Oneerlijke mensen en hun corrupte dierenartsen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pol013

Berichten: 8996
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 16:28

Laurievc schreef:
Ja is zo, maar toch zijn er blijkbaar dierenartsen die paarden met (verschillende!) OCD's goedkeuren. En dat is gewoon fout :)


Ze worden niet goed of afgekeurd.
Je krijgt een advies. En dat kan prima zijn dat er met een bestaande aandoening geen problemen verwacht worden.
Ik heb zelf meegemaakt dat 3 verschillende dierenartsen met een ander verhaal kwamen op dezelfde foto.

Elisa2

Berichten: 37145
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 16:33

pol013 schreef:
Laurievc schreef:
Ja is zo, maar toch zijn er blijkbaar dierenartsen die paarden met (verschillende!) OCD's goedkeuren. En dat is gewoon fout :)


Ze worden niet goed of afgekeurd.
Je krijgt een advies. En dat kan prima zijn dat er met een bestaande aandoening geen problemen verwacht worden.
Ik heb zelf meegemaakt dat 3 verschillende dierenartsen met een ander verhaal kwamen op dezelfde foto.


Dat wilde ik net typen..dierenartsen keuren niet goed of af maar geven inderdaad alleen advies. Hartruisjes hoeven totaal geen probleem te zijn en komen bij heel veel paarden voor.

Ook ocd's hoeven helemaal geen problemen te geven wbt het gebruiksdoel van het paard, perfecte paarden bestaan niet dus als een DA op die manier zou moeten gaan keuren blijft er maar weinig over.
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 19-01-18 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 16:34

Heb je inderdaad gelijk in. Ligt iets teveel in de volksmond dat ze dan afgekeurd worden haha! :) Ik heb zelf ook paarden staan met een bemerking (waar geen problemen verwacht mee worden) maar als ik RX zag van sommige andere paarden, pfoe...

pol013

Berichten: 8996
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 16:42

Maar ik kan mij dus ook prima voorstellen dat het volgende gebeurt: Koper 1 keurt paard en wil absoluut geen bemerkingen bij een paard zien. Er is wel een bemerking en het paard wordt dus door deze kopen als 'afgekeurd beschouwd'. Koper/dierenarts 2 beoordelen de foto's en zien er iets anders in/ geven er een ander waardeoordeel aan. Paard is 'goedgekeurd'.
Er is niemand verkeerd in deze situatie maar het verhaal kan wel gek overkomen.

Ik kreeg zelfs een ander advies bij een foto voor verkoop of wanneer ik het paard zelf wilde houden. Dát vind ik nou ook krom. Al kan de dierenarts in kwestie daar niets aan doen. Maar 'de markt' wel.

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Oneerlijke mensen en hun corrupte dierenartsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 17:22

Ik heb het echter ook al eens andersom gehoord.

Weet niet wat daar waar van is
Maar dat je met het paard wat je verkoopt naar een DA gaat naar keuze van de kopers. En dat de DA het paard afkeurd. En dat de kopers dan ineens een aantal 1000den euro’s minder biedt.

Als ik mijn paard verkoop wil ik een onafhankelijke DA. Het liefste ergens halverwege tussen beide partijen. Niet mijn DA maar ook niet hun DA.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 17:30

Hier ook twee keer meegemaakt in de zoektocht naar mijn paard. Bij het eerste paard ben ik via een gemeenschappelijke vriendin bij een particulier uitgekomen die het paard nog niet zo lang had, maar genoodzaakt was te verkopen wegens financiële problemen. Hij had het paard uit Duitsland gekocht en laten keuren, paard kwam zowel klinisch als RX er goed door uit. Aangezien de foto's nog geen halfjaar oud waren heb ik ze toen laten zijn aan mijn eigen DA, nou die zag meteen dat er iets niet klopt in de spronggewrichten, namelijk beginnende spat. De DA die het paard gekeurd had had een 1 gegeven, terwijl mijn eigen DA er een 3-4 op zou geven.

