Paard plots vast in de hals en atactisch.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 21:21

Monique schreef:
Waarom zou je haasten om je paard op de foto te laten zetten. Gewoon een paar weken geduldig afwachten en als je paard een week stabiel is zou ik pas wat foto's op de kliniek laten maken.
Maar wel superfijn dat je paard zo verbeterd is.


Dat is indd precies mijn gedachte :j

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 21:26

Nouja, mocht er ergens iets beschadigd zijn dan is het wel lekker als je dat snel weet zodat het lichaam zich niet gaat aanpassen aan de nieuwe situatie die niet goed is. Daar wordt hierboven ook voor gewaarschuwd dat je dan bvb. krijgt dat een breukje verkeerd kan vastgroeien.... dat soort dingen zijn niet grappig.

Of al zit er "maar" een werveltje scheef dat de problemen veroorzaakt. Dat is wellicht nog simpel te verhelpen als het net gebeurd is, maar wordt wellicht een lastiger / langduriger verhaal naarmate paard er langer mee rondloopt.

Ik weet niet of de hals ook goed op de foto te zetten is met mobiele RX maar dat kan je altijd vragen natuurlijk. Die van mij gaat absoluut niet naar een kliniek (dat wil ik haar niet aandoen) en gewoon de lokale veearts heeft een mobiel RX apparaat meegenomen om haar voetje op de foto te zetten toen ze ineens met 1 been omhoog in de wei stond een paar jaar geleden :(:)

Maar wellicht kan een osteopaat oid ook wel even voelen of er ergens iets scheef zit.

Chapeau2002

Berichten: 897
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 21:53

pmarena schreef:
Ik herken dit beeld wel van een jong paard jaren geleden op de stal waar Rena stond, die had dit ook ineens. Vooral dat lage hoofd was heel erg typisch.

Er was toen net een nieuwe baal hooi-in-plastic (geen kuil) open en Rena moest daar toen niks van hebben, dus die gaf ik gewoon hooi dat er ook nog was. Ik vertrouwde die baal niet en er bleek een dood beest in te zitten dat dus lekker aan het "gisten" was in die baal, waardoor er toxines in het hooi kwamen.... dan krijg je een botulisme effect.

Kan het niet zoiets zijn geweest? Of kan het dier in de wei uit een sloot of andere plas water drinken waar dan net toevallig een dood beest(je) in ligt?
Dat zou ook nog kunnen natuurlijk maar dat is het in dit geval niet geweest. Deze merrie is een ontzettende zeurkous met (slechter) hooi. Ik heb alle paarden uit dezelfde baal gevoerd en er is me niets geks opgevallen. Stinkt ook niet.
De paarden drinken leidingwater en er zijn geen sloten bij het land. Maar je idee is echt niet raar.

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Paard plots vast in de hals en atactisch.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 23:03

Het jonge paard was ook de enige die er last van had toen, alhoewel ik geloof dat 1 van de anderen na een paar dagen ook wat lichte verschijnselen begon te krijgen. Maar waren iets van 4 paarden die er toen van aten.

Maar de kans lijkt me groter dat er ergens iets scheef geschoten is op 1 of andere manier :(:)

Doef

Berichten: 1736
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Paard plots vast in de hals en atactisch.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 23:51

@Monique, zo dachten wij eerst ook, totdat je erachter komt dat je paard een breuk in zijn hoofd heeft, arme beest was doodziek. Liever leed besparen lijkt mij. Ts, ik wil absoluut niet negatief zijn hoor maar die van mij leek de volgende dag ook helemaal beter door de cortico's, terwijl hij de dag ervoor bij elk windvlaagje om ging. Goed dat je foto's laat maken! Hoop dat je mazzel hebt, maar wil je alleen maar behoeden, ik weet hoe ziek mijn paard ervan is geweest, en ik ook trouwens :(.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 08:36

@Doef, als je paard ziek is is hij dus niet stabiel en moet je niet wachten. Dan zou ik zeker een dierenarts aan huis laten komen die thuis foto's kan maken. Maar als het paard nu goed is dan kun je best even een week wachten om foto's te maken. Met een doodziek paard wacht je natuurlijk niet af.

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-18 12:27

Aankomende maandag of woensdag zullen er foto's wn eventueel een echo gemaakt worden :j

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Paard plots vast in de hals en atactisch.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 21:46

Heel goed hoor, je kunt beter zekerheid hebben anders blijf je, he toch zorgen maken. Alvast suc6

Hou je ons op de hoogte

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Paard plots vast in de hals en atactisch.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 22:21

Succes en zal hard duimen voor jullie!

