Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 20:59

Klopt. Paard serieus nemen in angst en proberen angst weg te halen. Paardje was zo braaf los, dat ik al snel de oplossing had gevonden.

Janneke2

Berichten: 22745
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:55

Mliiesje schreef:
Wat bedoel je precies met werk aan schedelbotten en naden?


...dat is craniosacraal therapie.

Idealiter kunnen de verschillende schedelbotten een piepklein beetje tov elkaar bewegen.
Zo nee, kan dat pijn, gevoel van druk etc etc geven.
En daartoe opgeleide mensen kunnen zorgen dat de beweging in de naden/ tussen de schedelbotten weer hersteld wordt.
(...al zijn er een aantal andere therapieën die hier ook mee werken.)

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:07

Met de zoekfunctie vond ik dit topic.
Ik heb een paard met artrose en vraag me af of iemand hier goede of slechte ervaringen heeft met Cranio Sacrale behandeling (en). Paard is ook zeer snel gestressed en is kopschuw door ervaringen uit het verleden.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:57

@margee
Ik denk dat cranio je paard kan helpen met minder kopschuw te worden als door de spanning op het hoofd veroorzaakt wordt door spanning. En ook met minder spierspanning en meer ontspanning.

Maar artrose kan het niet verhelpen. Dat is stuk.

Mijn ervaringen met cranio zijn goed. Mijn paarden reageren er goed op door minder spierspanning en meer ontspanning.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 22:49

Heeft er iemand ervaring met Horse Topline cranio sacraal therapie?

Liefsyv

Berichten: 208
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 19:12

Hoi, vraagje; ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Mijn paard heeft afgelopen maandag een Cranio Sacraal behandeling gehad. Nu gebruik ik (regelmatig al) de Therapie deken van Bucas snachts, dus nu ook gewoon... maar bedacht dus nu pas: oh kan dat eigenlijk wel na de behandeling? Weet iemand dit?

Nielojram

Berichten: 7800
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 19:16

Gezien het placebo-effect van zo'n deken zal het geen probleem zijn!

Liefsyv

Berichten: 208
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 19:21

Nielojram schreef:
Gezien het placebo-effect van zo'n deken zal het geen probleem zijn!


Aaah thanks ik hoop het! aangezien de behandeling nogal duur was, had ik er helemaal buikpijn van -O-

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 21:52

Nielojram schreef:
Gezien het placebo-effect van zo'n deken zal het geen probleem zijn!


Placebo effect bij een dier? Dat is wel heel knap.

Kidde
Berichten: 3447
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 22:37

Weidebloem schreef:
Nielojram schreef:
Gezien het placebo-effect van zo'n deken zal het geen probleem zijn!


Placebo effect bij een dier? Dat is wel heel knap.


Dat bestaat ook :j

Citaat:
Paarden presteerden beter met placebo's

Een andere oorzaak voor een placebo-effect heeft volgens Van Geijlswijk te maken met het baasje. ‘Ongeruste eigenaren zijn onderdeel van het probleem bij een dier.’Dat toonden diergeneeskundigen van de Ludwig-Maximilians-Universität München (Duitsland) aan. Ze onderzochten het placebo-effect van voedingssupplementen bij paarden. De onderzochte paarden hadden geen supplementen nodig, toch presteerden ze beter na een placebopil.

Dat kwam doordat jockeys meer ontspannen op hun paard zaten als ze dachten dat het beest zijn pillen geslikt had. Andersom zaten jockeys, zonder dat zij het zelf wisten, gespannen op een paard dat in hun ogen oppeppers miste. De paarden voelden de spanning van hun berijders en presteerden minder goed. ‘Zie je wel’, zo redeneerden de jockeys ten onrechte, ‘mijn paard heeft geen pillen gekregen en presteert daarom slechter’.

