Huidontstekingen, wie herkent dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 09:57

Oh interessant horseware! Kan je een sein geven welk nummer? Dan haal ik hem uit de winkel.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:08

Wat goed Horseware!

Ik merk op mijn paardenjacht inderdaad ook, dat niemand ooit van vasculitis gehoord heeft. Ik vertel het dan ook tegen iedereen die het maar wil horen.

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 11:42

Zodra ik weet welk nummer laat ik het jullie weten. Ik hoop dat hiermee een stukje bekendheid komt, ik zie nog veel te vaak dat dit probleem als ‘gewone’ mok bestempeld wordt

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 15:18

Dat is wel interessant Horseware! Fijn dat je het laat weten want ik ga hem kopen :j

Bedankt voor de linkjes van die sokken. Ik ga die denk ik bestellen :j

ohio
Berichten: 166
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 19:55

Hoi iedereen,
Na alle pagina's te hebben gelezen en jullie foto's te hebben bekeken denk ik dat mijn paard vasculitis heeft. Morgen komt de dierenarts langs maar ik ben alvast aan het kijken voor goede beschermers. Ik wilde vragen of 1 van jullie misschien nog wat heeft om over te nemen? Ik heb een paard van 1.73 en het gaat om de achterbenen. wellicht kan ik iemand die de beschermers niet meer gebruikt er vanaf helpen.
Ik zag in ieder geval op Internet dat de equilibrium niet leverbaar zijn dus als iemand die heeft zou dat helemaal super zijn!

Ik ben lid van de hoefslag dus die ga ik goed in de gaten houden!

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 20:13

Wat vervelend Ohio!
Je kan ook gewoon bandages met lange onderlappen gebruiken (ik gebruik vaak lange, dunne onderlappen van Eskadron). Ja, het is wat warm, maar dat is alles wat 100% uv werend is helaas

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 21:43

Ik heb eventueel de rambo beschermers voor je. Zeer weinig gebruikt, wel is de harde strip er bij de achterbeschermers uitgehaald.

Laat je weten wat de da zegt?

Hier regelmatig een dag sok loos wat goed gaat. Ben het aan het uitbouwen voorzichtig.

ohio
Berichten: 166
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 22:51

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb inderdaad nu eskadron lappen met bandages gebruikt dat gaat nu prima maar als het gaat regenen kan hij daar natuurlijk niet mee in de wei.

Bedankt voor het aanbod voor de rambo's maar ik dacht te hebben gelezen dat die niet zo hoog zijn dus dan red ik de bovenste plekken niet helaas.

Dierenarts is al meerdere malen geweest. vandaag bloed uitslag en het is geen bacteriële infectie. paard krijgt al prednison en antibiotica maar daar kunnen we dus weer mee stoppen.
Ik voeg foto's van het been erbij wellicht willen jullie er is naar kijken?
Afbeelding

Afbeelding

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 23:17

Rambos komen bij mijn paard hoog genoeg in tegen stelling tot de cashels. Als je wilt kan ik er wel foto's van maken en opmeten.

Ziet er idd wel pijnlijk en naar uit. Prednison heeft bij die van mij e geholpen maar getest op bacterie is toen niet gebeurd.

Rebelletje
Berichten: 41
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Kop van Drenthe

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 08:02

Wat rot Ohio, ziet er inderdaad wel uit als vasculitis. Bij mijn paard heeft de prednisolon goed geholpen, icm beschermers. Wel twee potten opgebruikt, pas gestopt toen ze geen plekjes meer had. Eind mei ben ik gestopt met de kuur en ze is nog steeds helemaal vrij van plekjes. Hoewel het troep is, kan het je paard er wel doorheen helpen.
De beschermers van Rambo zijn waarschijnlijk hoog genoeg als ik jouw foto zo zie. Bij mijn paard loopt het wit hoger door, bijna tot onderkant hak, en bij haar bedekken ze nagenoeg alles.

JoyceLa

Berichten: 2123
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 08:07

Ik heb alleen hydrocortiderm gebruikt bij mijn paard. Is natuurlijk ook troep, toch ben ik blij geen antibiotica of prednison nodig te hebben gehad.

