Oudje sopt ineens hooi

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Habore

Berichten: 1127
Geregistreerd: 03-06-09

Oudje sopt ineens hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-18 11:07

Deze morgen heeft mijn oudje ( 26 jaar) niet veel willen eten van zijn voer.
Hij krijgt Optiform met pulp en wortelen en een handje muesli.
Hij eet wel eens meer niet omdat hij Prascend neemt en daardoor al eens minder eet.

Deze morgen toen ik aankwam stond hij rustig in de stal hooi te knabbelen.
Is ook aan zijn eten begonnen maar toen ik terugkwam na een uurtje was er nog veel eten over.
Muesli en wortelen er tussen uit gegeten.

Nu had hij zijn hooi naar voren gedaan en stond hij aan de drinkbak hooi te eten en dan nam hij weer een beetje water, en zo ging hij maar door....

Zijn tanden zijn eind december nog helemaal gedaan, electrisch door mijn DA die tevens tandarts is.

Kan dit nog een andere oorzaak hebben?
Hij is gewoon levendig en zichzelf.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 11:18

Ik zou afwachten of hij het vaker gaat doen en er dan pas theorieën op los laten. 1 keer zegt nog niets over een reden, als die er al is.

ju1982

Berichten: 944
Geregistreerd: 26-09-06
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 11:24

Zal me nog niet gelijk teveel zorgen maken.

Mijn jonge merrie van 5 jaar sopt ook graag met haar hooi en toevallig de laatste paar dagen begint ze met haar hooi eten ipv haar andere voer. Of vist ook de wortels er tussen uit. Maar haar bak is uiteindelijk altijd leeg... Soms hebben ze meer de voorkeur voor het hooi.
Het hooi wat ze los krijgt in haar stal ligt in de buurt van haar drinkbak dus dat sopt ze. Het hooinet hangt aan de andere kant en dan doet ze het niet.

Gewoon een paar dagen in de gaten houden. En als je echt twijfelt dan de DA bellen. Al is het voor je eigen gemoedsrust :)

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Oudje sopt ineens hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:11

Is de kwaliteit van je hooi veranderd? soms gaan paarden soppen voor de smaak of omdat het dan makkelijker te eten is. Reageert je paardje verder normaal op aanrakingen op de buik, zowel achter het voorbeen als in de streek voor het achterbeen?