Bijzondere symptomen...terugval na medicatie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Rizette
Berichten: 4277
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Bijzondere symptomen...terugval na medicatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:09

Als ik het goed heb zijn melanomen juist vaak geclusterd dus op 1 plek buiten , hoofd of buik of bijv anus vulva gebied of juist in de darmen. Niet overal tegelijk.


Wildgirl

Berichten: 11655
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Bijzondere symptomen...terugval na medicatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 23:13

Ze heeft er 3, 1 knikker en 2 erwten qua grootte. Zitten er al onveranderd 2 jaar.
Ze mest goed, er zat ook niet overdreven veel mest in darmen met opvoelen, ze toont niet koliekerig

Wildgirl

Berichten: 11655
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Bijzondere symptomen...terugval na medicatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-17 12:45

Bloedonderzoek is binnen.
Nieren, gluscose, eiwitenzymen(bijnieren,maagdarmstelsel), lever perfect.
Het enige wat niet perfect was waren de eiwit ontstekingen; deze schieten omhoog bij acute ontstekingen en omlaag bij chronische ontstekingen/infecties of kanker. Bij Ondine waren ze te laag. Gezien ze nu al op de antibiotica staat wachten we even met verder onderzoek qua soorten ontstekingen.
M.n de gedragsveranderingen baren ons beide zorgen en haar symptomen blijven onverklaarbaar; ik begin vanmiddag met de toevoeging van de supplementen voor de maag icm slobber waar ruwvoer bij in zit zodat ze iig voldoende binnen krijgt gezien ze nu amper eet.

Rizette
Berichten: 4277
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Bijzondere symptomen...terugval na medicatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:14

Wat een zorgen om je paard. Hoop dat de antibiotica iets kan doen.Zou ze een chronische darmontsteking kunnen hebben?

Wildgirl

Berichten: 11655
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-17 13:32

Rizette schreef:
Wat een zorgen om je paard. Hoop dat de antibiotica iets kan doen.Zou ze een chronische darmontsteking kunnen hebben?

Dat zou kunnen, net als 3456 andere dingen...ik begin er moedeloos van te worden -O-
Ze toont geen pijn op haar buik nu, ook is de mest nog steeds perfect en bij een chronische darmontsteking verwacht ik daar toch ook verschil in.

Rizette
Berichten: 4277
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Bijzondere symptomen...terugval na medicatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:02

Dat weet ik niet, denk dat het ook uitmaakt op welke plaats het dan zit , net na de maag of verderop. Snap dat je moedeloos wordt. Sterkte nog met alles!

idylle
Berichten: 5746
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Bijzondere symptomen...terugval na medicatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:35

Zou ze een hersentumor kunnen hebben?

olijf

Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Re: Bijzondere symptomen...terugval na medicatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:49

Hormonen?? Iets met haar eierstokken? Ik roep maar iets.

Sizzle

Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Bijzondere symptomen...terugval na medicatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:00

Dan zou ik toch echt wel serieus nadenken over melanomen in de darm hoor. Koliekverschijnselen, verdacht op ontsteking en/of kanker bij een schimmel is doorgaans niet heel moeilijk zoeken helaas -O-

Wildgirl

Berichten: 11655
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-17 17:23

Sizzle schreef:
Dan zou ik toch echt wel serieus nadenken over melanomen in de darm hoor. Koliekverschijnselen, verdacht op ontsteking en/of kanker bij een schimmel is doorgaans niet heel moeilijk zoeken helaas -O-

Ik hou dat ook zeker in mijn achterhoofd...
Net terug van stal, ze at haar slobber moeilijk, hooi raakt ze amper aan.
Ze had haar deken uit gekregen, allep sluitingen nog dicht inc bilriemen en geen scheuren....mij een raadsel.
Ze was zeiknat maar scheen er geen last van te hebben.

Ik heb een half uurtje in haar stal gezeten en wat tegen haar gekletst, merk dat ik het lastiger begin te krijgen. De zorgen, het constant heen en weer vliegen en piekeren beginnen icm een huishouden en pittige carrière zijn tol te eisen. Ik zou zo graag willen dat het duidelijker werd, goed of kwaadschiks.

Corientjuh94

Berichten: 694
Geregistreerd: 03-03-08
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:38

Wat een rot situatie. Ik zou zelf haar naar een kliniek brengen, dat ze niet wil eten is niet voor niets als ze geen koorts heeft. De dierenarts ziet dus iets over het hoofd, waar hij welicht ook niet achter gaat komen zonder aanvullende onderzoeken. Aankijken kan soms meer kwaad dan goed doen. Daarbij geeft dat voor jezelf een stuk rust omdat zij dan de zorg geheel overnemen. Heel veel sterkte, blijft heel erg lastig :(

Wildgirl

Berichten: 11655
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Bijzondere symptomen...terugval na medicatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-17 17:54

De volgende stap is idd richting kliniek, waarvan ik nog niet weet of ik dat traject met een (bijna)16 jarige, licht hoefbevangen paard in wil.

