hals inspuiten bij Ataxie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kwebbelengel

Berichten: 203
Geregistreerd: 10-07-12

hals inspuiten bij Ataxie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 20:04

hoi allemaal,

heeft iemand van jullie ervaring met het inspuiten van de halswervels bij ataxie? zo ja hoe lang had jullie paard hier profijt van? en hoe snel zagen jullie wel of geen veranderingen?

alvast bedankt voor het antwoorden

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: hals inspuiten bij Ataxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:12

Ik kan me voorstellen dat inspuiten bij artrose nog wat soelaas kan bieden, maar inspuiten tegen een neurologisch probleem komt op mij over als "een schot in het donker". Nooit eerder over gehoord.
Wat willen ze er in spuiten dan?

kwebbelengel

Berichten: 203
Geregistreerd: 10-07-12

Re: hals inspuiten bij Ataxie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 20:17

hoi, ik weet helaas de naam niet! volgens de dierenarts is er een middel die de zakjes ( geen idee ) die rond gewrichten kunnen zitten en onrust creeƩren tot rust kunnen brengen.
mijn paard heeft bij haar voor benen ataxie en een gevoelige plek in haar nek. er zijn foto s gemaakt waarop niets van artrose o.i.d. te zien zijn. ze is op het moment redelijk slecht. ze loopt gekruist met haar voorbenen en zwalkt soms achter.
het is inderdaad een laatste redmiddel, anders moet ze worden ingeslapen.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:27

Hoe is dit afgelopen?

kwebbelengel

Berichten: 203
Geregistreerd: 10-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 12:49

Matheno schreef:
Hoe is dit afgelopen?


sorry voor de late reactie, ze was zo slecht op de foto's dat er geen andere keus meer was dan haar te moeten laten inslapen!

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:08

kwebbelengel schreef:
Matheno schreef:
Hoe is dit afgelopen?


sorry voor de late reactie, ze was zo slecht op de foto's dat er geen andere keus meer was dan haar te moeten laten inslapen!

Ach, wat naar, sterkte nog!

attie405

Berichten: 43
Geregistreerd: 13-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:12

Heel veel sterkte kwebbelengel!!

Ik heb de hals van mijn pony ook laten inspuiten na halsartrose (CTO) en een lichte vorm van ataxie. Dit uitte zich vooral in de achterbenen. Dit is in december 2017 gebeurd. In het begin was het resultaat erg goed te zien. Echter was hij in Juli weer terug bij af en is hij waarschijnlijk na een val in het land zo zwaar atactisch geworden dat wij hem ook moeten laten inslapen.

Ik heb jaren kunnen rijden met zijn lichte ataxie en dit is zeker trainbaar. We gingen in eerste instantie ook niet om die klacht naar de kliniek, maar omdat wij er toch waren stelde de arts voor om halsfotos te maken.