Röntgen van rug laten maken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 21:01

En onopgevoed.
Als ie zo vervelend is, dan maar even een hengstenketting aan met naar de wei brengen.
Ik heb t idee dat jouw zus ook niet erg ervaren is zo


Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-18 21:09

Babootje schreef:
En onopgevoed.
Als ie zo vervelend is, dan maar even een hengstenketting aan met naar de wei brengen.
Ik heb t idee dat jouw zus ook niet erg ervaren is zo

Onopgevoed????

Sorry maar respect voor mij heeft hij anders wel.
Dramt mij niet omver, ik laat gerust staldeur 10 minuten open staan terwijl ik met iemand praat geen moment dat limo denkt aan eruit rennen. Ook bij halsteren heb ik zelf géén problemen, zelfs niet in de piste of paddock. Ik laat hem soms wel eens even halsterloos in de piste en als ik roep komt hij vanzelf aangedraafd en steekt zijn neusje zelf in het halster.


Is dus zeker NIET onopgevoed.

Mijn zus straalt misschien gewoon iets verkeerde energie uit of is limo daadwerkelijk ergens van geschrokken geweest waardoor hij al gestresst was. Niemand was erbij toen ze hem wou buiten zetten dus kan niemand vragen hoe mijn zus zich gedroeg. Want zij beweert dat ze gewoon kalm was.

Mijn zus zei me ook "zet hem aub niet in een grotere paddock want dan krijg ik hem niet gepakt als hij naar binnen moet."
Die dag (donderdag) kón limo alleen in een grotere paddock dankzij de stalbaas die plaats gemaakt had. Dus zelf gegaan om hem binnen te zetten. (7km enkele rit fietsen voor alleen binnen zetten) Stond hij al op me te wachten aan de ingang. Had halstertouw vastgeklikt en kwam stalinstructrice even met me praten over waarom mijn zus hem niet mee binnen gehaald had.
Daarbij haalde een ander persoon nog wat paarden naar binnen limo was achter mij wat ongeduldig aant trappelen máár bleef achter mij staan. Als hij onopgevoed was had hij me gewoon omver gelopen en naar binnen gerend let de anderen mee.
Toen ik uiteindelijk met hem naar binnen ging ook aan een los touwtje achter me aan.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 24-02-18 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Leef en laat leven.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 21:13

Een paard wat maar door 1 iemand deftig gehalsterd kan worden en maar naar 1 iemand luistert is wel gewoon slecht opgevoed/in de hand

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 21:14

TS: In bovenstaande post lees ik toch echt de kenmerken van een onopgevoede pony die doordramt om zijn zin te krijgen.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-18 21:18

Nou hoe moet ik hem dan aanleren dat hij bij anderen ook moet luisteren?

hoe los je zoiets op als stalgenoten bijna nooit aanwezig zijn op moment dat ik er ben?
Als ze zelf "geen tijd" hebben om ook met een ander paard bezig te zijn?

Hoe leer je dat eenkennige dan af?

Leef en laat leven.

cobiie

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 21:20

Heleennn schreef:
Ga dan gewoon zelf. Je zus hielp je zo goed en je kon er altijd op rekenen zei je, nu één incidentje en het is drama alom? Waarom commentaar geven op de mensen die je helpen, oliebol happens :) Goed dat de stalbaas hem eindelijk gewoon meer mee buiten en binnen neemt, dan is er weer wat routine die hij met de andere paarden kan delen.

Idd, lekker dankbaar naar de persoon die geregeld het paard voor je mest en binnen/buitenzet als je zelf niet gaat. :7

[o]

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-18 21:22

Euhm mijn zus haar gefrustreerde reactie gelezen?
Ik schrok best toen ik dat las hoor. Kwam erg boos over voor mij.

Alsof ik er wat aan kon doen?

