Huidontstekingen, wie herkent dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 11:41

Fijne berichten om te lezen!
Benen gaan hier zowaar ook nog steeds goed!
Wel nog steeds last van verminderde weerstand door heftige allergische reactie begin mei, steeds ontstoken ogen, dan weer hoesten...
Maar verder toont hij gelukkig fit en huid gaat goed.


Afbeelding

Afbeelding


Martine

Berichten: 10268
Geregistreerd: 14-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 19:45

Hoi allemaal!

Sinds een hele tijd loopt mijn paard met een dik en warm been. Heeft veel korsten op plekken (pijpbeen) die soms minder zijn en andere periodes juist flink aanwezig zijn.
DA is er al een aantal keer bij geweest en we hebben behandeld voor mok en mijt. Mijn paard heeft ook AB kuur gehad maar dit alles had eigenlijk geen effect.
Tot 2 weken terug heb ik ook niet de indruk gehad dat het been haar pijn deed. Kon er altijd aan komen en ze heeft geen moment kreupel gelopen.
Nu zit er een korst waarvan ze liever niet heeft dat je er aan komt.
Afgelopen week zijn er biopten genomen en deze zijn opgestuurd naar Utrecht. Vermoeden is dus ook vasculitis -O-
Nu ben ik heel het topic aan het doorlezen en schrik toch wel van sommige verhalen...

Aankomende week krijgen we te horen wat er uit het biopt is gekomen.
Hoop eigenlijk van niet maar als ik de foto's zie komt het wel erg overeen :\

Ony Ony (Fontaine TN x Spielberg x Ferro) L1
E.T. (Spielberg x Ferro x Lector) ZZL + 1
Travers (Freestyle x Ferro x Lector) Z2 + 4

JoyceLa

Berichten: 2123
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 20:10

He Bah Martine, wat vervelend. Al moet ik zeggen dat het hier ook erg goed gaat op het moment gelukkig! En mijn paard heeft geen ab of prednison gehad. Hoop dat het zo doorzet, al blijf ik wel haar been dagelijks inpakken.

Succes met de uitkomst en hopelijk heb je wat aan het topic.

Voor de wereld maakt één hond niet zoveel verschil, maar voor die ene hond is het wel een wereld van verschil

Tancreda4

Berichten: 24022
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-18 23:11

Inpakken is echt wel het belangrijkste. Ik vind het niet eens meer een werk en hoort er bij. Mijne zou zonder kunnen volgens mij. Ze heeft meerdere dagen niets om gehad omdat ze op stal werd gezet en ik stalgenoten er niet mee wilde opzadelen en met sok om in stal vind ik eng omdat ze dan altijd sowieso enorm oplopen Door stilstaan en warmte. Er is nog helemaal geen reactie ondanks dagen zonder sok. Maar nu heeft ze hem weer aan want helemaal zonder durf ik niet. Het is eerlijk kleine moeite en baat het niet dan schaad het ook niet. Liever teveel inpakken dan te weinig. Hoeft maar 1x te reageren en we zitten weer met de gebakken peren. Maar wel een fijn idee dat het blijkbaar ook niet echt meer hoeft.

Martine, sterkte. Hopelijk komt er wat anders uit. En anders hoop ik dat je veel tips uit dit topic kan halen.

Nouvel lastig zo'n kneusje. Wat gaf jij ook al weer voor de weerstand? Hij ziet er wel goed uit.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 09:10

helaas heb ik 2 kleine plekjes ontdekt iin de kootholte
het zijn weer van die hele kleine kortsjes

mijn kuur is afgelopen, heb nog thee waar ik mee door ga

het is wel veel later begonnen dan vorig jaar toen kwamen die plekjes al in mei en heeft hij daar AB voor gehad en Pretnisolon

nu zit er sinds 2 dagen een klodder mokzalf op , zijn huid is onder de haren roze
en komen er meer dan word het onderzocht via afkrabsel

Cheyenne 15-06-2000 - 09-05-2009
(SkipsGiantGringo 02-07-2000 - 29-04-2019 [IM] De Artrose heeft hem ingehaald Dag Lieve Gringo
mijn hart huilt......