Succes ermee!

Ik ben blij dat het voor nu onder controle is. Tancreda jij durft helemaal zonder sok met deze dagen. Maar wel fijn dat het kan!

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 08:42

Dat ziet er inderdaad vasculitis achtig uit. Wil je het zeker weten, dan kan je een biopt laten nemen (maar dat moet wel precies op de juiste plek anders kan de uitslag niet correct zijn).

2 paarden die ik nu onder behandeling heb staan ook in de regen met bandages met onderlappen. Komen ze binnen, dan direct wisselen voor droge. Gaat prima en de nattigheid komt bijna nooit tot op de huid.

ohio
Berichten: 166
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 11:50

Heel erg bedankt voor jullie reacties weer!
De dierenarts is geweest het been ziet er heel rustig uit de huid is roze uiteraard wel met korsten. vandaag heeft hij laatste dag antibiotica en ontstekkingsremmers gehad( dexametason) dat heeft hij sinds vrijdag gehad en geen prednison wat ik dacht dat ze dat hadden gezegd. ik moet van hem het been wassen met sebacil voor de zekerheid.
Wat betreft de vasculitis zegt hij dat hij denkt dat het dat niet is omdat er in het bloed niks is gevonden, geen allergische reactie geen bacterie en geen verhoogde ontstekkingswaarde maar vasculitis is toch alleen met een biopt te zien en niet in het bloed? Of zie je wel wat in het bloed?
Ik kijk nu aan wat er gebeurd zonder medicijnen wel blijf ik het been beschermen tegen UV. Zodra het toch weer erger wordt ga ik met hem naar de kliniek!

Het geeft wel goede hoop dat het met jullie paarden nu goed gaat en blijft gaan!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:46

Ik zou sowieso niet door blijven modderen, maar op korte termijn naar een kliniek gaan. Een eerste lijns dierenarts komt hier nou eenmaal vaak niet uit. Dexametason is prednison trouwens.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:48

Bij die van mij kwam uit bloedtesten ook niks maar uit het biopt dat het om een zeldzame huidallergie ging.

ohio
Berichten: 166
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 12:52

Ik heb contact gehad met dierenkliniek wolvega. De arts gaf aan even aan te kijken hoe het gaat zonder medicijnen aangezien ik pas 1 week bezig ben.Hij vond het wel apart dat mijn paard er niet pijnlijk op reageert en het been niet dik wordt. Wel gaf hij aan het been te beschermen tegen UV en het been te behandelen met de cortavance spray. zodra het been toch weer rood en geïrriteerd wordt ga ik met hem naar wolvega toe!

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 14:54

Dat vind ik dan weer bijzonder van Wolvega. Er zijn zoveel paarden met vasculitis waarvan de benen niet dik worden. En de jouwe zou ook echt niet de eerste zijn waarbij het been niet echt gevoelig is. Waarmee ik niet zeg dat je paard het heeft, maar dit is weer zo’n stukje onwetendheid. Vaak is het erg gevoelig ja maar echt niet altijd.

Ik vind get advies van eerst aankijken wat het nu gaan doen nu het rustig is een slimme. Mocht het weer rood en onrustig worden, is dat de tijd voor verder onderzoek.

ohio
Berichten: 166
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 18:02

Dank voor je reactie Horseware! ik neem de klachten echt serieus en zodra het weer onrustig wordt ga ik naar de kliniek. Mijn paard laat nooit goed zien of iets zeer doet dus eigenlijk let ik daar niet op maar de arts vroeg ernaar.
Wat denk jij wel die spray gebruiken of het been helemaal met rust laten?

panache

Berichten: 3596
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 09:48

@ Ohio, vraag even naar Geartsje Zandstra, zij heeft een bokker geholpen met de methode van Knottenbelt. Zij werkt ook bij Wolvenga.