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Bijzondere symptomen...terugval na medicatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:20

Wat voor ras is je merrie?
Wat lastig zeg die vage klachten. Kan ze pssm hebben? Of cushing e.d. omdat je schrijft dat ze licht hoefbevangen is.
Pssm kwam bij mij voorbij omdat je schreef dat ze recent in de nacht op stal staat. Vaak worden deze klachten niet zo snel herkend.
Sterkte ts, wat een zoektocht zo..

Wildgirl

Berichten: 11655
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Bijzondere symptomen...terugval na medicatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-17 19:25

Ze is een camargue pony.
Erg hard voor zichzelf.
Ze is niet getest op ppid en pssm maar de symptomen wijzen op dit moment ook niet in die richting.

ellepel

Berichten: 47256
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:28

Waar ik nog wel aan moet denken, zou het toch een cyste op een eierstok kunnen zijn?
Heb vroeger een paard verzorgd die ook aanvallen had en dan ging het dus om pijn,dier bleek een flinke tumor op een eierstok te hebben.
Ik heb even terug gescrold,maar heb je dat nog kunnen uitsluiten?

Kliniek...tja, denk dat ik het wel zou doen.
Daar kunnen ze alls bekijken, heb je even de zorg er ook niet voor.
16 is nog niet zo heel oud he...moeilijk hoor :(:)

OYYO

Berichten: 235
Geregistreerd: 30-07-12

Re: Bijzondere symptomen...terugval na medicatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:38

Er zijn wel enkele symptomen die wijzen op PPID. De plotselingen gedragsveranderingen. Schrikken om niets. lethargisch voor zich uit staren. Hoefbevangen. Zijn allemaal symptomen van PPID.
Hoe is haar vacht? drinkt ze meer, plast ze meer? Hoe is haar bespiering m.n in de rug.

Wildgirl

Berichten: 11655
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-17 19:57

Haar vacht is spiegelglad, geen deuken boven de ogen, geen vermagering of juist vetophopingen, drinkt normaal, plast normaal.
Ze schrikt niet, ze explodeert en is daarmee volledig vd wereld. Ook in het apatische sluit ze zich af.

scrabbel

Berichten: 931
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:11

Misschien een mogelijkheid om haar eens een sterke pijnstiller te geven? Pijn kan dat soort buien veroorzaken. Pijn kan ook niet happy zijn en slecht willen eten veroorzaken en een veroorzaker zijn van een verhoogde hartslag. Je hebt dan nog geen diagnose, maar kunt misschien wel op een relatief goedkope manier beoordelen of haar problemen worden veroorzaakt door pijn.

Teach me how to fight and I will show you how to win :)

Elpharo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Bijzondere symptomen...terugval na medicatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:19

Pff ik kan me je zorgen ook heel goed voorstellen. Wat een onzekerheid. Het doet een mens geen goed. Je wil gewoon weten wat er met je meisje is. Ik zou denk ik ook voor de optie kliniek gaan, zo oud is 16 toch nog niet? Of je kan es denken in de richting Erik Laarakker. Heel anders maar soms kunnen zij er heel snel uitkomen als het om dit soort dingen gaat. Ppid zou natuurlijk kunnen, maar de veranderingen zijn wel heel erg heftig eerlijk gezegd. Wat zal je dit dwarszitten zeg, heel veel sterkte ermee.

Wildgirl

Berichten: 11655
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Bijzondere symptomen...terugval na medicatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-17 11:26

Ik zit te wachten op telefoontje uit wolvega, slobber ging er iets beter in,ruwvoer onveranderd. Ze staat nu op het gras en eet daar redelijk

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Bijzondere symptomen...terugval na medicatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:34

Wat een slopende tijd zo zeg, vol onzekerheid... Ik hoop dat je wat antwoorden kan en gaat krijgen binnenkort en ze gaat opknappen. Zo naar dat je zo je best doet maar ondertussen toch machteloos staat, omdat het allemaal niet wilt aanslaan en ze niet echt goed lijkt op te knappen. Ben benieuwd wat ze in Wolvega eventueel voor je kunnen betekenen. Voor nu enorm veel sterkte!!


Elpharo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Bijzondere symptomen...terugval na medicatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 21:18

Hoi ts, hoe is het vandaag? Had je al een telefoontje uit Wolvega gehad?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ALiuvv, Flowerhorse7, friezenfan2, MarinkeB, willemijn_T en 36 bezoekers