Leef en laat leven.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 21:27

Je bent gewoon zelf al hard in de fout gegaan met het hele 'hij vertrouwt enkel mij' en 'ik ben de enige die hem kan verzorgen want hij raakt gestresst van anderen' idee van in het begin. Dat is echt een rode draad geweest doorheen alle 52 pagina's. Arts kan hem niet behandelen, stalgenoten willen hem niet buiten doen, hij vertrouwt enkel vrouwelijke DA'en, nu weer je zus die volgens jou te veel 'stress energie' uitstraalt... Als dit paard bij mij op stal zou staan zou ik er niet zoveel eieren onder leggen. Het is duidelijk dat hij daar niet goed op reageert want hij is nu belachelijk eenkennig (volgens jouw verhalen dan toch). Dus het klinkt misschien hard, maar stop met dat beest zo te betuttelen en ga er niet steeds zo moeilijk en ingewikkeld over nadenken. Dat eenkennige is bijna altijd iets wat door de verzorger/ruiter gestimuleerd wordt. Mijn paard is ook eenkennig, als een ander haar longeert tijdens mijn vakantie krijg ik ook vaak berichtjes dat ze zo wild is dat ze op der kont onderuit gaat. Of dat ze bij vaccinaties helemaal te keer gaat omdat ze de DA niet leuk vindt. Tja, pech dan. Hoe vaker je dit soort situaties gaat vermijden hoe slechter de toestand wordt. Ondertussen kan eender wie mijn paard buiten laten en heeft ook de DA een manier gevonden om vaccinaties te doen lukken. Time will tell hoelang het bij dit paard zal duren maar ga toch niet steeds nadenken over energie die iemand uitstraalt of stress die hij ervaart bij andere mensen. Daarin overdrijven is wat hem nu zo lastig heeft gemaakt.

No hard feelings van mijn kant, gewoon mijn ongezouten mening die best al een tijd op het puntje van m'n tong ligt :)

Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 21:29

Art_Ificious schreef:
Hoe leer je dat eenkennige dan af?


Doordat hij meer in handen komt.
Een paard dat door anderen niet kan worden gehanteerd is niet (goed) opgevoed.
ik vrees dat hij gewoon te weinig in handen is.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 21:30

Ik heb iemand op stal die mijn merrie vals noemde omdat ze haar Shetlander een flinke mep verkocht. Hij ging bij haar in de flanken neuzen, geen wonder want dat wil ze gewoon niet hebben.

Zit er verder totaal niet mee, weet wel beter

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 21:32

Art_Ificious schreef:
bruintje123 schreef:
Als ze hier de hele dag binnen staan zijn ze ook gek in de kop.
Daar blijft een punt zitten.

is elke dag buiten geweest dus snap die opmerking niet.

Ja hoe lang? Zodra hij buiten is moet hij bij wijze al naar binnen

cobiie

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 21:39

Art_Ificious schreef:
Nou hoe moet ik hem dan aanleren dat hij bij anderen ook moet luisteren?

hoe los je zoiets op als stalgenoten bijna nooit aanwezig zijn op moment dat ik er ben?
Als ze zelf "geen tijd" hebben om ook met een ander paard bezig te zijn?

Hoe leer je dat eenkennige dan af?

In ieder geval niet door ieder persoon die het dier aanraakt (en wanneer het niet gelijk goed gaat) de schuld te geven.

Geen wonder dat een ieder bedankt voor de eer. :')

[o]

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 21:43

Art_Ificious schreef:
Zus moet eraf blijven komt van de stalbaas. Hij heeft vaker gezien dat limo gespannen is als mijn zus wat gehaast is. Daarom heeft hij mij dat zo in.sms gezegd.

0p Messenger stuurde mijn zus me ook erg gefrustreerd/geïrriteerd dat ze hem nooit meer gaat buiten zetten. Ze wil geen accidenten en zegt dat limo gek is in zijn hoofd.