Zo te horen heeft de arts die nu is geweest niet veel verstand hiervan...

panache

Berichten: 3596
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 09:51

Rebelletje schreef:
Panache, wat super dat het zo goed gaat! Gebruik je ook geen beschermers meer nu? Jouw bericht geeft in ieder geval weer extra hoop dat het écht over kan gaan!

Mijn merrie gaat ook nog steeds goed. Dik zes weken na de laatste prednisolon nog altijd geen plekjes of korstjes. Wel heel soms iets opgelopen kogel, maar dat komt dan denk ik meer van de combi beenbeschermer en warmte. Als ze even stapt met een kous erom is het eigenlijk weer helemaal weg. Mooie bijkomstigheid van het nu geen medicatie meer: ik heb mijn lieve blije merrie terug! Geen gedram meer, geen chagrijnige buien, maar zacht en lief en ze geniet weer van alles. Hoop zo dat het daarmee gewoon klaar is nu.

Hoe gaat het met de andere paarden? Best pittig met dit weer steeds.


Oh sorry wat erg deze late reactie.. Ik ben niet meer zo actief op bokt de laatste tijd.
Maar Ravèl heeft geen 1 keer de beenbeschermers meer om gehad *D

panache

Berichten: 3596
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:48

Nog een leuk nieuwtje... Mijn topic staat incognito op nummer 2 in Google met de term Vasculitis Paard. Hier is 70 keer per maand zoekvolume gemiddeld op. Met de officiële ziekteverzamelnaam staat mijn topic op 3, maar daar wordt gemiddeld amper op gezocht. Ik krijg ook regelmatig nog berichtjes van mensen en dan kan ik ze weer eventueel doorsturen naar Horseware *D ..

Blij om mensen die met het handen in het haar zitten toch een stukje verder te kunnen helpen.

EvelienKiss

Berichten: 937
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Midden-Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 22:35

Stille meelezer meldt zich. Mijn paard heeft vasculitis of sarcoidose en wordt hiervoor behandeld. Ik ben op zoek naar het behandelingsadvies van Knottenbelt. Volgens mij staan de richtlijnen op de website van een bokker die over de vasculitis van haar paard heeft geschreven. Ik kan de website niet vinden. Volgens mij heeft in deze topic de link gestaan. Wie kan mij helpen?

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-18 00:28

Horseware kan je er meer over verteen of panache. Sterkte ermee!

Ik wacht de moeilijke periode die we nu aan komt even af, maar ze staat al even zonder sok en tot nu toe is alles nog rustig *\o/* Zou mooi zijn als ik het topic kan verlaten!

Ze krijgt nu wel weer spul voor de weerstand erbij alvast nu ze zo aan het verharen is.

Zag overigens dat hier best wat zilverschoon in het land groeit. Weet niet of dat vorige jaar ook zo was maar.dat zijn van die plantjes die je niet wilt. Verdenk er nog steeds van dat rare planten toen okk een trigger extra zijn geweest. Maar dat is vooral een vermoeden. Ik ben iig extra voorzichtig ook met waar ik haar laat lopen.

panache

Berichten: 3596
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 13:03

EvelienKiss schreef:
Stille meelezer meldt zich. Mijn paard heeft vasculitis of sarcoidose en wordt hiervoor behandeld. Ik ben op zoek naar het behandelingsadvies van Knottenbelt. Volgens mij staan de richtlijnen op de website van een bokker die over de vasculitis van haar paard heeft geschreven. Ik kan de website niet vinden. Volgens mij heeft in deze topic de link gestaan. Wie kan mij helpen?


[MD] Ik had je eigenlijk in moeten laten slapen… - vasculitis

Bedoel je mijn topic toevallig? Horseware heeft wel een website: http://www.vasculitisbijpaarden.nl/
De behandelwijze hebben we niet online geplaatst, gezien het heel specifiek en secuur met gebeuren. Mocht je dit kunnen/willen, dan kan Horseware jou misschien ook verder helpen!

@Tancreda4, goed nieuws! Ik ga voor je duimen :)

EvelienKiss

Berichten: 937
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Midden-Nederland

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 22:35

Ja, die bedoelde ik. Dank! Ik pb horseware