Huidontstekingen, wie herkent dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 17:33

Ik heb de mijne destijds laten doormeten en behandelen door Charlotte Willekes in Emst. Bij hem kwam er verlaagde weerstand en leverproblemen uit. Hij is daarvoor behandeld met druppels en zou genezen moeten zijn (ook de vasculitis). Nou, het heeft het alleen maar een stuk erger gemaakt en ik was verder van genezing af dan ooit...

Timo Z1+19 RIP ❤️
Jonito RIP ❤️
Ovacionado de Indalo


Rebelletje
Berichten: 41
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Kop van Drenthe

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:27

Voor doormeten sta ik wel open Pluisje, wie weet komt er iets uit, en voor jou in ieder geval een stukje input voor je onderzoek. Wellicht levert het iets op waar anderen straks iets aan hebben. Ik stuur je even een pb.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:30

Ik heb ook een pb gestuurd.
Doormeten kan hier ook, maar behandeling wordt lastiger omdat hij nog onder behandeling staat bij Den hoek.

Tancreda4

Berichten: 24012
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-18 09:13

Wat een lange adem heb je hier voor nodig heb..... Pfff.

@ Rebelletje, wel fijn dat het wat rustiger lijkt te worden. Staat ze ook nog op de medicijnen nu?
Dat lymfedrainage was ik ook wel benieuwd naar maar ik vind het allemaal wel spannend. Of het het niet erger kan gaan maken... of weer doet opspelen. Dus heb het nog niet aangedurfd.

@ Tessebes, heel veel sterkte... Wat naar dat het nog zo slecht gaat... Heb je al wat meer nieuws van je DA en Utrecht?

@ Nouvel, en die van jou staat 'bloot' toch zijn benen? Hopelijk loopt het plekje niet verder uit.

@ Anouk, wat fijn dat het beter lijkt te gaan met je paard! Ziet er inderdaad wel wat rustiger uit, maar nog wel erg roze. Hopelijk knapt het op, spannend dat afbouwen van de prednison, vond ik ook dood eng...

@ Pluisje, wat lief van je aanbod! Super leuk en hoop dat er ook wat uit kan komen. Qua behandeling snap ik de terughoudendheid wel, omdat veel al in een traject zijn. En heb ook wel begrepen dat homeopatisch niet altijd hand in hand gaat met regulier. Iig ooit eens alles van De Hoek 'in het water gegooid' omdat ik antibiotica ben gaan geven toen ze ziek werd. Dat werkte niet echt samen. En prednison is ook niet echt zomaar een simpel medicijntje...

Mijn merrie is aan de betere hand/ genezen? Dat laatste durf ik nog niet heel hard te zeggen. Vorige week zag ik wat schilfertjes, maar daarna niet meer. Korsten zijn al vanaf half februari weg, en sinds dien ook geen zalf/spray meer. Vorige week 2 dagen vanwege de schilfertjes. Om 8 gaat er een beschermer om en rond 18 uur weer af vaak. Dus wel wat uren UV straling als 'opbouwing', wat goed gaat. Verder krijgt ze kruiden in de hoop dat die helpen.

Mocht ze toch nog interessant zijn, dan wil ik best mee doen met je onderzoekje. Maar weet niet of ze interessant genoeg is, omdat ze al zo goed gaat? Laat het maar weten :)

Mijn merrie nog; ze gaat goed *klopt af*. Ze heeft wel snel last van stalbenen als het wat warmer/zonniger is. Met regen zijn ze mooi dun. De plekjes op het andere been lijken toch echt wondjes zijn geweest die nu netjes weg zijn. Dat been loopt nog wel ietsjes op (stalbeen?). Het zieke been blijft mooi dun onder de sok> Andere beschermers loopt het enorm op? Wat ik nu wel lastig vind met dit warmere weer, waar dat sneller gebeurd.

Momenteel gaat haar verdere gezondheid (= longen) ook goed, al blijft dat ook altijd spannend. Maar ook dat helpt wel!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 17:04

Wat fijn dat het bij de meesten goed gaat. Doe jij 's ochtends die sokken aan tancreda?