Exacte woorden:

"Ik zet hem nooit meer buiten dat beest is niet normaal in zijn kop loopt mij omver in stal door gang naar wei staat zonder halster en loopt mij gewoon omver als ik het aan wil doen sorry wat een rot beest"

Werkelijk? Jouw stalbaas bepaald wie er aan jouw!!! Paard zit :') wel duidelijk genoeg dat hij meer vrije beweging nodig heeft als hij rechtstreeks naar zijn paddock rent.

The_Cat

Berichten: 7282
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 21:44

Art, niet verkeerd maar je legt soms de nadruk op de verkeerde dingen denk ik zo. Ik denk ook dat je inderdaad aan de slag moet met je pony wat op te voeden en gewoon te maken aan andere mensen. Alleen aan u is geen opvoeding. De pony doet wat hij wil. Je zus helpt gewoon en zoals ik al zei, ja ik kan haar reactie begrijpen. Ze zei ook gewoon rotbeest. Ze heeft je paard niet verrot geslagen, heeft hem alleen een rotbeest genoemd. De keren dat ik mijn paardje al kebab of bbq vlees genoemd heb kan je misschien ook al niet meer op 1 hand tellen :+ Het is normaal dat je je frustraties uit, al is het op een manier die jij niet leuk vindt. Pin je er niet zo op vast, pin je eerder vast op het feit dat je pony nog gewenning moet krijgen aan andere. Ook de 7km fietsen, misschien moet je wat vaker de fiets nemen, dan geraak je er misschien meer? Als je gewoon stevig door trapt doe je 7 km toch makkelijk op 20 minuten? Zelfs minder moet lukken. Misschien bespaar je nog wel tijd tegenover het openbaar vervoer en het heeft alleen maar voordelen tegenover je gezondheid en fysiek :D


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 21:47

Fiets wil ze niet, dat is niet veilig in het donker

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-18 21:51

cobiie schreef:
Art_Ificious schreef:
Nou hoe moet ik hem dan aanleren dat hij bij anderen ook moet luisteren?

hoe los je zoiets op als stalgenoten bijna nooit aanwezig zijn op moment dat ik er ben?
Als ze zelf "geen tijd" hebben om ook met een ander paard bezig te zijn?

Hoe leer je dat eenkennige dan af?

In ieder geval niet door ieder persoon die het dier aanraakt (en wanneer het niet gelijk goed gaat) de schuld te geven.

Geen wonder dat een ieder bedankt voor de eer. :')
wie zegt dat ik dat doe?

Echt ik stuur je via pb het gesprek van mijn zus wel even als je wil. Weer je meteen hoe zij reageert en limo écht nooit meer wil buiten zetten.
Hazr eigen woorden.

Gesprekken hier neerzetten mag helaas niet van moderators.

Stalbaas heeft gewoon vaak gezien dat limo bij mijn zus gespannen wordt en bij stalbaas zelf of stalinstructrice niet maar gewoon braafjes meeloopt.
Van mijn zus heeft hij zich ook al weten lostrekken.

En als mijn zus op haar eigen wangen bijt (wat ik zeer vaak zie al van kinds af) weet ik dat ze inwendig gestresst is en erg gespannen is. Dit voel ik zelf ook aan dan.

Ze kan haar eigen merrie niet eens aan (Heeft haar al paar keer met ontblote tanden aangevallen of uit het niets bijten).