Wat later een leuk paard op het oog bij een handelaar die wel een goede reputatie had. Een leuke 3-jarige Donnerhall, was op de kliniek RX gekeurd tijdens zijn castratie een paar maanden eerder, ook met vlag en wimpel erdoor. Handelaar had de foto's en klinisch rapport netjes meegegeven zodat ik toch een second opinion aan mijn eigen DA kon vragen, maar ook hier was het vrijwel meteen duidelijk dat er een probleem was. Bij dit paard was het hoefkatrolontsteking.

Beide paarden waren nochtans door de andere DA's goedgekeurd zonder bemerkingen.. Dan begin je je toch vragen te stellen over hoe eerlijk sommige DA's te werk gaan :n

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-18 17:35

Snollygoster schreef:
Hier ook twee keer meegemaakt in de zoektocht naar mijn paard. Bij het eerste paard ben ik via een gemeenschappelijke vriendin bij een particulier uitgekomen die het paard nog niet zo lang had, maar genoodzaakt was te verkopen wegens financiële problemen. Hij had het paard uit Duitsland gekocht en laten keuren, paard kwam zowel klinisch als RX er goed door uit. Aangezien de foto's nog geen halfjaar oud waren heb ik ze toen laten zijn aan mijn eigen DA, nou die zag meteen dat er iets niet klopt in de spronggewrichten, namelijk beginnende spat. De DA die het paard gekeurd had had een 1 gegeven, terwijl mijn eigen DA er een 3-4 op zou geven.

Wat later een leuk paard op het oog bij een handelaar die wel een goede reputatie had. Een leuke 3-jarige Donnerhall, was op de kliniek RX gekeurd tijdens zijn castratie een paar maanden eerder, ook met vlag en wimpel erdoor. Handelaar had de foto's en klinisch rapport netjes meegegeven zodat ik toch een second opinion aan mijn eigen DA kon vragen, maar ook hier was het vrijwel meteen duidelijk dat er een probleem was. Bij dit paard was het hoefkatrolontsteking.

Beide paarden waren nochtans door de andere DA's goedgekeurd zonder bemerkingen.. Dan begin je je toch vragen te stellen over hoe eerlijk sommige DA's te werk gaan :n


Sjeetje.. vreemd he? In sommige verhalen is het overduidelijk dat het inderdaad oneerlijke DA's zijn.
Maar kan het ook zijn dat er ook gewoon veel onkundige DA's zijn..?

Elisa2

Berichten: 37145
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 18:07

Snollygoster schreef:
Hier ook twee keer meegemaakt in de zoektocht naar mijn paard. Bij het eerste paard ben ik via een gemeenschappelijke vriendin bij een particulier uitgekomen die het paard nog niet zo lang had, maar genoodzaakt was te verkopen wegens financiële problemen. Hij had het paard uit Duitsland gekocht en laten keuren, paard kwam zowel klinisch als RX er goed door uit. Aangezien de foto's nog geen halfjaar oud waren heb ik ze toen laten zijn aan mijn eigen DA, nou die zag meteen dat er iets niet klopt in de spronggewrichten, namelijk beginnende spat. De DA die het paard gekeurd had had een 1 gegeven, terwijl mijn eigen DA er een 3-4 op zou geven.

Wat later een leuk paard op het oog bij een handelaar die wel een goede reputatie had. Een leuke 3-jarige Donnerhall, was op de kliniek RX gekeurd tijdens zijn castratie een paar maanden eerder, ook met vlag en wimpel erdoor. Handelaar had de foto's en klinisch rapport netjes meegegeven zodat ik toch een second opinion aan mijn eigen DA kon vragen, maar ook hier was het vrijwel meteen duidelijk dat er een probleem was. Bij dit paard was het hoefkatrolontsteking.

Beide paarden waren nochtans door de andere DA's goedgekeurd zonder bemerkingen.. Dan begin je je toch vragen te stellen over hoe eerlijk sommige DA's te werk gaan :n


Hoefkatrolontsteking? als ie dat had dan liep ie ook niet rad...slechte straalbenen kan wel maar de ene DA keurt straalbenen in als een 2 en de andere als 3/4.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Oneerlijke mensen en hun corrupte dierenartsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 18:28

Ik vind het opmerkelijk om te lezen dat verschillende DA’s toch tot andere conclusies komen mbt de keuring. Het ligt er dus (misschien?) maar net aan welke DA je hebt of je het advies krijgt wel of niet kopen.