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 09:48

Martine vervelend zeg, sterkte ermee!

Mirgino ook balen zeg, hopen dat het niet erger wordt!

Ik zal het afkloppen maar qua plekjes gaat het hier nog goed, hier begint het meestal in jet najaar...
We wachten af...

Hij krijgt nog druppels via de den hoek en immu boost pro op dit moment.
En verder zuiver voer en een totaal vitamine supplement.

JoyceLa

Berichten: 2123
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:20

Hier ook nog een paar kleine korstjes. Ik was het voetje nu 1x in de week en verder pak ik het in. Lijkt hier voor nu voldoende te zijn gelukkig.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de wereld maakt één hond niet zoveel verschil, maar voor die ene hond is het wel een wereld van verschil

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:33

Ziet er wel rustig uit zo!
Heb je bandages om de benen de hele dag, gezien de rimpels op het been?
Daar zou ik wel mee opppassen, met drukkingen en te weinig lucht erbij met warm weer.

JoyceLa

Berichten: 2123
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:59

Nouvel schreef:
Ziet er wel rustig uit zo!
Heb je bandages om de benen de hele dag, gezien de rimpels op het been?
Daar zou ik wel mee opppassen, met drukkingen en te weinig lucht erbij met warm weer.


Ik wacht nog op mijn Whinnys maar gebruik nu nog Tubigrip, en plak op dit moment met sporttape stukje van de hoef af zodat het ook aan de onderkant blijft zitten. Het weekend heeft een vriend van mij haar been gedaan en hij heeft het inderdaad een stuk ingepakt met onderbandages. Ik had nog een halve rol liggen die hij heeft gebruikt. Hij neemt zijn taak erg serieus haha. Ik verwacht mijn Whinnys een deze dagen dan is al dat getob ook voorbij. Lijkt me daarnaast ook niet bevordelijk van de hoef... maar ben wel heel blij dat het beter gaat :)

Voor de wereld maakt één hond niet zoveel verschil, maar voor die ene hond is het wel een wereld van verschil

Tancreda4

Berichten: 24022
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-18 12:52

Bij mij is het been ook gerimpeld maar voornamelijk het haar en niet de huid. Ik verwissel de Whinny's 1x daags dus heeft ze best lang aan....

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 14:55

dit zijn weer nieuwe plekjes nu op de bruine voorbenen
het lijken wel wondjes van een beet???

maar hiermee is het vorig jaar begonnen heb er nu mokzalf opzitten en kijk het paar dagen aan als het er meer worden komt de DA en neemt hij maar afkrabsel voor onder de microscoop.....
vorig jaar begon dit al en mei...
Afbeelding

Afbeelding

Met zijn allergie gaat het super!!!
heb wel het idee dat de reinigings kuur hem goed gedaan heeft , vandaag was de laatste, heb hem alleen niet meer gewassen sinds het zo heet is was bang voor verbranden van de witte benen...

Cheyenne 15-06-2000 - 09-05-2009
(SkipsGiantGringo 02-07-2000 - 29-04-2019 [IM] De Artrose heeft hem ingehaald Dag Lieve Gringo
mijn hart huilt......

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 14:58

Even goed in de gaten houden inderdaad!

Bij die van mij begon het vorig najaar weer nadat hij een plekje op zijn kogel had open getrapt met rijden...
En het jaar daardoor ook met insectensteken

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 15:54

Nouvel schreef:
Even goed in de gaten houden inderdaad!

Bij die van mij begon het vorig najaar weer nadat hij een plekje op zijn kogel had open getrapt met rijden...
En het jaar daardoor ook met insectensteken

Hij is allergisch voor insecten en krijgt daarom Finecto ik dacht echt dat het hielp....
het komt nu wel paar mnd later maar toch heeft hij ze weer
baal vreselijk hoop niet dat dit doorzet en hij weer met open benen staat in okt en aan de AB en Pretnisolon
ga nu idd eerder aan de bel trekken en nu moet hij maar wat eraan gaan doen
vorig jaar moest ik het schoon borstelen/wassen en goed drogen...