The_Cat schreef:
Art, niet verkeerd maar je legt soms de nadruk op de verkeerde dingen denk ik zo. Ik denk ook dat je inderdaad aan de slag moet met je pony wat op te voeden en gewoon te maken aan andere mensen. Alleen aan u is geen opvoeding. De pony doet wat hij wil. Je zus helpt gewoon en zoals ik al zei, ja ik kan haar reactie begrijpen. Ze zei ook gewoon rotbeest. Ze heeft je paard niet verrot geslagen, heeft hem alleen een rotbeest genoemd. De keren dat ik mijn paardje al kebab of bbq vlees genoemd heb kan je misschien ook al niet meer op 1 hand tellen :+ Het is normaal dat je je frustraties uit, al is het op een manier die jij niet leuk vindt. Pin je er niet zo op vast, pin je eerder vast op het feit dat je pony nog gewenning moet krijgen aan andere. Ook de 7km fietsen, misschien moet je wat vaker de fiets nemen, dan geraak je er misschien meer? Als je gewoon stevig door trapt doe je 7 km toch makkelijk op 20 minuten? Zelfs minder moet lukken. Misschien bespaar je nog wel tijd tegenover het openbaar vervoer en het heeft alleen maar voordelen tegenover je gezondheid en fysiek :D

Fiets doe ik áltijd als ik naar stal ga van thuis uit.

Openbaar vervoer is van thuis-werk en werk-thuis.

Maar goed limo komt dagelijks in handen want werd tot nu toe dagelijks buiten gezet en binnen gehaald, en wordt dagelijks door stalgenoten gestreeld of geknuffeld. Dus daar zit het probleem niet.

Leef en laat leven.

The_Cat

Berichten: 7282
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 21:54

gestreeld of geknuffeld zeg je, maar doen ze ook écht iets nuttig? Neemt er bv 1 van je mannelijke stalgenootjes eens zijn hoeven vast? Of gaat er iemand anders een weg waarbij hij moet luisteren die niet bestaat uit stal - weide? :)


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-18 21:57

Er hebben wildvreemden met limo gewerkt wat allemaal goed ging.
(Wel altijd vrouwen.)

Dat hij nu eenmaal mijn zus omloopt waardoor zij hem nooit meer wil buiten zetten vind ik zelf overdreven als reactie van mijn zus.
Het is haar zo vaak overkomen dat ze de wei moest uitrennen voor haar paard vroeger omdat die met ontblote tanden op haar af liep.
Daar vergeleken is limo echt een braaf schaap.


Nee the_cat mannelijke stalgenoten heb ik niet. En buiten alleen buiten /binnen zetten gaat niemand zomaar even mijn paard uit de stal halen. Dat wordt ook van niemand verwacht dat zoiets gebeurd. Als ik dat zou vragen zou ik zelfs vreemde blikken krijgen. :')
Ander stalgenoot is wel paar keer de stal in geweest om voetjes te bekijken omdat ik me zorgen maakte over de snee destijds van die andere pony. Maar dan blijft limo ook braaf staan.

Leef en laat leven.

cobiie

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 22:03

Art_Ificious schreef:
Dat weet hij wel, stalgenoten weten dat ook. En toch zetten ze hem niet buiten als ze die van hen wel buiten zetten en van ander stalgenoot ook mee buiten zetten.

Denk dat ze bang zijn dat limo zich lostrekt ofzo want is bij stalbaas zelfs al enkele keren mis gegaan.

Hieruit maak ik toch wat anders op ts. :')

[o]

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-18 22:05

Heb al eerder vermeld dat het maar is heel kleine rustige pensionstal is.
Met Limo erbij staan er welgeteld 11 pensionpaarden. Geteld in pensionklanten is dat 8 klanten mij inclusief. En alleen vrouwen.

Leef en laat leven.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 22:05

Wauw ik heb nog nooit zoveel verschillende verhalen over hetzelfde paard gehoord. Je spreekt jezelf best tegen. Dacht dat hij op een manege stond?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-18 22:07

Heleennn schreef:
Wauw ik heb nog nooit zoveel verschillende verhalen over hetzelfde paard gehoord. Je spreekt jezelf best tegen

Ja? Hoevaak dan?

Stalgenoot die stal durft ingaan is niet dezelfde als die haar paard en ander paard buiten zet.

Maar toch wil ze limo zelf niet buiten zetten. De reden? Joost mag het weten.

