Heel raar bultje op de buik

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wendie1992

Berichten: 1228
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Delft

Heel raar bultje op de buik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 19:16

Afbeelding



Afbeelding


Hallo bokkers,

Mijn paard heeft sinds een week dit knobbeltje, en het voelt niet zacht en niet hard. Ik dacht eerst aan een steek van een beest maar het knobbeltje zit niet in of op de huid, maar er echt onder.. zou dit een knoop op een spier kunnen zijn? Of heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Paard lijkt er geen last of pijn aan de hebben. Je mag er in knijpen enz. Ik heb de dierenarts al gevraagd te komen, en deze komt vrijdag even kijken. Heeft iemand ook ooit zoiets gehad?

0Lunerancea0

Berichten: 200
Geregistreerd: 03-05-11

Re: Heel raar bultje op de buik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 19:28

Ik heb best vaak paarden met 'gewoon een bultje' gezien waar ze helemaal geen last van hadden. Denk dat t gewoon een soort vetbultje dan was ofzo. Zeker als je pony er geen last van heeft denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken.
Wel goed dat je er de dierenarts naar gaat laten kijken, zekere voor het onzekere :)

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 19:33

Mijn vzpaard loopt al jaren met een soortgelijk bultje op ook nog eens ongeveer dezelfde plek. VA zei daar ook van dat het een vetbultje zou zijn waar je niks mee hoefde te doen zolang het niet ineens enorm ging groeien of verplaatsen en dat heeft het in al die jaren niet gedaan.
Maar inderdaad is het wel zo fijn om er even iemand naar te laten kijken, al is het maar voor je eigen zekerheid.

Koper

Berichten: 30267
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 19:59

Mijn pony heeft sinds een jaar of twee ook zoiets, ook ongeveer op de zelfde plek. Het doet niet pijn, het jeukt niet, het groeit niet. Dus ik maak me er niet meer druk om.

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Heel raar bultje op de buik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 21:35

Zal een vetbultje of ontstoken talgkliertje kunnen zijn. Is niet hinderlijk voor een paard alleen misschien wat minder mooi. Als het op een vervelende plek zit waar het kan gaan irriteren, bv singelplek, kan je het laten wegsnijden. Maar ze groeien niet en verdwijnen ook niet.

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (Belgiƫ)

Re: Heel raar bultje op de buik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:05

Wow, die eerste foto. Heb er lang naar zitten staren, pas toen ik de 2de foto zag snapte ik het.
Dacht bij de eerste dat ik naar de zee ofzo aan het kijken was, een plekje aangeduid in het water. SNapte het al niet, ging toch over een buik...

Heb ook al paarden gehad met zo een bultje, hoogstwaarschijnlijk zal dat een vetbultje ofzo zijn. Kan geen kwaad.