Help wat heeft dit paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:00

LillyMedley schreef:
Ik kan pas maandag naar een dierenarts... eerder kan ik sowieso niet echt wat doen.



Ik heb ook niet tegen jouw hoor. Jij wilt je verzorg ponytje helpen. Vind ik echt heel goed van je! Is alleen zo zonde dat je een tegenwerkende eigenaar hebt...

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:06

En ik vind het jammer dat je goede raad niet aanneemt.
Verschillende mensen hebben je dit donderdagavond al aangeraden -O-

Zou je overigens wel willen adviseren dit even te overleggen met je ouders.
Je schrijft niks te gaan betalen, maar als de eigenaar dit ook niet doet, zou de dierenarts dus de dupe zijn, dat mag natuurlijk niet ;)

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:12

Shirley schreef:
En ik vind het jammer dat je goede raad niet aanneemt.
Verschillende mensen hebben je dit donderdagavond al aangeraden -O-

Zou je overigens wel willen adviseren dit even te overleggen met je ouders.
Je schrijft niks te gaan betalen, maar als de eigenaar dit ook niet doet, zou de dierenarts dus de dupe zijn, dat mag natuurlijk niet ;)


Deze reactie kun je niet menen Shirley |o :oo TS is een minderjarig meisje met een verzorgpony. Je kunt toch niet van haar verwachten dat ze gaat opdraaien voor de medische kosten van andermans pony? Er zijn idd genoeg middeltjes voor luizen te koop, maar als je hier nu aan begint met het te betalen is straks het einde zoek en de eigenaar klapt in zijn handjes, die vindt het allemaal wel best.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:15

suffie schreef:
Shirley schreef:
En ik vind het jammer dat je goede raad niet aanneemt.
Verschillende mensen hebben je dit donderdagavond al aangeraden -O-

Zou je overigens wel willen adviseren dit even te overleggen met je ouders.
Je schrijft niks te gaan betalen, maar als de eigenaar dit ook niet doet, zou de dierenarts dus de dupe zijn, dat mag natuurlijk niet ;)


Deze reactie kun je niet menen Shirley |o :oo TS is een minderjarig meisje met een verzorgpony. Je kunt toch niet van haar verwachten dat ze gaat opdraaien voor de medische kosten van andermans pony? Er zijn idd genoeg middeltjes voor luizen te koop, maar als je hier nu aan begint met het te betalen is straks het einde zoek en de eigenaar klapt in zijn handjes, die vindt het allemaal wel best.


Jawel, ik meen dat wel degelijk.
Ik verwacht niet dat ze dat van haar eigen centjes doet, vandaar het advies het met de ouders te overleggen zodat de dierenarts in elk geval zijn geld krijgt :j

BarbaLala

Berichten: 9607
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:18

tengeltje11 schreef:
@barbalala,helemaal geen onzin,en waarschijnlijk gewoon de reden waarom je paard al 4x luizen gehad heeft.

een paard met zwakke weerstand is heel vatbaar voor luizen,maar een paard met goeie weerstand heeft vaak minimaal luizen(paarden gromen elkaar,staan tegen elkaar,die beesten kruipen zo van het ene dier op het andere),die zie je vaak niet,maar doordat ze er wel zijn,kan ee paard met goeie weerstand makkelijk jaren met een kleine luizenpopulatie rondlopen zonder dat iemand het merkt.zit er dan een paard met lage weerstand bij die luisvrij is,en in no-time zit dat paard massaal onder de luizen.

dus tuurlijk moet je alles behandelen die samenstaat,anders blijf je bezig!


:') If only you were right.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Help wat heeft dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:20

Jeetje TS, wat ben jij een schat van een mens... _/-\o_ Maar je laat je wel gruwelijk misbruiken door de eigenaar van je pony... Alles is hem/haar te veel werk... En intussen sta jij bijna de behandeling te betalen. Voor wat? Een paar rotluizen... :n

Ik hoop dat je pony snel geholpen is. En ik wens je heel veel wijsheid toe voor de toekomst!

