Enten, wanneer op wedstrijd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Enten, wanneer op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 20:58

Hoi,
Binnenkort wil ik op wedstrijd!
Alleen mijn paard moet nog geent worden. Volgens mij moet ze alles nog.
Wat ik kon vinden is dat je een eerste enting moet doen, en dan 3 weken tot 3 maand de tweede. En daarna na 4 maand de derde.
Vanaf welke enting mag ik op wedstrijd? Of moet ik nu echt nog een half jaar wachten?


Ibbel

Berichten: 48928
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Enten, wanneer op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:01

Die derde enting geldt alleen voor FEI wedstrijden. Nu enten, over 21 dagen 2e enting, en dan mag je na 8 dagen starten. Dus een maand wachten, grofweg.

Marije_jiplover

Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:02

Na de basisenting, 2 entingen met idd minimaal 21 en maximaal 92 dagen tussentijd mag je op wedstrijd.
Tenminste, 7 dagen nadat je de tweede enting hebt laten zetten.

Althans, dit geldt voor Nederlandse wedstrijden.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

MelanieB

Berichten: 25864
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:05

Je hebt 2 basis entingen, daarna kun je op wedstrijd. Voor FEI moet je elke 6 maanden 21 dagen een enting hebben, dus 2 keer per jaar of als je het precies goed uitmeet kan het met 1x, maar KNHS is 1x per jaar voldoende na je basis entingen.
Citaat:
- Het paard dient eerst een basisenting te hebben gehad, bestaande uit twee entingen die minimaal 21 en maximaal 92 dagen na elkaar zijn toegediend.

- Vervolgens dient jaarlijks een vervolgenting te zijn gegeven. Deze moet binnen het jaar zijn gegeven, dus als een paard op 12 april 2014 is geënt, moet de vervolgenting uiterlijk 12 april 2015 worden gegeven.

- De laatste vaccinatie mag niet korter dan 7 dagen voorafgaand aan de eerste dag van de wedstrijd zijn toegediend.

- Zijn er aanpassingen in een datum gemaakt, dan dient die aanpassing door de dierenarts te zijn voorzien van stempel en paraaf.

www.MelanievandeBunt.com Mensport Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner A-Kader lid |
Individueel Zilver en team Zilver Wereldkampioenschap Kisbér 2019 | Team Goud Wereldkampioenschap Haras du Pin 2021 | Individueel Zilver en team Goud Wereldkampioenschap Oirschot 2023

Anoniem

Re: Enten, wanneer op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:05

Oh dan heb ik dat verkeerd gelezen! Heel erg bedankt, hier kan ik wat mee! :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angs1989, Lui_ en 52 bezoekers