Problemen na aankoop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 13:32

Zo, welkom op Bokt zeg := Je hoeft niet meteen zo aangebrand te reageren op mensen die alleen advies geven. Adem in, adem uit of druk op het kruisje rechts bovenaan.

Je hebt het paard al drie maanden, dus je kunt het niet meer herleiden naar de kopers. Hopelijk is je paard snel weer beter.

LEFD
Berichten: 72
Geregistreerd: 13-01-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 13:33

Ik zal proberen de titel veranderen. Weet wel niet of dat gaat...

LEFD
Berichten: 72
Geregistreerd: 13-01-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 13:33

Cayenne schreef:
Zo, welkom op Bokt zeg := Je hoeft niet meteen zo aangebrand te reageren op mensen die alleen advies geven. Adem in, adem uit of druk op het kruisje rechts bovenaan.

Je hebt het paard al drie maanden, dus je kunt het niet meer herleiden naar de kopers. Hopelijk is je paard snel weer beter.

Dat vraag ik toch ook niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 13:34

Nou dag Ts, denk dat op deze manier niet veel bokkers meer willen helpen. Jeetje, wat een attitude heb jij.

LEFD
Berichten: 72
Geregistreerd: 13-01-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 13:34

DeMolenhoek schreef:
Nou dag Ts, denk dat op deze manier niet veel bokkers meer willen helpen. Jeetje, wat een attitude heb jij.

Groetjes

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Problemen na aankoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 13:36

Ik heb geTemd. Dit topic gaat nergens over.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 13:37

TS ik snap je verhaal niet. Was het paard al ziek toen je het kocht? Wat kwam er uit de klinische keuring?

Wat is nu precies je vraag? Volgens mij is dat: de ene DA zegt leverbot en de andere DA zegt iets anders. Het verhaal over problemen (tijdens of na aankoop) is hierin irrelevant en wekt alleen maar discussie op.

Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik zou je paard laten onderzoeken door een kliniek. Die kunnen net even iets meer dan een DA aan huis.

Ik wil er wel nog even bij opmerken dat je niet ver gaat komen als je zo bot blijft reageren. Bokkers proberen je te helpen en je bent alleen maar van je af aan het slaan.

LEFD
Berichten: 72
Geregistreerd: 13-01-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 13:37

Cayenne schreef:
Ik heb geTemd. Dit topic gaat nergens over.

Nou, mijn excuses voor de foutgekozen titel. Zal deze topic verwijderen en een nieuwe opstarten met de juiste titel. Topic is een serieus onderwerp hoor...

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 13:38

DeMolenhoek schreef:
Nou dag Ts, denk dat op deze manier niet veel bokkers meer willen helpen. Jeetje, wat een attitude heb jij.


Nou inderdaad, jeetje.

Ik wilde reageren, maar ehh ja daag... Je wilt ook gewoon geen hulp (aannemen), dus waarom open je een topic?

LEFD
Berichten: 72
Geregistreerd: 13-01-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 13:38

Gimme_Spurs schreef:
TS ik snap je verhaal niet. Was het paard al ziek toen je het kocht? Wat kwam er uit de klinische keuring?

Wat is nu precies je vraag? Volgens mij is dat: de ene DA zegt leverbot en de andere DA zegt iets anders. Het verhaal over problemen (tijdens of na aankoop) is hierin irrelevant en wekt alleen maar discussie op.

Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik zou je paard laten onderzoeken door een kliniek. Die kunnen net even iets meer dan een DA aan huis.

Ik wil er wel nog even bij opmerken dat je niet ver gaat komen als je zo bot blijft reageren. Bokkers proberen je te helpen en je bent alleen maar van je af aan het slaan.


Dat was inderdaad de vraag...

LEFD
Berichten: 72
Geregistreerd: 13-01-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 13:40

Quir schreef:
DeMolenhoek schreef:
Nou dag Ts, denk dat op deze manier niet veel bokkers meer willen helpen. Jeetje, wat een attitude heb jij.


Nou inderdaad, jeetje.

Ik wilde reageren, maar ehh ja daag... Je wilt ook gewoon geen hulp (aannemen), dus waarom open je een topic?

Ik wou graag hulp over de leverbot. Maar reageer dan gewoon niet...