Zijn daar geen richtlijnen voor?

Elisa2

Berichten: 37145
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Oneerlijke mensen en hun corrupte dierenartsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 18:40

Klopt, richtlijnen zijn er wel maar de interpretatie van iedere DA is anders. Sommige staan bekend als streng, andere als gemakkelijker. En DAT weten veel handelaren wel ;-}

Dovahkiin

Berichten: 566
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Oneerlijke mensen en hun corrupte dierenartsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:07

Ik snap je kwestie heel goed TS. Zelf zou ik ook heel erg op mijn hoede zijn bij het kopen van een paard. Je hoort steeds meer van oneerlijkheid bij (ver)koop van paarden.
In het geval van de Engelse mensen heb je ze in elk geval gewaarschuwd. Dat ze er verder niet veel mee hebben gedaan omdat ze verliefd waren op het veulen. Begrijpelijk, dat gevoel herken ik wel. Of het bij mij ook zo sterk zou zijn dat ik mijn twijfels voor lief zou nemen...dat weet ik niet.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:10

Martine_R schreef:
Maar kan het ook zijn dat er ook gewoon veel onkundige DA's zijn..?

Een ding is zeker, geen enkele dierenarts is zo deskundig als de gemiddelde bokker.... _O-

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:13

Elisa2 schreef:
Snollygoster schreef:
Hier ook twee keer meegemaakt in de zoektocht naar mijn paard. Bij het eerste paard ben ik via een gemeenschappelijke vriendin bij een particulier uitgekomen die het paard nog niet zo lang had, maar genoodzaakt was te verkopen wegens financiële problemen. Hij had het paard uit Duitsland gekocht en laten keuren, paard kwam zowel klinisch als RX er goed door uit. Aangezien de foto's nog geen halfjaar oud waren heb ik ze toen laten zijn aan mijn eigen DA, nou die zag meteen dat er iets niet klopt in de spronggewrichten, namelijk beginnende spat. De DA die het paard gekeurd had had een 1 gegeven, terwijl mijn eigen DA er een 3-4 op zou geven.

Wat later een leuk paard op het oog bij een handelaar die wel een goede reputatie had. Een leuke 3-jarige Donnerhall, was op de kliniek RX gekeurd tijdens zijn castratie een paar maanden eerder, ook met vlag en wimpel erdoor. Handelaar had de foto's en klinisch rapport netjes meegegeven zodat ik toch een second opinion aan mijn eigen DA kon vragen, maar ook hier was het vrijwel meteen duidelijk dat er een probleem was. Bij dit paard was het hoefkatrolontsteking.

Beide paarden waren nochtans door de andere DA's goedgekeurd zonder bemerkingen.. Dan begin je je toch vragen te stellen over hoe eerlijk sommige DA's te werk gaan :n


Hoefkatrolontsteking? als ie dat had dan liep ie ook niet rad...slechte straalbenen kan wel maar de ene DA keurt straalbenen in als een 2 en de andere als 3/4.


Niet echt dat het oog kon zien dat hij niet rad liep. Paard is klinisch ook niet gekeurd geweest omdat de foto’s genoeg zeiden. Die ik heb ik overigens door nog een tweede DA laten bekijken omdat ik dat paard écht leuk vond, maar die zag ook meteen dat het niet goed zag. Handelaar wist zelf ook van niks, en ik geloof hem wel gezien zijn reputatie. Paard was door de vorige eigenaars gekeurd en die konden toen “plots” niet meer voor hem zorgen dus hij moest zo snel mogelijk weg. Nu weten we wel waarom. Het smerige vind ik dan nog van de kliniek om er een goed rapport bij te steken :r

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:28

röntgenfoto's zijn er eigenlijk alleen voor de verzekering om zo tot een bepaalde waarde te komen van een paard en uitsluitingen etc.
Het is geen garantie voor niets (de keuringsfoto's voor aankoop)

Zo zijn er paarden met een perfecte serie foto's die meer kreupel dan rad zijn en zijn er paarden die verrot op de foto zijn maar nooit geen stap kreupel lopen.
En ga er maar niet van uit dat alle paarden die op het allerhoogste niveau lopen allemaal perfect op de foto zijn, denk dat je voor menigeen hard zult weg lopen.

