onverklaarbare wond op been paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Rebelletje
Berichten: 41
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Kop van Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 13:58

Wauw, wat herken ik hier opeens veel. Mijn paard heeft sinds deze zomer een plekje op haar (witte) achterbenen, zijkant kogel. Begon als een soort bultje, ronde roze plek, een insectenbeet leek het. Werd steeds groter en korstiger. Af en toe (twee keer per week max.) gewassen, om en om met imaverol en betadine, zo schoon en droog mogelijk gehouden en regelmatig mokzalf erop. Het bleef groeien, werd ook pijnlijk bij aanraking en het been was regelmatig dik. Op aanraden van de dierenarts gestart met hydrocortiderm. Twee keer veertien dagen hydrocortiderm gesmeerd met acht weken pauze ertussen. En nog steeds een klein randje met korstjes over :(
Nu met dit natte weer helemaal drama, ik spuit na de weidegang de benen schoon, wrijf droog met een schone handdoek. Staat ze in ieder geval zo schoon mogelijk op stal. Been is niet iedere dag dik overigens. Gisteren gestart met Skinrelief, benieuwd wat dat doet. Er kwamen in ieder geval wel meteen korsten los, dat is vast positief. Vanavond kijken hoe het er dan uitziet.



Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 17:50

Ik ben vorige week ook gestart met skinrelief en dat lijkt wel positief te werken tot zover, korsten worden minder en been wordt iets minder gevoelig

Rebelletje
Berichten: 41
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Kop van Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 11:53

De laatste korstjes zijn nu ook weg, zó blij mee! Kogel slinkt ook steeds verder en is bijna normaal. Nu kijken hoe we de rest van de winter doorkomen met alle nattigheid en prut op de wei. Gelukkig ‘s nachts binnen in de winter.
Hoe gaat het met de andere paarden met wondjes en korstjes?

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: onverklaarbare wond op been paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 13:06

Hier gaat het ondanks de nattigheid ook beter zowaar!
Smeer afwisselde met skin relief en zinkolie.
Dinsdag afspraak met arts van Den Hoek voor controle.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 73 bezoekers

cron