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 13:40

Mijn vraag waarom je twee dierenartsen hebt is gewoon een oprechte vraag. Verder niks. Je hoeft daarvan niet meteen over de kook te raken.

overzee2

Berichten: 666
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 13:41

Topicstarter,


Ik denk dat er bij jou veel emotie zit en dat je daardoor zo primair reageert op goed bedoelde adviezen en vragen. Je reactie gaat over de imo grenzen van wellevendheid en maakt dat veel mensen je niet meer willen helpen. Dat is jammer en een gemiste kans want dat je je zorgen maakt en graag gedegen advies wilt lijkt me evident.
Laatst bijgewerkt door overzee2 op 13-01-18 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

LEFD
Berichten: 72
Geregistreerd: 13-01-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 13:42

Supervixen schreef:
Mijn vraag waarom je twee dierenartsen hebt is gewoon een oprechte vraag. Verder niks. Je hoeft daarvan niet meteen over de kook te raken.

Ik heb twee dierenartsen omdat ik graag een second opinion wou hebben, je antwoord kwam op mij ook heel bot over dus dan reageer ik inderdaad ‘aangebrand’

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 13:43

ESEL schreef:
eilleen333 schreef:
3 maanden geleden gekocht en nu is er leverbot gevonden? Vrees dat je daar weinig mee kan, want hij kan het ook bij jou opgelopen hebben.
Ondanks het feit dat hij al rammelde bij aankoop. Je wist dat die gebreken aanwezig waren, omdat je hem hebt laten keuren, maar je hebt hem toch gekocht. Dan accepteer je de kwalen die hij heeft en die bij jou bekend zijn.

Of hij toen al leverbot had, dat zal je helaas nooit weten.

Het is een zij, vind het onrespectvol dat je over een paard kan zeggen dat ze ‘rammelt’, het blijft een wel een dier!


WoW, je doet wel heel erg je best om iedereen die hier reageert af te kraken... ik vrees dat je dan weinig nuttige commentaren gaat krijgen. Ontzettend jammer dat je zo fel en kinderachtig reageert. Ik had je van alles over leverbot kunnen vertellen, ik had alleen je vraag verkeerd begrepen, en heb nu eigenlijk niet zoveel zin meer om er energie in te stoppen...
ik hoop dat je snapt dat je op deze manier mensen niet stimuleert om hun best nog te doen?
Laatst bijgewerkt door eilleen333 op 13-01-18 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

overzee2

Berichten: 666
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 13:43

ESEL schreef:
Supervixen schreef:
Mijn vraag waarom je twee dierenartsen hebt is gewoon een oprechte vraag. Verder niks. Je hoeft daarvan niet meteen over de kook te raken.

Ik heb twee dierenartsen omdat ik graag een second opinion wou hebben, je antwoord kwam op mij ook heel bot over dus dan reageer ik inderdaad ‘aangebrand’



Check dat dan, voordat jee aannames als feitelijk behandelt. Leve de PB

LEFD
Berichten: 72
Geregistreerd: 13-01-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 13:46

p
Laatst bijgewerkt door LEFD op 13-01-18 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

LEFD
Berichten: 72
Geregistreerd: 13-01-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 13:47

Supervixen schreef:
Mijn vraag waarom je twee dierenartsen hebt is gewoon een oprechte vraag. Verder niks. Je hoeft daarvan niet meteen over de kook te raken.

Ik heb twee dierenartsen omdat ik graag een second opinion wou hebben, je antwoord kwam op mij ook heel bot over dus dan reageer ik inderdaad ‘aangebrand’[/quote]


Check dat dan, voordat jee aannames als feitelijk behandelt. Leve de PB[/quote]

Ben nog niet zo bekend op bokt, mijn excuses hoor...

LEFD
Berichten: 72
Geregistreerd: 13-01-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 13:47

eilleen333 schreef:
eilleen333 schreef:
3 maanden geleden gekocht en nu is er leverbot gevonden? Vrees dat je daar weinig mee kan, want hij kan het ook bij jou opgelopen hebben.
Ondanks het feit dat hij al rammelde bij aankoop. Je wist dat die gebreken aanwezig waren, omdat je hem hebt laten keuren, maar je hebt hem toch gekocht. Dan accepteer je de kwalen die hij heeft en die bij jou bekend zijn.

