hele winter aan het klooien was.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Jodium scrub op mok smeren maar niet uitspoelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 11:32

Scrub is om te laten zitten inderdaad...

Vind wat Kcinarual doet een logischere optie. Maar meer zou ik gaan voor een reguliere mokzalf en als het echt niet weg te krijgen is (wat raar is in deze tijd van het jaar) zou ik de dierenarts er bij halen.

maj0

Berichten: 6573
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 11:34

Mijn dierenarts zei als je het met sudocreme kunt oplossen graag. Scheelt weer antibiotica zalf. Aangezien er vaak antibiotica wordtgegeven worden paarden daar ook immuun voor.


Ik heb het er eerste dagen echt gewassen met betadine zo veel mogelijk de korstjes er af gehaald afdrogen zo droog mogelijk. Daarna ingesmeerd (dik) met sudocreme. Na paar dagen niet meer elke keer wassen maar wel elke dag met sudocreme smeren. Ja heeft wat langer geduurd maar we zijn er wel afgekomen zonder zalf van de da


Wou het niet over gaan moest ik de da weer bellen kreeg ik als nog de zalf

Maybje

Berichten: 37
Geregistreerd: 18-06-17

Re: Jodium scrub op mok smeren maar niet uitspoelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-18 11:48

Ja ik zit er dus mee dat de eigenaresse zecht dat sudocreme het alleeb maar erger maakt maar ik hoor iedereen in mijn ongeving zeggen doe er sudocreme op dus dat is best wel tegenstrijdig

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Jodium scrub op mok smeren maar niet uitspoelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 12:02

Naar de eigenaresse luisteren, het is haar paard en als zij niet wil dat je er Sudocreme op doet doe je dat niet. Lijkt me vrij simpel, je kunt uiteraard je mening en ervaring met haar delen, maar verder gewoon doen wat zij wil.

maj0

Berichten: 6573
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Jodium scrub op mok smeren maar niet uitspoelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 12:07

Inderdaad gewoon naar haar luisteren. Meer kun je niet doen. Je kunt het er alleen over hebben. Maar niet zomaar gaan smeren terwijl zij dat niet wil