Dan wat voor de ene DA een 3 is voor een andere een 1, en vv.

En helaas zijn er DA's die op grond van de foto's een negatief aankoop advies geven en hetzelfde paard later voor een groot bedrag verkocht worden.

Vwb verkoop: wetende dat niet alle kopers eerlijk zijn, en sommige DA's zich laten verleiden tot het afgeven van een negatief aankoop advies.
Mag hier alles gekeurd worden, op allerlei manieren, door DA naar keuze, maar alles voor kosten van de (potentiële) koper. (klinisch laat ik zelf doen, naar gelang de prijs of wanneer paard bijv. cornage heeft)
Waarom? stel koper A laat keuren, foto's hele mik, negatief advies: kosten voor mij
Koper B, wil ook laten (her)keuren (immers keuringsrapport koper is niet te vertrouwen) wederom negatief aankoop advies (zijn genoeg breedtesporters die een paard gekeurd willen hebben voor internationale top)

en al meegemaakt, paard gekeurd door kopers DA, spat 4.
paard loopt nog steeds spatzuiver, wint regelmatig op redelijk nivo.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Oneerlijke mensen en hun corrupte dierenartsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:49

Ik vind wel dat wanneer je weet dat er van een paard in korte tijd 2 uiteenlopende rapporten zijn, je daar toch melding van moet doen (ik zou eigenlijk niet weten waar).

Gewoon zodat dierenartsen weten dat men er alert op is.
Dus voor een bevriende klant niet de boel bedonderen.

Maar ook om te zorgen dat het beoordelen van bemerkingen van uniformer gaat.
Als er zo'n verschil in beoordeling van foto's of andere zaken zit, is er toch iets niet helemaal ok in dierenartsen land.

Ik kan me voorstellen dat je als dierenarts met het 1 meer ervaring hebt dan met het ander, dus dat je op het 1 scherper let dan op andere zaken.

Maar het is toch zaak om dmv bijscholingen de neuzen een beetje dezelfde kant op te houden.

BigOne
Berichten: 38255
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Oneerlijke mensen en hun corrupte dierenartsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 20:18

Foto's zegt idd lang niet alles, wat betreft hko, een tweetje zou je normaal gewoon kunnen kopen. Ik had zo eentje, om de haverklap kreupel dus wel degelijk hko. En ik ken een pony, heeft altijd hoog gescoord op allerlei binnen en buitenlandse wedstrijden. Mensen kregen een verschrikkelijk goed bod en gingen vol vertrouwen de keuring in, compleet rot op de foto's. Ze hebben de pony ter lease aangeboden en dier heeft nog tien jaar de sterren van de hemel gelopen, 25 jaar geworden en nooit een pas onregelmatig.

pien_2010

Berichten: 43278
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 20:44

Mijn paard lang geleden gekeurd door dierenarts van fokker. Mocht ook een andere kiezen, maar deze was volgens haar de beste. Verzekering gebeld of dat goed was. Zeer zeker want het was een van de beste dierenartsen in hun ogen. Paard gekeurd. Alles was 0 behalve sesambeentjes was 1. Ik weer verzekering gebeld die het een topscore vonden en positief adviseerden. Dus ik had een integere fokker, integere dierenarts, idem verzekering. Afkloppen, maar paard nu 18 jaar verder heeft nog nooit been of ruggebreken gehad. Hier in frankrijk 2 verschillende dierenartsen die osteopaat zijn hier gehad voor behandeling merrie. Beiden super, beiden gaven zelfde soort behandeling (dierenartsen werken ook samen ). Ook hier heel tevreden over. Dus wij hebben goede ervaringen met dierenarts.