Kleinschalige manege die bijna niemand in de buurt kent als je erover praat. Logisch er zijn twee grotere véél bekendere maneges.in de buurt.
8 pensionklanten en de gang voor pensionpaarden staat vol omdat er ook twee manegepaarden staan.
Er is zeker plaats voor meer klanten maar uiteindelijk laten de paddocks dat ook niet toe want die staan vol met al onze 11 paarden.

Leef en laat leven.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 22:14

Wil je nu dat ik een nummer plak op hoevaak je jezelf tegen spreekt? Wat is dat nou voor vraag? Je schept een heel beeld van dit paard naar ons toe. Een paard wat moeilijk is, heel sensibel en ook eenkennig. Dat het bij stalbaas al fout liep en stalgenoten zich er niet eens meer aan wagen. Maar plots is hij een braaf schaap? Oke dan... :)

Noahh_h
Berichten: 256
Geregistreerd: 28-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 22:24

Whaha, wat een topic.
Als je beesten hebt gebeuren er nu eenmaal dit soort dingen. Wat een drama om niks.

Hoe vaak gebeurd het wel niet dat je even niet op let. Je paard schrikt en springt op je voet. Auuwww

Je wil even een paar drollen uit de stal scheppen maar hebt de deur iets te ver open. Paard gaat aan de wandel.

Je paard wil links, jij rechts. Handen kapot door het halstertouw. (Grrr, hengsten)

Op dat moment zijn het ook even k*t beesten, of mag je dat best even denken.
Mijn paard heeft me er een paar x flink hard vanaf gegooid. Toen zei ik uit frustratie ook elke x dat ik haar op Marktplaats ging zetten.

Soms hoort dit erbij en zijn het fases. Als dat een probleem of lastig is, kan je beter konijnen nemen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-18 22:30

Noahh_h schreef:
Whaha, wat een topic.
Als je beesten hebt gebeuren er nu eenmaal dit soort dingen. Wat een drama om niks.

Hoe vaak gebeurd het wel niet dat je even niet op let. Je paard schrikt en springt op je voet. Auuwww

Je wil even een paar drollen uit de stal scheppen maar hebt de deur iets te ver open. Paard gaat aan de wandel.

Je paard wil links, jij rechts. Handen kapot door het halstertouw. (Grrr, hengsten)

Op dat moment zijn het ook even k*t beesten, of mag je dat best even denken.
Mijn paard heeft me er een paar x flink hard vanaf gegooid. Toen zei ik uit frustratie ook elke x dat ik haar op Marktplaats ging zetten.

Soms hoort dit erbij en zijn het fases. Als dat een probleem of lastig is, kan je beter konijnen nemen.

Tja denk dat deze post beter aan mijn zus gericht kan zijn. ZIJ maakt er een drama van dat limo haar omver liep vandaag.

Ik ben alleen teleurgesteld dat ze om die ene keer beslist hem nooit meer buiten te zetten o wat dan ook. Ik hoef niks meer te vragen want ze wil met Limo niks meer doen sinds het voorval van vandaag. "Ik wil geen accidenten" was haar antwoord.


Er is echter wel 1 ding wat NIET normaal is voor Limo.
Normaal leeft hij zich echr uit op de paddock. Vandaag niet, hij rende er wel in en werd daarbij nog nagejaagd door 4 personen voor het halster om te krijgen. Maar zou daarna alleen maar stil gestaan hebben.

Denk dat als ze hem gewoon hadden laten staan zonder halster proberen om te doen hij veel relaxer geweest was en gewoon zichzelf gebleven was.
Snap niet waarom er niet één van de vier zo slim was om gewoon de anderen te zeggen hem gewoon zo te laten staan. (1 ervan heeft als dierenarts assistent gestudeerd die zou toch beter moeten weten denk ik dan)

Leef en laat leven.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3timesmom, GoogleAdsense, lissssan, love_mandy, manonutjuh, maxi90, pony33, SentiBot, Sintara, xAnthea en 90 bezoekers