BarbaLala

Berichten: 9607
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:23

Lees nu dat de eigenaar weigert om zorg te verlenen. In dat geval zou ik een meerderjarige naar 144 laten bellen en melding of aangifte laten doen van het onthouden van medische zorg aan een dier.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Help wat heeft dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:26

Kijk vooral ook uit met het gebruik van middelen waarvoor een wachttijd geldt. Van sommige middelen heeft men liever niet dat ze in de worst terechtkomen (denk fipronil). Zou zomaar kunnen dat de eigenaar het je niet in dank afneemt als je die gebruikt.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:28

oomens schreef:
Kijk vooral ook uit met het gebruik van middelen waarvoor een wachttijd geldt. Van sommige middelen heeft men liever niet dat ze in de worst terechtkomen (denk fipronil). Zou zomaar kunnen dat de eigenaar het je niet in dank afneemt als je die gebruikt.


Nou en?
Wat wilde hij dit meisje maken dan? :')

BarbaLala

Berichten: 9607
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Help wat heeft dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:35

Fipronil staat zover ik weet niet op een lijst voor middelen met wachttijd hoor.
Zou ook vreemd zijn want mensen komen er dagelijks mee in contact.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:36

Janine1990 schreef:
oomens schreef:
Kijk vooral ook uit met het gebruik van middelen waarvoor een wachttijd geldt. Van sommige middelen heeft men liever niet dat ze in de worst terechtkomen (denk fipronil). Zou zomaar kunnen dat de eigenaar het je niet in dank afneemt als je die gebruikt.


Nou en?
Wat wilde hij dit meisje maken dan? :')

Heeft niets te maken met wat hij haar zou willen maken, maar met dat het zijn dier is, zijn beslissing om er eventueel worst van te laten maken en niet aan de TS om daar ongevraagd tussendoor te gaan rommelen.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:37

BarbaLala schreef:
Fipronil staat zover ik weet niet op een lijst voor middelen met wachttijd hoor.
Zou ook vreemd zijn want mensen komen er dagelijks mee in contact.

Waarom was het dan zo'n probleem als dat in kippeneieren en -vlees terechtkwam en zou het dat niet zijn in paardenvlees?

Anna04

Berichten: 368
Geregistreerd: 07-02-16
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-18 18:39

Shirley schreef:
En ik vind het jammer dat je goede raad niet aanneemt.
Verschillende mensen hebben je dit donderdagavond al aangeraden -O-

Zou je overigens wel willen adviseren dit even te overleggen met je ouders.
Je schrijft niks te gaan betalen, maar als de eigenaar dit ook niet doet, zou de dierenarts dus de dupe zijn, dat mag natuurlijk niet ;)


Lieve Shirley,

Besef even dat ik het geld niet heb, mijn ouders niet zo gek zijn om die centjes te gaan betalen en dat de raad die donderdag werd gegeven, pony scheren en dat goedje kopen, mij oprecht gewoon niet lukt. Ik weet niemand met een scheerapparaat, bovendien heb ik nooit een paard geschoren + ik ga geen 54 euro betalen voor een flesje sebacil.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:40

Het lijkt me niet nodig om dat meisje nu overstuur te gaan maken met gepraat over slachten, dat is toch helemaal nergens voor nodig?

