Ervaringen Medical Hoof Boot ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kobuss1

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Colijnsplaat

Ervaringen Medical Hoof Boot ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-18 23:13

Hoi,

Ik was benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met de Medical Hoof Boot??
Het lijkt mij een vrij nieuw product en kan er weinig reviews over vinden eigenlijk?

Foto ter illustratie:
Afbeelding

Whoever said diamonds are a girls best friend, never owned a horse
*Mexx, you left paw-prints on my heart!*


kobuss1

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Colijnsplaat

Re: Ervaringen Medical Hoof Boot ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-18 07:51

echt een super super super nieuw product denk ik :=
Voel me een proefkonijn, hahaha !
(en ben ongeduldig wss..)

Whoever said diamonds are a girls best friend, never owned a horse
*Mexx, you left paw-prints on my heart!*

kobuss1

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Colijnsplaat

Re: Ervaringen Medical Hoof Boot ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-18 21:38

Nou ok, zal ik zelf m’n eigen bevinding opschrijven.. handig voor als er ooit mensen naar zoeken misschien. Ik heb m 1 dag aan gehad bij m’n paard nu.
Ze had een hoefzweer, is uitgesneden maar de zweer had zichzelf al geloosd zoals m’n smid dat zei.
Ik heb na het uitsnijden nog een biotex badje gedaan en haar been afgespoten aangezien die behoorlijk dik was geworden.
M.n smid zei dat ik er niet perse een watje in hoefde te doen of iets, t was niet helemaal open tot het leven, dus zou zo ook wel gaan.
Maar aangezien mijn paard nog een paar nachtjes binnen slaapt tot ze fulltime de wei op kan heb ik besloten de schoen aan te doen zodat er sowieso geen viezigheid uit de stal in kon komen.
Ze had vanmiddag nog keurig haar schoentje aan dus het blijft prima zitten!

Hij is ook vrij makkelijk aan en uit te doen.
Ik had alleen van dat biotex badje en het afspuiten van haar been wel een vochtig voetje wat in de schoen ging. Op zich gaat dat makkelijk, maar toen ik m uit deed vanmiddag zag ik dat ze wel weke hoefballen had. (Wit) en ik denk dat dat komt omdat het allemaal nog vochtig was toen ik m aan deed

Verder is ie prima blijven zitten en kon ze er goed mee lopen.

Voor nu heb ik m afgelaten en wel een watje er in gedaan vanwege dat ze in de stal staat. Het was niet nodig zei de smid maar vanwege m’n eigen gemoedsrust.

Ik denk dat de schoen echt wel een uitkomst is!! Alleen zou ik dat wel alleen doen op een echt droog voetje!

Whoever said diamonds are a girls best friend, never owned a horse
*Mexx, you left paw-prints on my heart!*

kobuss1

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Colijnsplaat

Re: Ervaringen Medical Hoof Boot ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-18 21:48

Afbeelding

Oh ja ik had wel al vandaag wat lichte beschadigingen in het neopreen gedeelte. Nog geen gat maar zou zomaar kunnen komen

Whoever said diamonds are a girls best friend, never owned a horse
*Mexx, you left paw-prints on my heart!*

nienke_layla

Berichten: 185
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 22:06

kobuss1 schreef:
[ [url=m/fGM3Mt.png]Afbeelding[/url] ]

Oh ja ik had wel al vandaag wat lichte beschadigingen in het neopreen gedeelte. Nog geen gat maar zou zomaar kunnen komen


Heeft u het product hierna nog vaker gebruikt. Ik wil hem gebruiken voor in stal, mijn paard is erg gevoelig voor hoefzweren aangezien ze haar stal heel vies maakt (word elke dag volledig uitgemest) Ze staat al op vlas en nog blijft het redelijk nattig. Met ductape en verband werken helpt niet want binnen een dag heeft ze deze helemaal open gesleten door op rust te staan en te sloffen. Ik vraag me af of zo'n hoofboot dat volhoud of ook meteen doorslijt bij de rand.

Zaf & Fay

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 22:33

Vlas schijnt vaak veroorzaker te zijn van hoefproblemen wist mijn smid me te vertellen.

Ik heb deze schoen vorig jaar ook bekeken maar durfde het proberen niet aan. O.a. omdat er inderdaad nergens reviews van te vinden zijn. Hij leek me ook wat te slap en zweterig wat i.c.m. mok ook niet fijn is.