Ze blijkt helaas hoefbevangen door de prednison. Arm dier, wat een pech. Dus van de prednison af en aan de metacam. Als iemand nog behoefte heeft aan 30ml rapidexon voor een leuk prijsje...

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 17:18

Ach nee tes wat een pech zeg!
Sterkte voor jullie...

Hier geen beschermers om inderdaad, hij trekt ze er af...

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 17:19

ik ben begonnen met Finecto voeren
is tegen teken,myten enz en ook tegen mok staat in de bijsluiter

Cheyenne 15-06-2000 - 09-05-2009
(SkipsGiantGringo 02-07-2000 - 29-04-2019 [IM] De Artrose heeft hem ingehaald Dag Lieve Gringo
mijn hart huilt......

Tancreda4

Berichten: 24012
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-18 20:53

Wat een ellende Tessebes.... Heel veel sterkte, hoop zo dat het beter gaat.....

Ik laat de sokken nu aan... Savonds aan, volgende dag eind middag uit. Dan een dag gewone beschermers die ochtend aan en avond uit gaan en dan weer een sok 24 uur. Lijkt goed te gaan. Hij is dunner dan haar andere benen.

Rebelletje
Berichten: 41
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Kop van Drenthe

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:40

Tessebes, wat rot zeg. Heb je al nieuws uit Utrecht inmiddels? Hoop zo dat ze je verder kunnen helpen!
Tancreda, dat is best slim, dat afwisselen tussen de kousen en de andere beschermers. Kan ik ook wel eens proberen.

Inmiddels heb ik de cashels binnen. Ze zijn niet hoog genoeg voor de hoge witte benen van mijn paard. Ik pas ze morgen, en als ze qua omtrek goed zijn, bestel ik een extra paar om ze te laten customizen. Dan haal ik het bovenste deel van een setje af en laat dat op de andere zetten zodat die langer worden. Ze zijn dan ook net wat hoger dan de horsewares. Hopelijk lukt dat. Ze zijn veel luchtiger dan de horsewares. Vandaag kwam merrie weer met opgelopen warme benen van de wei... Ook overweeg ik nog een keer een kuur prednisolon. Twijfel nog een beetje, want het is nogal zooi. Maar ze heeft toch weer roze plekken en op het rechterachterbeen komen wat korstjes. Als het niet snel verbeterd bel ik mijn dierenarts maar weer.

Succes allemaal met zonkracht 8 morgen!

pluisje88

Berichten: 8050
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:00

Bedankt voor jullie pb,s. Ik ben ze niet vergeten maar ivm drukte nog niet aan antwoorden toe gekomen.
Hoe meer paarden die ik mag testen (meten) met deze klachten hoe beter het is in ieder geval

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 23:42

pluisje88 schreef:
Bedankt voor jullie pb,s. Ik ben ze niet vergeten maar ivm drukte nog niet aan antwoorden toe gekomen.
Hoe meer paarden die ik mag testen (meten) met deze klachten hoe beter het is in ieder geval

mijn paard heeft last van mok klachten hoog op de benen in okt
nu heeft hij soms ronde korstjes

ik weet niet of je iets aan mijn paard hebt?
ben er toch wel nieuwsgierig naar :j

Cheyenne 15-06-2000 - 09-05-2009
(SkipsGiantGringo 02-07-2000 - 29-04-2019 [IM] De Artrose heeft hem ingehaald Dag Lieve Gringo
mijn hart huilt......

pluisje88

Berichten: 8050
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 08:34

Kunnen het altijd proberen mirgino

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training


mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:14

pluisje88 schreef:
Kunnen het altijd proberen mirgino


Top Thanks!!!!

Cheyenne 15-06-2000 - 09-05-2009
(SkipsGiantGringo 02-07-2000 - 29-04-2019 [IM] De Artrose heeft hem ingehaald Dag Lieve Gringo
mijn hart huilt......

