Paard onder de teken

Moderators: petraaken, A_nouk, C_arola, Nicole288, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 08:20

Heeft iemand ervaring met de TicklessPet?
Werkt het?

Een lekkere eigenwijze pony op stal: Bijnaam op stal Stekelvarken bijnaam op Bokt Überpony

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:29

trots op Owen DrZ2+1; SprB+1, SGWL+5

rien10

Re: Paard onder de teken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:38

Een lekkere eigenwijze pony op stal: Bijnaam op stal Stekelvarken bijnaam op Bokt Überpony

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 10:18

Ja die heb ik... nul effect...
Ik kam nu na het rijden na met een luizenkam maar je mist er altijd wel. Twee dagen na rijden in het tekengebied voel je waar ze zitten, kleine korstjes vaak en dan haal ik die ook met de luizenkam (van metaal) eruit... tekenhaak heb ik ook, gebruik ik voor mensen, bij dieren in dat haar, doe ik dat makkelijker met mijn vingers of de luizenkam.

Kokosolie... die moet je dus eerst verwarmen om vloeibaar te hebben en dan te smeren... ik heb het vooral op de benen nodig die zitten er elke dag na buitenrit onder.

Sen_char

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-18 12:39

pol013 schreef:
Werkt dit nog steeds goed ts?
En smeer je dan een laag over het gehele been?

Werkt dit ook bij een buitenrit? Ik vermoed minder of niet? Dan strijk je ook langs takken en dergelijke en kunnen ze zo op je over stappen.

Ik ben een beetje huiverig voor die bestrijdingsmiddelen. Maar wordt helemaal gek van de teken hier. Iedere buitenrit weer een nieuwe.

Hier werkt het nog steeds ja :) De benen smeer ik ook helemaal in met een dikke laag, dat smeer ik er gewoon op en smelt vanzelf op de benen door de warmte.

Als ik in het bos ben gaan wandelen lopen er soms nog wel teken op haar benen maar nooit meer vastgezogen! Wel nog 2 op haar kaak maar daar had ik toen ook niet ingesmeerd..

Ben zelf ook huiverig voor bestrijdingsmiddelen maar als dit op een dag niet meer werkt ga ik toch voor de ultrashield of tecktonik!
( ik smeer trouwens haar hele lijf in zonder die olie eerst op te warmen)

Senna <3 <3

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:30

ultrashield en tectonic hebben bij mij niet het gewenste resultaat gegeven... ook butox, frontline, etherische olieen etc. niet. Ben nog steeds zoekende naar de beste oplossing :(

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 16:39

Google eens op tekenhaak, zo'n ding vind ik het fijnste. Heb de mijne gewoon bij de dierenarts gehaald.

Er is nog een plekje vrij in mijn Paddock Paradise vlak bij Enschede/Oldenzaal/Losser:
http://www.bokt.nl/markt/ad/426390/plekje-vrij-paddock-paradise-lonneker
Dressuur B+11 en nog veel belangrijker en leuker endurance K1+18

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 17:01

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 19:11

tienus63 schreef:
Dit spul werkt super. Ook tegen dazen. Zowel voor paard als ruiter:

https://www.farnam.com/all-products/fly ... tri-tec-14

Helaas alleen in buitenland verkrijgbaar.
Als je het in Engeland bestelt, nu nog geen invoerrechten bij bestelling. (Brexit)

Dan kan je net zo goed een fles Butox hier in Nederland kopen. Zelfde type werkzame stof.

Timo Z1+19 RIP ❤️
Jonito

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 20:00

Horseware schreef:
tienus63 schreef:
Dit spul werkt super. Ook tegen dazen. Zowel voor paard als ruiter:

https://www.farnam.com/all-products/fly ... tri-tec-14

Helaas alleen in buitenland verkrijgbaar.
Als je het in Engeland bestelt, nu nog geen invoerrechten bij bestelling. (Brexit)

Dan kan je net zo goed een fles Butox hier in Nederland kopen. Zelfde type werkzame stof.

Meen je?
Nog nooit op gelet eerlijk gezegd.
In het verleden weleens butox gebruikt bij de paarden, maar ik vind dat de Tri tec veel beter werkt dan butox.
Heet butox tegenwoordig niet tectonic?

Ga de ingrediënten eens vergelijken, volgens mij heb ik nog oude fles butox ergens staan.
Spul heeft in ieder geval aangename lucht.

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 20:07

Gebruiken jullie eigenlijk voor jezelf ook middeltjes? Of hebben jullie geen teken?
Ik had laatst 1 teek op mijn kuit, sindsdien wat voorzichtiger.
Maar tijdens buitenrit toch vaak takken langs je lijf...

marit2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 20:08

Sen_char schreef:
Ik woon in Noord Brabant, in de buurt van Breda!

Wij staan ook in Breda maar gelukkig geen last van die rotbeesten...