MarjanB

Berichten: 16444
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Oneerlijke mensen en hun corrupte dierenartsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 21:00

Mijn vorige paard was klinisch niet goed te keuren, op buigproef kats kreupel. Verkocht aan kennis die ik al 15 jaar kende. Die heeft 2 mensen proberen op te lichten voor 10k met een goed keuringsrapport erbij van haar eigen DA. Ik heb bij de lingehoeve zelfs nog een second opinion laten doen na eerste keer afkeuren en die waren er zeer duidelijk over. Dus nooit kopen met een rapport erbij van verkopers want hoe aardig ze er ook uit zien, ze belazeren je zo waar je bij staat :( mijn merrie is uiteindelijk bij de derde kopers terecht gekomen en ook die hebben het verhaal erbij niet gekregen. Gelukkig staat ze er goed en heeft ze een mooi leventje :)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Oneerlijke mensen en hun corrupte dierenartsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 21:22

Geen oneerlijke dierenarts, paard laten keuren wat ik gezien had, helaas op foto's voorbenen al iets wat toekomstperspectief van dit 5 jarige paard dat nog niet veel gewerkt had, onzeker maakte. Paard heb ik niet gekocht, weet dat het paard later wel is verkocht als goed (was klinisch loepzuiver, dus als mensen geen rofo's laten maken zie je het niet, handelaar wist het uiteraard, die was bij de keuring die ik had laten doen en had laten stoppen bij de eerste foto's waarbij ik al afhaakte).

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 03:23

Bizar. Ik las laatst dat een onafhankelijke mensen arts voor de gemeente moest beoordelen welke aanpassingen iemand nodig had, gebaseert op de medische rapporten (de vraag is hoe men daaruit kan opmaken welke aanpassingen er noodzakelijk zijn in iemands woning, gebaseert op een medisch dossier van iemand die wss nog nooit thuis is geweest. Anyways..) van de aanvrager.
Nu bleek dat de client een brief had gekregen dat de aanvraag was toegewezen. Alleen later kreeg client een brief van de gemeente dat de aanvraag was afgewezen vanwege medische redenen.
Na onderzoek heeft de arts bekend dat hij onder druk van de gemeente het raport moest aanpassen en dit ook gedaan heeft in voordeel van de client. Die is uit zijn ambt gezet. Was overigens een arts die nog niet lang aan de slag was. Hopelijk voor hem mag ie wel weer aan de slag maar hoop dattie hiervan heeft geleerd.

Waarom zou een dierenarts wel iets mogen veranderen in t voordeel van 1 partij terwijl de waarheid benoemt moet worden.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:40

RoyceMack schreef:
Waarom zou een dierenarts wel iets mogen veranderen in t voordeel van 1 partij terwijl de waarheid benoemt moet worden.


Omdat jij als koper een DA om advies vraagt, geeft de DA een advies af en wat jij met dat advies doet is een ander verhaal.
Bij een advies kun je niet liegen, het is immers een mening en geen feit. Het beoordelen van foto's bijv. is ook gebaseerd op meningen, en geen feiten. wat voor de ene arts een 2 is voor een ander een 4 en beide meningen zeggen niets over het paard op dit moment of de toekomst.

Het xray beoordelingen gedoe is iets van en voor verzekeringen, om hun risico in te kunnen schatten, maar geen garantie voor de toekomst. Op een bepaald punt is het op de foto zetten een soort van must do geworden voor kopers, want dat is je garantie op een goed gezond paard. Niet dus.
is je paard kreupel kan een foto een verklaring geven waarom ze kreupel loopt, maar diezelfde foto kan bij wijze van spreken bij een niet kreupel paard er hetzelfde uitzien, zonder ooit een pas kreupel te lopen.


Vwb de aanpassingen: maakt niet uit hoe het huis eruit ziet, als de betreffende persoon een verhoogde wc pot nodig heeft, heeft die er een nodig. En de arts kan dat bepalen aan de hand van het medische dossier. Heeft die woning toevallig al verhoogde wc potten hoeven die niet meer geplaatst te worden.
Arts is geen bouwkundige, die kan niet aan een woning zien wat mogelijk is of niet/wat een client nodig heeft.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Oneerlijke mensen en hun corrupte dierenartsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:50

Ach ik hoorde laatst iemand klagen over een kliniek dat die te streng was met keuren (klinisch), omdat deze geen onderscheid maakte of het paard nu € 1000 of € 10.000 koste. Vonden ze raar, want van een goedkoper paard kan/mag je minder verwachten.
Hier ben ik het zelf niet mee eens, want een paard moet bij een keuring voor goedkeuring toch wel rad lopen

BigOne
Berichten: 38255
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:58

Alane schreef:
RoyceMack schreef:
Waarom zou een dierenarts wel iets mogen veranderen in t voordeel van 1 partij terwijl de waarheid benoemt moet worden.


