Aanhoudende mok

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nacusi
Berichten: 103
Geregistreerd: 02-12-14

Aanhoudende mok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-18 22:15

Hallo

Ik heb een paard die over een maand mok kreeg aan het achterbeen. Haar been kwam hierbij dik te staan wat nog niet echt een probleem is want normaal als de mok genezen is, verdwijnt ook het dikke been. Dat was nu niet het geval.

Nu zijn we al weken verder en het verbetert maar niet. Nadat de mok voorbij was en het been nog steeds dik stond zijn we naar de dierenarts gegaan. Die heeft ontstekingsremmers en antibiotica voorgeschreven. In tussentijd is de mok een beetje teruggekomen en ook aan haar achter een. Na de eerste kuur staat haar been nog steeds dik en de mok begint nu ook een klein beetje aan haar voorbenen.
Nochtans verzorgen we haar benen heel goed, ze loopt niet meer in het vocht of nat en toch zet de mok alleen maar verder.
We zijn nu beginnen met een nieuwe kuur antibiotica en ontstekingsremmers. Maar het ziet er niet meteen naar uit dat het zal verbeteren tenzij het ineens een omkeer zou maken.

Gelukkig maakt ze niet en de benen worden ook niet dikker dan ze al zijn.

Iemand ook al in deze situatie gezeten en die weet wat ik kan doen?

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Aanhoudende mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 22:19

Praat me er niet van. Het is net of de 'mok' dit jaar zo agressief is.
Ik heb geen tips meer. Ik kreeg mok altijd weg met betadine scrub of shampoo en sudo creme. Maar aanhoudende mok vraag ik me af welke irritatie het is, omdat het dus een verzamel naam is..
Komt het niet van binnenuit? Bloed geprikt? Wat zegt de da er verder van? Smeer je er nu ook iets op?

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 22:19

Heb je foto’s? Het zou ook vasculitis kunnen zijn

Nacusi
Berichten: 103
Geregistreerd: 02-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-18 22:30

Cioccolato schreef:
Praat me er niet van. Het is net of de 'mok' dit jaar zo agressief is.
Ik heb geen tips meer. Ik kreeg mok altijd weg met betadine scrub of shampoo en sudo creme. Maar aanhoudende mok vraag ik me af welke irritatie het is, omdat het dus een verzamel naam is..
Komt het niet van binnenuit? Bloed geprikt? Wat zegt de da er verder van? Smeer je er nu ook iets op?


Voorlopig heeft de DA ons een tweede kuur antibiotica en ontstekingsremmers gegeven waar we nu nog mee bezig zijn maar vrees voor het resultaat. Verder heeft hij ook een zelfgemaakte zalf gegeven speciaal voor mok dus hoop dat dat werkt maar sinds een paar dagen begint et ook van voor die mok dus zo goed is dat ook weer niet.

Ik heb ook al verschillende keren mik meegemaakt. Wel niet dit jaar en altijd al goed weggekregen behaalde deze keer.
Laatst bijgewerkt door Nacusi op 28-01-18 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Nacusi
Berichten: 103
Geregistreerd: 02-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-18 22:30

Horseware schreef:
Heb je foto’s? Het zou ook vasculitis kunnen zijn


Nee heb geen foto's maar ik zou er eventueel wel kunnen maken.

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 22:34

Mijn paard had het ook heel erg paar keer een da er bij, zalven vochtafdrijvers, niks hielp.

Uiteindelijk smeerde ik er een dikke laag hydrocortiderm op en zette ik hem in verband. Na 24 uur waste ik zijn benen met hibiscus. Dit goed afdrogen, dan is alle mok eraf. Je houd dan vooral een hele kalender huid over. Ondertussen gaf ik mijn paard naf mud guard. En het bleef toen weg.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Aanhoudende mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 22:37

Er een uitgebreid en informatief topic waar je veel informatie kunt vinden en ook je vragen kunt stellen als die je dan nog hebt.
[MD] [CENTRAAL] mok