Rebelletje
Berichten: 41
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Kop van Drenthe

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:34

Sinds vanmorgen weer aan de prednison helaas. Linkerbeen - waarmee het vorig jaar juli allemaal begon - ziet er nu goed uit. Er groeit overal weer haar en op een klein wit schilfertje hier en daar na is het rustig en mooi dun. Rechterbeen waar steeds alleen een klein plekje op de binnenzijde zat is helaas nu helemaal korsterig, ondanks de zonbescherming. Binnen- en buitenkant vol korsten en pijnlijk. Dus ja, er zit niks anders op dan weer een kuur. Balen. Maar ik ben wel blij dat links nu goed gaat, hopelijk blijft dat vanaf nu zo.
Hoe is het met de andere paarden aan al die warme en zonnige dagen?

Tancreda4

Berichten: 24012
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-18 20:45

WaT balen zeg.....

Hier heeft ze beide sokken kapot...... Dus ga nieuwe bestellen. Been gat goed al moest ik vorige week wel opeens weer een mini korstje weghalen. Heel minimaal. En weer paar dagen cortavance gelijk voor de zekerheid. Zet vooralsnog niet Door *klopt af*



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tancreda4

Berichten: 24012
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-18 09:00

Hebben jullie tips voor voer waar geen luzerne in zit? Ikn dacht dat ik dat had, maat zit er dus wel ik....

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 09:16

Ik ben overgestapt op pure feed vanwege de huidproblemen omdat ik het vermoeden had dat het mogelijk kwam door de lucerne of daar door versterkt werd.

Alle pure feed is volgens mij zonder lucerne.

www.purepaardenvoeding.nl

Op dit moment gaat het hier heel goed, durf het bijna niet te zeggen, want zomaar zit het er weer...
Plekken op zijn benen zijn zo goed als weg.
Wel ziek geweest van de enting weer deze week, enorme zwelling en koorts...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 12:36

Ik heb de balancer van je paard gezond en fit.

Met Xara gaat het niet goed. Ze wordt maandag opgenomen in Utrecht.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 13:38

Ah nee dat meen je niet, wat een narigheid!
Vanwege haar benen of vanwege de bevangenheid?

Wat rot voor jullie zeg, heel veel sterkte!
Wat gaan ze doen in Utrecht?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 14:02

Complicatie op complicatie op complicatie. Nu is de huid aan de voet ook weer verbrand. Ze laat zich niet meer behandelen door mij, want het is te pijnlijk. Prednison is uiteraard geen optie icm hb.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 14:09

Oh wat naar zeg en wat pijnlijk, ik begrijp dat behandelen dan ontzettend lastig is, het is al zo pijnlijk voor ze, Ferro heeft er al veel moeite mee als ik er aan zit.
Heel veel sterkte

pluisje88

Berichten: 8050
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 20:15

Wat naar om hier weer te lezen dat het met een aantal helemaal niet goed gaat :(:)
Er was even wat drukte waardoor ik nog geen contact had opgenomen, maar ik ga nu alle mensen die zich hebben gemeld voor het testen van het paard een pb sturen.
Heeft iedereen die het paard gestest wil hebben mij een pb gestuurd? als dat niet zo is willen jullie dat dan nog even doen?

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

Tancreda4

Berichten: 24012
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-18 20:16

Tessebes, enorm veel sterkte met je merrie.... wat ontzettend naar dat ze in zon negatieve cirkel zit... Super sneu :( :( Heel veel sterkte, hopelijk kunnen ze op Utrecht wat voor jullie betekenen!

Ik had je al een pbtje gestuurd als het goed is :)

pluisje88

Berichten: 8050
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 20:20

Tancreda4 schreef:
Ik had je al een pbtje gestuurd als het goed is :)


Jazeker! je staat op de lijst!
Ik heb tot nu toe 4 mensen die zijn aangemeld via pb. Mochten er meer zijn; graag ;)

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

pluisje88

Berichten: 8050
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 23:02

Update: mails verstuurd!

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 113 bezoekers