Of hij toen al leverbot had, dat zal je helaas nooit weten.

Het is een zij, vind het onrespectvol dat je over een paard kan zeggen dat ze ‘rammelt’, het blijft een wel een dier!


WoW, je doet wel heel erg je best om iedereen die hier reageert af te kraken... ik vrees dat je dan weinig nuttige commentaren gaat krijgen. Ontzettend jammer dat je zo fel en kinderachtig reageert. Ik had je van alles over leverbot kunnen vertellen, ik had alleen je vraag verkeerd begrepen, en heb nu eigenlijk niet zoveel zin meer om er energie in te stoppen...
ik hoop dat je snapt dat je op deze manier mensen niet stimuleert om hun best nog te doen?[/quote]



Reageer dan niet

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 13:48

ESEL schreef:
Supervixen schreef:
Mijn vraag waarom je twee dierenartsen hebt is gewoon een oprechte vraag. Verder niks. Je hoeft daarvan niet meteen over de kook te raken.

Ik heb twee dierenartsen omdat ik graag een second opinion wou hebben, je antwoord kwam op mij ook heel bot over dus dan reageer ik inderdaad ‘aangebrand’

Hoe kan n vraag met “waarom heb je twee dierenartsen?” Nou bot overkomen.

Als je twijfelt aan de mening van je dierenartsen zou ik naar een derde gaan. Met name omdat een bokker (ruitje) al zei dat leverbot niet altijd een harde diagnose hoeft te zijn

LEFD
Berichten: 72
Geregistreerd: 13-01-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 13:50

CRos95 schreef:
ESEL schreef:
Mijn vraag waarom je twee dierenartsen hebt is gewoon een oprechte vraag. Verder niks. Je hoeft daarvan niet meteen over de kook te raken.

Ik heb twee dierenartsen omdat ik graag een second opinion wou hebben, je antwoord kwam op mij ook heel bot over dus dan reageer ik inderdaad ‘aangebrand’

Hoe kan n vraag met “waarom heb je twee dierenartsen?” Nou bot overkomen.

Als je twijfelt aan de mening van je dierenartsen zou ik naar een derde gaan. Met name omdat een bikker al zei dat leverbot niet altijd een harde diagnose hoeft te zijn[/quote]

Ik vond dat.
Bedankt voor je antwoord, ik ga een derde inschakelen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 13:51

ESEL schreef:
Cayenne schreef:
Ik heb geTemd. Dit topic gaat nergens over.

Nou, mijn excuses voor de foutgekozen titel. Zal deze topic verwijderen en een nieuwe opstarten met de juiste titel. Topic is een serieus onderwerp hoor...


Het gaat niet om je titel, maar je houding tegenover welwillende mensen die hun best doen om je van advies te voorzien.
Je geeft zelf heel weinig informatie, dus daarom vragen mensen om meer info. Je reageert vervolgens enorm bot.
Ik snap dat je in de rats zit vanwege je paard, maar daar kunnen wij niets aan doen :)
Dus tel tot tien en lees de goedbedoelde adviezen nog eens.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 13:52

ESEL schreef:
Ik vond dat.
Bedankt voor je antwoord, ik ga een derde inschakelen

Ik had je als dierenarts gratis kunnen helpen, helaas, gemiste kans, gezien het feit dat je liever niet hebt dat ik nog reageer :')

LEFD
Berichten: 72
Geregistreerd: 13-01-18
Woonplaats: Groningen

Re: Problemen na aankoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 13:53

Lees hierboven dan eens...

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 13:53

ESEL schreef:
Ik wou graag hulp over de leverbot. Maar reageer dan gewoon niet...


EZEL, doe even een beetje rustig en reageer niet zo defensief. Je krijgt zoveel vragen omdat je verhaal in je openingsbericht niet duidelijk is, samen met je titel. Dan is ook je vraagstelling nog heel onduidelijk dus gaan mensen vragen wat nou precies de bedoeling is.
Dus even een tandje terugschakelen en normaal doen, dit is geen manier om om hulp te vragen en die te krijgen.
Ik hoop voor je dat je in het vervolg gewoon netjes reageert, dan kun je enorm veel aan bokt en de bokkers hebben +:)+ .