Omdat jij als koper een DA om advies vraagt, geeft de DA een advies af en wat jij met dat advies doet is een ander verhaal.
Bij een advies kun je niet liegen, het is immers een mening en geen feit. Het beoordelen van foto's bijv. is ook gebaseerd op meningen, en geen feiten. wat voor de ene arts een 2 is voor een ander een 4 en beide meningen zeggen niets over het paard op dit moment of de toekomst.

Het xray beoordelingen gedoe is iets van en voor verzekeringen, om hun risico in te kunnen schatten, maar geen garantie voor de toekomst. Op een bepaald punt is het op de foto zetten een soort van must do geworden voor kopers, want dat is je garantie op een goed gezond paard. Niet dus.
is je paard kreupel kan een foto een verklaring geven waarom ze kreupel loopt, maar diezelfde foto kan bij wijze van spreken bij een niet kreupel paard er hetzelfde uitzien, zonder ooit een pas kreupel te lopen.


Vwb de aanpassingen: maakt niet uit hoe het huis eruit ziet, als de betreffende persoon een verhoogde wc pot nodig heeft, heeft die er een nodig. En de arts kan dat bepalen aan de hand van het medische dossier. Heeft die woning toevallig al verhoogde wc potten hoeven die niet meer geplaatst te worden.
Arts is geen bouwkundige, die kan niet aan een woning zien wat mogelijk is of niet/wat een client nodig heeft.

Grotendeels met je eens, echter, rontgenkeuren wat betreft benen is altijd aan te raden. Met anderhalf jaar eentje laten keuren voor aankoop door ons. Dier had nog nooit kreupel gelopen, zat in prijsklasse tot 5k en normaal zou je dan gewoon kopen zoals ik jouw post lees. Na de foto's kon hij meteen naar de slager, zo'n ernstige hoeveelheid ocd in gewricht en zelfs gerenommeerde da's durfden een operatie niet aan.

Thioro

Berichten: 3991
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:03

Klinisch moeten ze gewoon goed zijn.
Maar op rx wordt meestal weldegelijk een advies gegeven naargelang gebruiksdoel.
Een recreatiehobbelpaard wordt niet hetzelfde belast als een internationaal grand prix paard. Verzekeringen zijn ook niet hetzelfde.
Je wil ze trouwens de kost niet geven, de toppaarden die op foto compleet verrot zijn.
Zoals al eerder aangegeven, rx-beoordeling is een mening, 3 DA's kunnen over dezelfde foto 3 verschillende meningen hebben bij wijze van, en het is vooral van belang voor de verzekering en de prijs.

Onder de 3000 vind ik persoonlijk rx niet nodig en verzekering niet rendabel.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:53

bigone schreef:
Grotendeels met je eens, echter, rontgenkeuren wat betreft benen is altijd aan te raden. Met anderhalf jaar eentje laten keuren voor aankoop door ons. Dier had nog nooit kreupel gelopen, zat in prijsklasse tot 5k en normaal zou je dan gewoon kopen zoals ik jouw post lees. Na de foto's kon hij meteen naar de slager, zo'n ernstige hoeveelheid ocd in gewricht en zelfs gerenommeerde da's durfden een operatie niet aan.

Oh ik raad het niet af, het ging over liegen en corruptie door DA's
De beoordeling van foto's en dat een foto geen garantie is voor de toekomst, een paard met een 4 hoeft nooit kreupel te worden, terwijl eentje met 2 tjes om de dag kreupel staat.

Ik zou wel eens foto's willen zien van grand prix paarden, ik ben er van overtuigd dat je bij menig paard nooit geen positief aankoop advies zou krijgen welke toch probleemloos (niet kreupel) hoog in de sport lopen.

Ook in jou voorbeeld, de DA adviseert maar zal niet zeggen je MOET hem naar de slager brengen.