Spoiler:
niets is wat het lijkt.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:58

Pfff 2 uur later, 2 benen en ontelbaar teken later ben ik maar gestopt. Wat een drama en wat een hoop. En sommige zo mini. Voor volgende vakantie sla ik grof geschud in om teken weg te houden dus ik blijf mooi meelezen. Morgen nog weer op zoek. Waarom had ik ook al 2 paarden meegenomen op vakantie... :7

Ieniminie

Afbeelding

Slechts een deel van de hufters en je ziet vooral degene die al vol zitten. Komen er ook zo afvallen.

Afbeelding

Wietje-pietje-poepsienees! *\o/* *\o/*

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 11:32

Die tecktonic van de eerste pagina...... Die heb ik net binnen en dat kan toch echt wel gif. Staat ook helemaal niet op dat het voor gebruik op het paard is. Is voor gebruik op je stal......

Zou het hooguit op mijn deken durven gebruiken. Of tegen de muggen in het voorjaar zodat ze inneemt stal iets meer rust krijgen. Maar op mijn paard :n

trots op Owen DrZ2+1; SprB+1, SGWL+5

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 11:50

pol013 schreef:
Die tecktonic van de eerste pagina...... Die heb ik net binnen en dat kan toch echt wel gif. Staat ook helemaal niet op dat het voor gebruik op het paard is. Is voor gebruik op je stal......

Zou het hooguit op mijn deken durven gebruiken. Of tegen de muggen in het voorjaar zodat ze inneemt stal iets meer rust krijgen. Maar op mijn paard :n

Dat durf ik dus ook niet. Mijn paard staat ook regelmatig lekker met de andere paarden te kriebelen. Alleen de gedachte al dat ze het binnen kunnen krijgen.

Ik smeer nu dagelijks de kokosolie op de gevoelige plekken waar ze kunnen zitten.

Apple
Moderator Informatief
May the horse be with you!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 14:27

Moderatoropmerking:
Ik heb even wat off-topic berichten verwijderd :-)

Kevin: drs L1+9, spr B+2, SGW B+3, Endurance 197 ggk km's (eindstand), Kevin in Uddel
Daisy: drs L2+11, spr B+1, SGW B+1 Rondje door de Bollenstreek

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 15:50

pol013 schreef:

bij mij op stal gebruiken we het op alle paarden een streep van top tot kont erop doen als er geen felle zon is en om de 6 weken
paarden hebben geen klachten of rare dingen ervan

CHEYENNE 15-06-2000 - 08-05-2009
R.I.P. ik mis je nog elke dag!!!
Y;(

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 19:31

Ik heb devTicklessPet besteld voor onze pup. Ok, is n hond en geen paard maar ik houd jullie op de hoogte

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:10

rien10 schreef:
Ik heb devTicklessPet besteld voor onze pup. Ok, is n hond en geen paard maar ik houd jullie op de hoogte

ben benieuwd, bij mij ligt ie in de kast wegens... geen succes.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:21

pol013 schreef:

Officieel is het voor koeien maar het kan ook op paarden. Zit hetzelfde in als in Z-itch dat wel voor paarden geregistreerd is; in Z-itch zit zelfs een nog hogere dosering van de werkzame stof wat jij “gif” noemt (permetrine). Met hetzelfde “gif” zijn de Vamoose dekens van Horseware geïmpregneerd.

Timo Z1+19 RIP ❤️
Jonito

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:22

Butox en Tectonik zijn niet hetzelfde en hebben een andere werkzame stof, maar de werkzame stoffen zitten wel in dezelfde groep insecticiden

Timo Z1+19 RIP ❤️
Jonito

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:24

In gebruik Butox en Tectonik overigens na overleg met mijn paardenkliniek, die ook bevestigd heeft dat het prima voor paarden te gebruiken is, maar alleen onder die namen niet geregistreerd is voor paarden.

Timo Z1+19 RIP ❤️
Jonito

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:37

Werkt tecktonic ook goed bij zomereczeem? Tegen de kleine vliegjes?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:41

Otti1977 schreef:
Werkt tecktonic ook goed bij zomereczeem? Tegen de kleine vliegjes?

Ja, heel goed. Vroeger had je Switch tegen zomereczeem. Ook dat had als werkzame stof permetrine. Dat werkte fantastisch bij mijn fjord die flink last had van zomereczeem. Een eczeemdeken was niet nodig en hij kon dag en nacht buiten.
Helaas is dat door veranderde wetgeving van de markt gehaald. Sinds kort us er weer 1 middel voor paarden met zomereczeem op basis van permetrine en dat is Z-itch, maar Tectonik heeft dus dezelfde werkzame stof.

Timo Z1+19 RIP ❤️
Jonito

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:42

Tegen dazen werkt het overigens helaas niet

Timo Z1+19 RIP ❤️
Jonito