Paard kopen met herstelde peesblessure

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sara18

Berichten: 221
Geregistreerd: 06-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 18:04

Oke... ik ben al wat wijzer!
Na het herstellen is hij gewoon weer op wedstrijd gegaan. Dit ging goed maar tot een bepaalde hoogte. Dressuren mag zeker nog alleen heeft hij hier echter geen plezier in. Gelukkiger dan met een buitenrit kan je hem niet maken.

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Re: Paard kopen met herstelde peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:25

Zou je mij in pb kunnen vertellen over welk paard dit gaat?
Ben vorige week bij eveneens 11 jarig paard geweest, en die liep zeker weten niet goed....

Roodvos

Berichten: 6660
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 14:11

Kennis is enige tijd geleden bij een paard geweest die min of meer aan jouw omschrijving voldoet.
Verhaal daar was ook niet meer mogen springen door peesblessure, maar bij doorvragen bleek dat een eufemisme te zijn voor “paard heeft HKO”. Maar ja, dat wilden ze niet in de advertentie zetten, want ze waren bang dat het dier dan niet verkocht zou worden 8)7 .

Was wel andere kant van het land, dus waarschijnlijk ander paard. Maar een beetje gezonde argwaan in deze situaties is op zijn plek. Want de ervaring leert ook dat dit soort paarden nog wel eens zwervend bestaan door het land gaan leiden, tot een stakker erin trapt.

hommetje
Berichten: 28
Geregistreerd: 06-12-09
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 14:22

Ik heb 16 jaar lang een fantastisch paard gehad. Had ook ooit een peesblessure gehad. Pees is altijd wat dikker gebleven. Hij heeft er nooit last van gehad. Ik heb hem ook alleen als recreatie paard gebruikt. Paard is drie jaar geleden op dertig jarige leeftijd overleden.

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Paard kopen met herstelde peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 14:40

Het is net wat je wilt van een paard.Als je hem wilt inzetten voor zwaar werk dan heb je een lichamelijk volledig gezond paard nodig.Wil je een leer-en knuffelpaard dan mag hij best wat mankeren.Maar de prijs moet er dan ook naar zijn.

Sara18

Berichten: 221
Geregistreerd: 06-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 15:09

anjali schreef:
Het is net wat je wilt van een paard.Als je hem wilt inzetten voor zwaar werk dan heb je een lichamelijk volledig gezond paard nodig.Wil je een leer-en knuffelpaard dan mag hij best wat mankeren.Maar de prijs moet er dan ook naar zijn.


Prijs staat er ook zeker naar! Toch na wat meer doorvragen bleek het paard meer last te hebben dan dat in eerste instantie bleek. Gekozen om niet meer te komen kijken maar om de zoektocht verder door te zetten!
Zaterdag kijken bij een leuke maar vooral gezonde en blije Tinker

Malenka

Berichten: 7563
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:40

SusanH schreef:
Nee dat klopt niet. Herstel (letterlijke betekenis) is terugkeer naar de vorige toestand. Daar is in dit geval geen sprake van.


Ik ben het hier niet mee eens tenzij je het over een peesblessure hebt die met stamcellen is behandeld wellicht. Normaal komt er in de plaats van peesweefsel littekenweefsel terug. Eenmaal beschadigde peescellen kunnen niet terug naar gezonde toestand en kunnen normaliter ook niet vervangen worden door nieuwe peescellen tenzij je stamcellen gebruikt om nieuw peesweefsel te maken.

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 16:06

Saravda schreef:
anjali schreef:
Het is net wat je wilt van een paard.Als je hem wilt inzetten voor zwaar werk dan heb je een lichamelijk volledig gezond paard nodig.Wil je een leer-en knuffelpaard dan mag hij best wat mankeren.Maar de prijs moet er dan ook naar zijn.


Prijs staat er ook zeker naar! Toch na wat meer doorvragen bleek het paard meer last te hebben dan dat in eerste instantie bleek. Gekozen om niet meer te komen kijken maar om de zoektocht verder door te zetten!
Zaterdag kijken bij een leuke maar vooral gezonde en blije Tinker

Ik ben benieuwd. Houd je ons op de hoogte?

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Paard kopen met herstelde peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 16:13

Veel succes en laat aub de Tinker testen op PSSM als dat niet al gebeurd is. Voor de zekerheid.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 16:17

janouk schreef:
Veel succes en laat aub de Tinker testen op PSSM als dat niet al gebeurd is. Voor de zekerheid.

Lees je anders even in op www.pssm.eu waarschijnlijk zegt het je niks kan ik me zo voorstellen.

