Suplimenten peesblessure?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TamaraFloor
Berichten: 830
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Suplimenten peesblessure?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-17 10:42

Mijn paard heeft een blessure van de aanhechting van de tussenpees boven aan.
Na 6 weken stappen loopt ze helaas nog niet helemaal goed dus nog 6 weken stappen.
Nu zit ik te denken om iets ondersteunends te geven. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer!
Heeft iemand tips of ervaringen wat kan helpen? Of het überhaupt helpt?

charmante

Berichten: 116
Geregistreerd: 22-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 10:49

Ik heb een zeer goede ervaring met het geven van MSM poeder bij een aanhechtingsblessure op de kogel. Daarnaast hebben wij 's nachts een Back on Track stalbeschermer omgedaan. Na 5 maanden mochten we weer gaan opbouwen en na 10 maanden is ze weer Z1 gestart.

TamaraFloor
Berichten: 830
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Suplimenten peesblessure?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-17 20:19

Jammer dat er niet meer ervaringen zijn!

Fijn charmante dat het zo goed geholpen heeft!
Misschien ben ik toch wat te voorbarig met nog zo kort stappen als ik jou hoor!
Zo een beschermer heeft bij mij weinig nut denk ik gezien het bij mijn paard boven aan bij de knie zit.

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:43

.
Laatst bijgewerkt door xMalibu op 07-02-22 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Flip

Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:59

Ik heb mijn paard met peesblessure MSM en glucosamine gegeven, daarnaast asperine (= een bloedverdunner, pezen zijn slecht doorbloed terwijl dit wel nodig is voor herstel).
Aan het begin van de blessure heeft de dierenarts corticosteroïden ingespoten om de onsteking te remmen, dit gaf al zeer veel verbetering. Na 4 weken heeft de dierenarts bloedplaatjes ingespoten, daarna liep hij alweer vrij snel goed, zijn na 4 weken langzaam aan begonnen met opbouwen. Afgelopen maandag is de dierenarts weer geweest (2 maanden na het inspuiten van de bloedplaatjes) en nu was hij helemaal zuiver op de buigproeven.

Succes met je paardje, herstel na een peesblessure duurt lang...

TamaraFloor
Berichten: 830
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 18:06

Bedankt!

Bij haar had inspuiten geen nut omdat er wel beschadigingen zaten maar geen gat zeg maar.
Shockwave zou kunnen helpen maar ook niet zeker. Is niet zo ernstig. Maar ondertussen was ze nog niet goed...
Daarom besloten wat ondersteunends te zoeken.
Ik heb deze besteld https://www.paardendrogist.nl/product/s ... 139/53891/
En pees compositum.
Helaas doet DHL er weer eens heel lang over...

streep

Berichten: 428
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: hilversum

Re: Suplimenten peesblessure?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 18:12

ik ben momenteel aan het revalideren. Haar check ligament is voor 70% afgescheurd. Ze krijgt vibra boots aan voordat we gaan wandelen en daarnaast een hele reeks Phytonics in overleg met de kliniek.

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Suplimenten peesblessure?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 18:16

Belangrijkste blijft toch veel tijd geven en niet meteen opnieuw in het werk steken als je paard niet meer mankt. Het heeft meer tijd nodig over het algemeen. Reken bij peesblessures toch makkelijk een half jaar tijd voor herstel en revalidatie. Jammer genoeg helpt geen enkel supplement het genezingsproces te versnellen, verbeteren kan wel!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Suplimenten peesblessure?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 18:24

Ik loop (ehhh mijn pony dan) bij de Raaphorst voor 2 tussenpees blessures (elk been 1) en daar heb ik ook nog gevraagd voor supplementen en zij geloven er niet echt in. Zijn niet echte bewijzen voor dat het werkt. Ze hebben zelf een erg duur supplement in de vitrine staan maar het me niet aangeraden :-)

Echt heel veel kwaad zal het niet doen maar of het echt helpt zul je nooit weten.....

SilvanoN
Berichten: 203
Geregistreerd: 18-05-14

Re: Suplimenten peesblessure?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 17:01

Laseren door fysiotherapeut kan ook helpen. Maar ja das geen supplement

2misty2

Berichten: 2235
Geregistreerd: 11-08-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Suplimenten peesblessure?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 17:06

Ik heb zwavel gevoerd en voer het nog steeds. Op de echo was duidelijk de verbetering te zien!
Ik had haar al 4x laten inspuiten. Kwam telkens terug. Toen andere training en zwavel. Ze is weer volledig gezond verklaard en loopt Z1.