Bron: https://www.quest.nl/natuur/dieren/a293 ... ij-dieren/

Cranio_APS

Berichten: 41
Geregistreerd: 21-02-17
Woonplaats: Omgeving Tiel/Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 19:15

Liefsyv schreef:
Hoi, vraagje; ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Mijn paard heeft afgelopen maandag een Cranio Sacraal behandeling gehad. Nu gebruik ik (regelmatig al) de Therapie deken van Bucas snachts, dus nu ook gewoon... maar bedacht dus nu pas: oh kan dat eigenlijk wel na de behandeling? Weet iemand dit?


Ik zou aanraden om de deken even niet te gebruiken. Zo kan je een goede indruk krijgen wat voor een effect de behandeling heeft op jouw paard.

janneke584

Berichten: 1912
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 19:24

Caritas schreef:
Heeft er iemand ervaring met Horse Topline cranio sacraal therapie?


Ja, goede ervaring. Neemt de tijd en ik zag echt verbetering bij mijn Fries (kon makkelijker kort draaien, recht achterwaarts wat eerst schuin was en beter in de aanleuning/ontspanning)

Marinkie
Berichten: 11
Geregistreerd: 26-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:35

Hoi hoi!
Ik zou ook heel graag eens een cs therapeut willen laten komen voor mijn paarden, maar twijfel heel erg over wie...
Heeft iemand misschien toevallig ervaringen met Daniella van praktijk paard en mens?

Xritt
Berichten: 605
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:55

Marinkie schreef:
Hoi hoi!
Ik zou ook heel graag eens een cs therapeut willen laten komen voor mijn paarden, maar twijfel heel erg over wie...
Heeft iemand misschien toevallig ervaringen met Daniella van praktijk paard en mens?


Hier ben ik ook benieuwd naar

FreeSpirit87
Berichten: 46
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Loenen

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:23

Weet niet in welke omgeving jullie zitten, maar ik ben ook cranio sacraal therapeut :o

Cranio_APS

Berichten: 41
Geregistreerd: 21-02-17
Woonplaats: Omgeving Tiel/Nijmegen

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 00:44

Hallo Marinkie en Xrit, Jullie mogen altijd vrijblijvend het contactformulier op de website invullen met omschrijving van de klachten. Ik zal jullie dan bellen om te overleggen of ik iets voor jullie paard of pony kan betekenen. Er staan ervaringen op de website, op mijn Facebookpagina en op Google.

Cranio_APS

Berichten: 41
Geregistreerd: 21-02-17
Woonplaats: Omgeving Tiel/Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 01:54

Margee schreef:
Met de zoekfunctie vond ik dit topic.
Ik heb een paard met artrose en vraag me af of iemand hier goede of slechte ervaringen heeft met Cranio Sacrale behandeling (en). Paard is ook zeer snel gestressed en is kopschuw door ervaringen uit het verleden.


Cranio sacraal therapie kan zeker een ondersteuning zijn. Maar Cranio sacraal therapie kan artrose niet genezen. Wel kan het zorgen voor pijnvermindering en het proces vertragen. Maar zorg wel dat je een goede therapeut bij jouw paard laat komen. Ik weet niet waar je paard artrose heeft, maar je paard is zeer waarschijnlijk door de pijn gaan compenseren in zijn/haar lijf. Hier moet tijdens het behandelen rekening mee worden gehouden. Let op de voeding en ondersteun je paard met de juiste supplementen.

Bij stress (niet goed bij artrose), hoofdschuw en (emotionele) trauma geeft Cranio sacraal therapie ook goede resultaten. Ik vind dat je na 1 behandeling verschil moet zien en merken. Zie je helemaal geen resultaat na 1 behandeling, dan is het waarschijnlijk niet de juiste therapie voor jouw paard.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 16:40

Cranio_APS schreef:
Margee schreef:
Met de zoekfunctie vond ik dit topic.
Ik heb een paard met artrose en vraag me af of iemand hier goede of slechte ervaringen heeft met Cranio Sacrale behandeling (en). Paard is ook zeer snel gestressed en is kopschuw door ervaringen uit het verleden.


Cranio sacraal therapie kan zeker een ondersteuning zijn.

Craniosacraal therapie werkt vooral ter ondersteuning van de behandelaar. Met name haar of zijn portemonnee. Verder heeft het jammer genoeg geen enkel effect.