Jet

Berichten: 11976
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 22:54

Dat van vlas wat Shanna schrijft heb ik ook gehoord, dus daar zou ik toch nog even over nadenken of dat wel de juiste oplossing is voor jou qua bodembedekking.

Deze Hoof Boot ken ik niet, ik heb met een hoefzweer eigenlijk altijd de goedkope bruine canvas zak gebruikt en mij is dat goed bevallen. Ik heb nog wel ergens een plastic Hoof Boot liggen, maar die is volgens mij te groot voor het paardje dat ik nu heb, die is nog helemaal nieuw.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet


kobuss1

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Colijnsplaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-18 22:17

nienke_layla schreef:
kobuss1 schreef:
[ [url=m/fGM3Mt.png]Afbeelding[/url] ]

Oh ja ik had wel al vandaag wat lichte beschadigingen in het neopreen gedeelte. Nog geen gat maar zou zomaar kunnen komen


Heeft u het product hierna nog vaker gebruikt. Ik wil hem gebruiken voor in stal, mijn paard is erg gevoelig voor hoefzweren aangezien ze haar stal heel vies maakt (word elke dag volledig uitgemest) Ze staat al op vlas en nog blijft het redelijk nattig. Met ductape en verband werken helpt niet want binnen een dag heeft ze deze helemaal open gesleten door op rust te staan en te sloffen. Ik vraag me af of zo'n hoofboot dat volhoud of ook meteen doorslijt bij de rand.


Ik heb m niet vaker nog nodig gehad (gelukkig).
Er zit echt wel een dikke zool onder dus die slijten ze denk ik niet heel snel hoor! Die is echt wel een halve cm dik ofzo en met profiel er op.

Hij sluit wel de hele hoef af dus wat ik zelf niet meer zou doen is een natte voet er in vanwege dat het dan toch wat gaat zweten of broeien. Maar met droge voetjes zou ik t wel doen. Zeker als ze die alleen in de stal aan zou hebben en de rest van de niet nodig heeft zou dat denk ik bij mijn paard goed gaan.

(Ik kan natuurlijk helemaal niks zeggen over hoe bij een ander gaat of zal gaan)

Whoever said diamonds are a girls best friend, never owned a horse
*Mexx, you left paw-prints on my heart!*

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:13

Schop! Nog meer ervaringen?

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 23:39

Hallo,

Mijn paard heeft in korte tijd verschillende keren een ijzer afgetrapt ondanks dubbele paar springschoenen. Nu vrees is dat er geen ijzer op zal kunnen momenteel, maar ze heeft enorm slechte kwaliteit van hoeven en kan dus eigenlijk ook niet zonder. Zou dit product goed zijn om op de weide haar zool en hoefwand te beschermen? Ze staat om de dag, een hele dag in de weide. Op stal zou ik het sowieso af laten. Het Zou enkel zijn voor op de weide en transport (schraper).
Indien het zou lukken vr terug een ijzer, kan het dienen als hoefijzerbeschermer tegen aftrappen? Want die springschoenen alleen doen het duidelijk niet meer. Ik zou dan wel boven die boot wel nog een springschoen doen.

Grtjs
Helene

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 01:09

PrietPraat schreef:
Hallo,

Mijn paard heeft in korte tijd verschillende keren een ijzer afgetrapt ondanks dubbele paar springschoenen. Nu vrees is dat er geen ijzer op zal kunnen momenteel, maar ze heeft enorm slechte kwaliteit van hoeven en kan dus eigenlijk ook niet zonder. Zou dit product goed zijn om op de weide haar zool en hoefwand te beschermen? Ze staat om de dag, een hele dag in de weide. Op stal zou ik het sowieso af laten. Het Zou enkel zijn voor op de weide en transport (schraper).
Indien het zou lukken vr terug een ijzer, kan het dienen als hoefijzerbeschermer tegen aftrappen? Want die springschoenen alleen doen het duidelijk niet meer. Ik zou dan wel boven die boot wel nog een springschoen doen.

Grtjs
Helene


Nee dit werkt echt niet. Ik heb het geprobeerd met mijn paard en het gaat binnen no time stuk, dan moet je naar hoefschoenen kijken en dan wel echte goeie dat de hoefballen niet stukken gaan, ik had de mijn renegate viper aan. Je hebt eigenlijk geen medische hoefschoenen zoals deze waarmee je een paard buiten kan zetten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, IASCrawler, OmgiliBot en 82 bezoekers