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 08:53

jobamara schreef:
Heel goed hoor, je kunt beter zekerheid hebben anders blijf je, he toch zorgen maken. Alvast suc6

Hou je ons op de hoogte


Zal ik zeker doen! We hebben een afspraak staan voor vanmiddag half 2. Spannend!

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Paard plots vast in de hals en atactisch.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 09:38

Heel veel suc6 vanmiddag, zal duimen dat het meevalt.

jenneke1029

Berichten: 562
Geregistreerd: 07-07-06

Re: Paard plots vast in de hals en atactisch.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 09:53

wat naar om te zien, gelukkig is ze weer wat opgeknapt, succes vanmiddag.

Thea_Ste
Berichten: 716
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: Zonhoven

Re: Paard plots vast in de hals en atactisch.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 10:07

Heel veel succes TS

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 10:38

Succes vandaag, spannend!

pien_2010

Berichten: 43283
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Paard plots vast in de hals en atactisch.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 13:07

Spannend. Ik duim voor jullie dat het allemaal met een sisser afloopt.

Rocamor

Berichten: 10865
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Paard plots vast in de hals en atactisch.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 13:08

Ik leef ook met jou en je paard mee

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Re: Paard plots vast in de hals en atactisch.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 13:15

Heel veel succes TS

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Re: Paard plots vast in de hals en atactisch.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 15:54

We zijn net terug en de hals foto's waren helemaal oké! Het lijkt erop dat ze er met een kneuzing vanaf gekomen is. Ze krijgt nu lekker weiderust totdat ze volledig hersteld is.

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Paard plots vast in de hals en atactisch.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 15:56

wat een fijn nieuws zeg!! heel veel sterkte en beterschap voor je knollie en dat jullie er snel weer bovenop zijn!

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Paard plots vast in de hals en atactisch.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 16:00

Heb niet het hele topic gelezen, maar staat ze nog steeds zo?

Is er verder gekeken dan de hals? Er kan natuurlijk ook een breuk thoracaal zitten. Bij het
omhoog brengen van het hoofd gebeurt daar ook een hele hoop, dus dat kan best heel
pijnlijk zijn. En ataxie bij verandering van houding doet toch denken aan "iets" wat zenuwen
raakt als ze in die houding komt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 16:02

Rindin schreef:
Heb niet het hele topic gelezen, maar staat ze nog steeds zo?

Is er verder gekeken dan de hals? Er kan natuurlijk ook een breuk thoracaal zitten. Bij het
omhoog brengen van het hoofd gebeurt daar ook een hele hoop, dus dat kan best heel
pijnlijk zijn. En ataxie bij verandering van houding doet toch denken aan "iets" wat zenuwen
raakt als ze in die houding komt



Neem toch aan dat ze dat op de de behandelende veearts dat ook wel weet?

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Paard plots vast in de hals en atactisch.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 16:06

ik denk dat jullie even de bovenstaande post moeten lezen

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 16:08

Orchidee14 schreef:
Rindin schreef:
Heb niet het hele topic gelezen, maar staat ze nog steeds zo?

Is er verder gekeken dan de hals? Er kan natuurlijk ook een breuk thoracaal zitten. Bij het
omhoog brengen van het hoofd gebeurt daar ook een hele hoop, dus dat kan best heel
pijnlijk zijn. En ataxie bij verandering van houding doet toch denken aan "iets" wat zenuwen
raakt als ze in die houding komt



Neem toch aan dat ze dat op de de behandelende veearts dat ook wel weet?


Ik heb alleen maar gelezen dat er op de hals gedrukt kan worden zonder reactie, maar
kan niks vinden over schoft of lager thoracaal. Is volgens mij een heel logische vraag, hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 16:45

Neem toch aan dat ze dat op de de behandelende veearts dat ook wel weet?[/quote]

Ik heb alleen maar gelezen dat er op de hals gedrukt kan worden zonder reactie, maar
kan niks vinden over schoft of lager thoracaal. Is volgens mij een heel logische vraag, hoor[/quote]

Ik bedoel het ook niet aanvallend hoor maar ik mag toch hopen dat een veearts kundig genoeg is om daar ook aan te denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 16:47

zanakuzies schreef:
ik denk dat jullie even de bovenstaande post moeten lezen


Ik heb zelfs het hele topic gevolgd vanaf het begin.