Praten met de ouders, kijken wat de mogelijkheden zijn om het dier zelf te helpen of anders de daarvoor bestemde instanties inschakelen, dat lijkt mij de juiste weg :o

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:42

LillyMedley schreef:
Shirley schreef:
En ik vind het jammer dat je goede raad niet aanneemt.
Verschillende mensen hebben je dit donderdagavond al aangeraden -O-

Zou je overigens wel willen adviseren dit even te overleggen met je ouders.
Je schrijft niks te gaan betalen, maar als de eigenaar dit ook niet doet, zou de dierenarts dus de dupe zijn, dat mag natuurlijk niet ;)


Lieve Shirley,

Besef even dat ik het geld niet heb, mijn ouders niet zo gek zijn om die centjes te gaan betalen en dat de raad die donderdag werd gegeven, pony scheren en dat goedje kopen, mij oprecht gewoon niet lukt. Ik weet niemand met een scheerapparaat, bovendien heb ik nooit een paard geschoren + ik ga geen 54 euro betalen voor een flesje sebacil.



Maar je hoeft geen hele fles te kopen!
Bij de dierenarts kun je een kleine hoeveelheid afnemen, spul wordt enorm verdund!
Daarbij hoef niet per se te scheren, alleen flink insoppen :j

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:44

oomens schreef:
Heeft niets te maken met wat hij haar zou willen maken, maar met dat het zijn dier is, zijn beslissing om er eventueel worst van te laten maken en niet aan de TS om daar ongevraagd tussendoor te gaan rommelen.


Eigenaar heeft zelf gezegd: "Regel maar wat."
Hij kan er niet vanuit gaan, gezien TS haar leeftijd, dat ze overal rekening mee gaat houden.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:48

Shirley schreef:
Maar je hoeft geen hele fles te kopen!
Bij de dierenarts kun je een kleine hoeveelheid afnemen, spul wordt enorm verdund!
Daarbij hoef niet per se te scheren, alleen flink insoppen :j


Ik weet niet beter dan dat Sebacil in flesjes komt en je alleen de volledige fles kan afnemen.
Maar ik weet ook niet beter dan dat je niet meer aan Sebacil kan komen in Nederland... Wij regelen het via kennissen in DL.


Shirley schreef:
Het lijkt me niet nodig om dat meisje nu overstuur te gaan maken met gepraat over slachten, dat is toch helemaal nergens voor nodig?

Praten met de ouders, kijken wat de mogelijkheden zijn om het dier zelf te helpen of anders de daarvoor bestemde instanties inschakelen, dat lijkt mij de juiste weg :o


In dat geval, maar even een positief puntje voor TS... Ik denk dat de eigenaar je bang wil maken en zo probeert te manipuleren. Walgelijke eigenaar in dat geval :+
Maar een shetlander slachten kost de eigenaar waarschijnlijk eerder geld dan het gaat opleveren. :+ In Nederland althans... En zal in deze staat niet interessant zijn voor andere landen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:54

HIj heeft gezegd dat ze het mag regelen en dat als de kosten te hoog oplopen dat het beest de worst ingaat. Ben ik de enige die dan leest dat hij de kosten betaald mits ze niet te hoog oplopen?
Hij heeft waarschijnlijk geen idee wat hij ermee aan moet en zn verzorgster heeft dat gelezen op bokt en weet wel wat ze moet doen. Dan is het toch geen rare reactie dat hij zegt dat ze het mag gaan regelen en dat hij betaald. Straks regelt hij het verkeerde en is het weer niet goed.

Althans dat is zoals ik het lees.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 19:12

Polly schreef:
HIj heeft gezegd dat ze het mag regelen en dat als de kosten te hoog oplopen dat het beest de worst ingaat. Ben ik de enige die dan leest dat hij de kosten betaald mits ze niet te hoog oplopen?
Hij heeft waarschijnlijk geen idee wat hij ermee aan moet en zn verzorgster heeft dat gelezen op bokt en weet wel wat ze moet doen. Dan is het toch geen rare reactie dat hij zegt dat ze het mag gaan regelen en dat hij betaald. Straks regelt hij het verkeerde en is het weer niet goed.

Althans dat is zoals ik het lees.


Nee hoor, ik denk dat jij het gewoon leest zoals het is.
Maar hij komt wel met een soort van pressure measure, sowieso niet oke natuurlijk bij een jong meisje.