Fly_high

Berichten: 3300
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 17:15

BigBen schreef:
Margee schreef:
Met de zoekfunctie vond ik dit topic.
Ik heb een paard met artrose en vraag me af of iemand hier goede of slechte ervaringen heeft met Cranio Sacrale behandeling (en). Paard is ook zeer snel gestressed en is kopschuw door ervaringen uit het verleden.


Craniosacraal therapie werkt vooral ter ondersteuning van de behandelaar. Met name haar of zijn portemonnee. Verder heeft het jammer genoeg geen enkel effect.


Volgens mij onderschat je nog de werking van placebo by proxy ;)

Cranio_APS

Berichten: 41
Geregistreerd: 21-02-17
Woonplaats: Omgeving Tiel/Nijmegen

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 20:20

Bigben is erg gefrustreerd. Dat hij mij volgt, zie ik als een groot compliment. Ik zet zelden een reactie hier op Bokt. Het feit dat Bigben zoveel hier op Bokt aanwezig is, zegt mij meer dan genoeg.... Gelukkig heb ik daar de tijd niet voor, want ik ben druk met het behandelen. Misschien zit daar de frustratie...

Muze
Berichten: 5268
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 21:06

Kan iemand mij uitleggen hoe druk op een schedel precies ontstaat? Van buiten? Of van binnen?
En hoe verhelp je dat dan en hoe kan een hoofd daarna groter zijn?

Nielojram

Berichten: 7800
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 21:15

Cranio_APS schreef:
Bigben is erg gefrustreerd. Dat hij mij volgt, zie ik als een groot compliment. Ik zet zelden een reactie hier op Bokt. Het feit dat Bigben zoveel hier op Bokt aanwezig is, zegt mij meer dan genoeg.... Gelukkig heb ik daar de tijd niet voor, want ik ben druk met het behandelen. Misschien zit daar de frustratie...


Neehoor, Bigben is realsitisch, dat zouden meer paardeneigenaren moeten zijn.
Dat jij druk met behandelen bent, betekent niet dat het werkt.

En ja, ik heb eerstehands-ervaring met CS.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 21:27

Cranio_APS schreef:
Bigben is erg gefrustreerd. Dat hij mij volgt, zie ik als een groot compliment. Ik zet zelden een reactie hier op Bokt. Het feit dat Bigben zoveel hier op Bokt aanwezig is, zegt mij meer dan genoeg.... Gelukkig heb ik daar de tijd niet voor, want ik ben druk met het behandelen. Misschien zit daar de frustratie...

Ik begrijp je reactie niet goed. Volgen? Ik volg niemand. Veel op Bokt? Ik moet toegeven, sinds februari weer wat meer, maar daarvoor was het meer dan een jaar geleden. Mijn laatste reactie in dit topic dateert van 2019. Gefrusteerd? Waarom?

Cranio_APS

Berichten: 41
Geregistreerd: 21-02-17
Woonplaats: Omgeving Tiel/Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 21:35

Nielojram schreef:
Cranio_APS schreef:
Bigben is erg gefrustreerd. Dat hij mij volgt, zie ik als een groot compliment. Ik zet zelden een reactie hier op Bokt. Het feit dat Bigben zoveel hier op Bokt aanwezig is, zegt mij meer dan genoeg.... Gelukkig heb ik daar de tijd niet voor, want ik ben druk met het behandelen. Misschien zit daar de frustratie...


Neehoor, Bigben is realsitisch, dat zouden meer paardeneigenaren moeten zijn.
Dat jij druk met behandelen bent, betekent niet dat het werkt.

En ja, ik heb eerstehands-ervaring met CS.


Ik ben ook zeker realistisch en ik zal nooit in de schoenen van een dierenarts gaan staan. Maar waarom op deze manier reageren? Dit heeft hij al eerder gedaan en dat vind ik persoonlijk niet zo netjes. Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaring.

FreeSpirit87
Berichten: 46
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Loenen

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 21:40

Ach joh mensen laat elkaar toch in de waarde.. Voor sommigen werkt t wel en voor anderen niet. Leef en laat leven.