Sara18

Berichten: 221
Geregistreerd: 06-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 18:05

Ipsilonka schreef:
janouk schreef:
Veel succes en laat aub de Tinker testen op PSSM als dat niet al gebeurd is. Voor de zekerheid.

Lees je anders even in op http://www.pssm.eu waarschijnlijk zegt het je niks kan ik me zo voorstellen.

Pssm zegt me zeker iets. Tinker is getest :o

Elisa2

Berichten: 37146
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Paard kopen met herstelde peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 18:13

Heel erg verstandig dat je goed doorgevraagd hebt en hem hebt laten staan. Succes bij de tinker!

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 18:16

0000 schreef:
Ik zou het ook niet doen. Juist nu je weet hoeveel tijd, geld en moeite erin is gestoken. Als het met dit soort behandelingen niet goedkomt is hij echt wel serieus stuk. En persoonlijk vind ik alles tm M dressuur vaak minder belastend voor de benen dan een flinke buitenrit. Of je moet echt van plan zijn alleen maar te stappen.....Maar niet meer geschikt voor de dressuursport, dan is hij dus niet hersteld van de blessure. Een paard dat hersteld is zou normaal belast kunnen worden. Misschien niet meer 140 springen, gezien de krachten die daarbij komen kijken. Maar hersteld betekent dat hij terug is/komt op het oude niveau. Niet dat je er de rest van zijn leven rekening mee zou moeten houden.



Dat dus.

En het was geen gewone peesblessure maar een flinke, want die had veel therapieen gehad en dus moet je echt wel oppassen met dit paard. Dat blijft een zwakke plek, want waarom mag ie dan nog niet eens gewoon dressuurmatig gereden worden..........


Heel goed dat je het liet staan en naar een andere verder zoekt.

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Paard kopen met herstelde peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 18:33

Maar,zoals ik al zei,heel veel mensen vertellen het niet als hun paard een peesblessure heeft gehad.En proberen hem te verkopen na een rustperiode als hij daardoor weer rad is.De nieuwe eigenaar gaat er dan mee aan het werk en dan wordt hij weer kreupel.Dus altijd uitkijken!

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 19:22

Top dat je weet wat pssm is en dat ie getest is! Heel veel plezier morgen met kijken!

Sara18

Berichten: 221
Geregistreerd: 06-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 10:39

Ipsilonka schreef:
Top dat je weet wat pssm is en dat ie getest is! Heel veel plezier morgen met kijken!

Bedankt!!
We zijn we bijna....
Hierna nog even kijken bij een leuke PRE!
ik hou jullie op de hoogte

Sara18

Berichten: 221
Geregistreerd: 06-06-17

Re: Paard kopen met herstelde peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 21:05

Verliefd geworden op de gezonde en pees blessure vrije PRE ! *\o/*

Anoniem

Re: Paard kopen met herstelde peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 21:08

Jaa leuk!!!! :D

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 14:39

Saravda schreef:
Verliefd geworden op de gezonde en pees blessure vrije PRE ! *\o/*

Nu ben ik nieuwsgierig.Foto?

Sara18

Berichten: 221
Geregistreerd: 06-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 14:54

anjali schreef:
Saravda schreef:
Verliefd geworden op de gezonde en pees blessure vrije PRE ! *\o/*

Nu ben ik nieuwsgierig.Foto?

Woensdag volgen de foto’s... :o

Loreke2
Berichten: 316
Geregistreerd: 26-02-08

Re: Paard kopen met herstelde peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:30

Oh wat leuk dat je een paardje gevonden hebt!

Ook nieuwsgierig naar de foto's :-)

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:35

ooh een PRE ! Weet je ook zeker dat die helemaal in orde is ? Over de pre's die naar Nederland komen bestaan ook veel niet al te beste verhalen .....

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 16:45

Maris schreef:
ooh een PRE ! Weet je ook zeker dat die helemaal in orde is ? Over de pre's die naar Nederland komen bestaan ook veel niet al te beste verhalen .....

Maak die arme ts nou niet gek,want het is zo dat een elk paard wat kan mankeren natuurlijk. Het volmaakte paard bestaat niet.Ze zal hem toch wel laten keuren?

Sara18

Berichten: 221
Geregistreerd: 06-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 21:54

anjali schreef:
Maris schreef:
ooh een PRE ! Weet je ook zeker dat die helemaal in orde is ? Over de pre's die naar Nederland komen bestaan ook veel niet al te beste verhalen .....

Maak die arme ts nou niet gek,want het is zo dat een elk paard wat kan mankeren natuurlijk. Het volmaakte paard bestaat niet.Ze zal hem toch wel laten keuren?


Haha tuurlijk laat ik haar keuren..! :o een paard kopen zonder keuren lijkt mij niet verstandig