Ik weet natuurlijk niet of het gaat om een hij ;) Maar hij kan ook zelf een dierenarts regelen. ;)

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 19:15

Polly schreef:
HIj heeft gezegd dat ze het mag regelen en dat als de kosten te hoog oplopen dat het beest de worst ingaat. Ben ik de enige die dan leest dat hij de kosten betaald mits ze niet te hoog oplopen?
Hij heeft waarschijnlijk geen idee wat hij ermee aan moet en zn verzorgster heeft dat gelezen op bokt en weet wel wat ze moet doen. Dan is het toch geen rare reactie dat hij zegt dat ze het mag gaan regelen en dat hij betaald. Straks regelt hij het verkeerde en is het weer niet goed.

Althans dat is zoals ik het lees.

Zo lees ik het ook :)

Ts, heb je de eigenaar al verteld wat je tot nu toe weet? veerust is blijkbaar een optie, maar daar zijn meerdere flessen voor nodig. Een middel van de dierenarts kost rond de 50/60 euro. Als je deze informatie aan de eigenaar door geeft dan weet je waarschijnlijk meteen of hij/zij dit bedrag acceptabel vind of niet. Persoonlijk vind ik dit helemaal niet zo duur voor een behandeling, en misschien denkt de eigenaar er ook zo over :) De dierenarts hoeft hiervoor waarschijnlijk niet langs te komen, dus het geld voor het consult en de voorrijkosten zijn er alvast niet, dit scheelt al behoorlijk in de prijs voor de behandeling.

Ts ik wil ook nog even zeggen dat ik je een enorme lieverd vind :* Zo lief hoe je voor de gezondheid van het dier waakt!

Anna04

Berichten: 368
Geregistreerd: 07-02-16
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-18 19:22

Telpeva schreef:
Polly schreef:
HIj heeft gezegd dat ze het mag regelen en dat als de kosten te hoog oplopen dat het beest de worst ingaat. Ben ik de enige die dan leest dat hij de kosten betaald mits ze niet te hoog oplopen?
Hij heeft waarschijnlijk geen idee wat hij ermee aan moet en zn verzorgster heeft dat gelezen op bokt en weet wel wat ze moet doen. Dan is het toch geen rare reactie dat hij zegt dat ze het mag gaan regelen en dat hij betaald. Straks regelt hij het verkeerde en is het weer niet goed.

Althans dat is zoals ik het lees.

Zo lees ik het ook :)

Ts, heb je de eigenaar al verteld wat je tot nu toe weet? veerust is blijkbaar een optie, maar daar zijn meerdere flessen voor nodig. Een middel van de dierenarts kost rond de 50/60 euro. Als je deze informatie aan de eigenaar door geeft dan weet je waarschijnlijk meteen of hij/zij dit bedrag acceptabel vind of niet. Persoonlijk vind ik dit helemaal niet zo duur voor een behandeling, en misschien denkt de eigenaar er ook zo over :) De dierenarts hoeft hiervoor waarschijnlijk niet langs te komen, dus het geld voor het consult en de voorrijkosten zijn er alvast niet, dit scheelt al behoorlijk in de prijs voor de behandeling.

Ts ik wil ook nog even zeggen dat ik je een enorme lieverd vind :* Zo lief hoe je voor de gezondheid van het dier waakt!



Lief van je.
De eigenaar weet dat ze luizen heeft, dat ik een dierenarts ga raadplegen en tot daar.
Ik kan hem voorlopig niet meer bellen want hij heeft het druk zei hij.
Ik bel hem nog over de prijzen.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 22:10

Janine1990 schreef:
Shirley schreef:
Maar je hoeft geen hele fles te kopen!
Bij de dierenarts kun je een kleine hoeveelheid afnemen, spul wordt enorm verdund!
Daarbij hoef niet per se te scheren, alleen flink insoppen :j


Ik weet niet beter dan dat Sebacil in flesjes komt en je alleen de volledige fles kan afnemen.
Maar ik weet ook niet beter dan dat je niet meer aan Sebacil kan komen in Nederland... Wij regelen het via kennissen in DL.




Oh, dat is nieuw voor mij, maar je kunt het altijd vragen, LillyMedley!

Mocht het inderdaad zo zijn en vindt de eigenaar dat te duur, koop dan maar de hele fles, haal er 50 ml uit (daarvan kun je in totaal 50 liter wasmiddel maken) en stuur de rest maar naar mij.
Dat komt hier wel op.
Ik betaal jou dan alle kosten terug.

Zo'n liefdevolle actie mag best beloond worden en ik vind het spijtig om te lezen dat je ouders je hierin niet kunnen steunen.
Maar daar zullen ze ongetwijfeld hun redenen voor hebben en daar heb je je als dochter nou eenmaal bij neer te leggen, dus geen ruzie thuis over maken, hè? :(:)

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 22:13

Shirley schreef:
Oh, dat is nieuw voor mij, maar je kunt het altijd vragen, LillyMedley!

Mocht het inderdaad zo zijn en vindt de eigenaar dat te duur, koop dan maar de hele fles, haal er 50 ml uit (daarvan kun je in totaal 50 liter wasmiddel maken) en stuur de rest maar naar mij.
Dat komt hier wel op.
Ik betaal jou dan alle kosten terug.

Zo'n liefdevolle actie mag best beloond worden en ik vind het spijtig om te lezen dat je ouders je hierin niet kunnen steunen.
Maar daar zullen ze ongetwijfeld hun redenen voor hebben en daar heb je je als dochter nou eenmaal bij neer te leggen, dus geen ruzie thuis over maken, hè? :(:)


Ja heel erg EU minded :+
Maar vorig jaar hebben wij het nog zo moeten doen. Ik verwacht niet dat zo'n verbannen middel ineens terug kan komen.

Lieve actie ook van jou!
Begrijp zowel TS, als haar ouders wel. Het is goed dat ze zich niet laten manipuleren door zo iemand. Zeker als deze persoon zelf te lui is om zelf even wat dingetjes te googlen of in ieder geval een belletje naar de VA te doen.

Anna04

Berichten: 368
Geregistreerd: 07-02-16
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-18 22:26

Citaat:
Maar je hoeft geen hele fles te kopen!
Bij de dierenarts kun je een kleine hoeveelheid afnemen, spul wordt enorm verdund!
Daarbij hoef niet per se te scheren, alleen flink insoppen :j


Ik weet niet beter dan dat Sebacil in flesjes komt en je alleen de volledige fles kan afnemen.
Maar ik weet ook niet beter dan dat je niet meer aan Sebacil kan komen in Nederland... Wij regelen het via kennissen in DL.


[/quote]

Oh, dat is nieuw voor mij, maar je kunt het altijd vragen, LillyMedley!

Mocht het inderdaad zo zijn en vindt de eigenaar dat te duur, koop dan maar de hele fles, haal er 50 ml uit (daarvan kun je in totaal 50 liter wasmiddel maken) en stuur de rest maar naar mij.
Dat komt hier wel op.
Ik betaal jou dan alle kosten terug.

Zo'n liefdevolle actie mag best beloond worden en ik vind het spijtig om te lezen dat je ouders je hierin niet kunnen steunen.
Maar daar zullen ze ongetwijfeld hun redenen voor hebben en daar heb je je als dochter nou eenmaal bij neer te leggen, dus geen ruzie thuis over maken, hè? :(:)[/quote]

Heel erg lief van je :* .
Ik kan pas maandag naar een dierenarts helaas..

Oh trouwens ik heb haar kale plekken twee keer ingesmeerd met sudocreme.

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Help wat heeft dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 22:28

Lief van je Shirley!