Cheyenne 15-06-2000 - 09-05-2009
(SkipsGiantGringo 02-07-2000 - 29-04-2019 [IM] De Artrose heeft hem ingehaald Dag Lieve Gringo
mijn hart huilt......

Tancreda4

Berichten: 24022
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-18 16:06

Kunnen het een teken beten.zijn? Mijn merrie heeft van de nimfen overal pusserige plekken gehad. Teken zag je niet altijd zitten, te klein of alweer er af.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:53

Tancreda4 schreef:
Kunnen het een teken beten.zijn? Mijn merrie heeft van de nimfen overal pusserige plekken gehad. Teken zag je niet altijd zitten, te klein of alweer er af.

geen idee???
verder heeft hij geen teek gehad, hij krijgt tectonic [ was 1 juni gedaan en vandaag omdat het nu bewolkt is kan het ]
en ik had van Den Hoek een anti teken spray die gebruikte ik in het begin van de zomer, misschien dat de teken nu ineens er weer zijn?dan ga ik die weer gebruiken..
als ik het korstje eraf wrijf zit er niks in......

Cheyenne 15-06-2000 - 09-05-2009
(SkipsGiantGringo 02-07-2000 - 29-04-2019 [IM] De Artrose heeft hem ingehaald Dag Lieve Gringo
mijn hart huilt......

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:41

mirgino schreef:
Nouvel schreef:
Even goed in de gaten houden inderdaad!

Bij die van mij begon het vorig najaar weer nadat hij een plekje op zijn kogel had open getrapt met rijden...
En het jaar daardoor ook met insectensteken

Hij is allergisch voor insecten en krijgt daarom Finecto ik dacht echt dat het hielp....
het komt nu wel paar mnd later maar toch heeft hij ze weer
baal vreselijk hoop niet dat dit doorzet en hij weer met open benen staat in okt en aan de AB en Pretnisolon
ga nu idd eerder aan de bel trekken en nu moet hij maar wat eraan gaan doen
vorig jaar moest ik het schoon borstelen/wassen en goed drogen...


Die van mij ook, 2 jaar terug is de reactie aan zijn benen daardoor ook heel heftig geweest.
Gelukkig hebben we hier weinig insecten en heeft hij daar nu weinig last van.

Kun je ‘m niet wat boosten met extra vitamines of immu boost van phytonics?

anouk1571992
Berichten: 86
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Sippenaeken

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 22:21

Hi Dames!

Mijn paard is ook gelukkig al een paar maanden vasculitis vrij!!
Ik ben zo gelukkig, maar blijf toch een beetje bang dat het terugkomt.

Hij gaat nu overdag altijd met beschermers naar buiten.
Maar ik vind dus geen "goede" beschermers die langdurig meegaan.
Ik ben begonnen met die van rambo maar die strip irriteert mij en hem dood, heb ik de strip bij een beschermer verwijderd maar nu blijft deze niet meer fatsoenlijk zitten.
Daarom heb ik toen de beschermers van het met Shires gekocht, helaas zatten daar al na 1 week gebruik al grote gaten in het stof.
Daarna van de UHG shop de cashels gekocht, helaas liet hier de naad na een paar dagen los van achteren waardoor ze niet meer te gebruiken waren, toen heb ik nieuwe gekregen maar wederom na een paar weken de naad weer los.

Nu ben ik echt een beetje hopeloos met die beschermers...
Ik weet niet meer welke ik moet kopen, het heeft nu al genoeg geld gekost.

Wie kan met tips geven? Zodat mijn paard en ik niet meer de periode van zijn vasculitis hoeft te beleven.

fitzy
Berichten: 37
Geregistreerd: 15-11-08

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:37

De whinnys zou ik je dan aanraden! Mijn paard staat hier dag en nacht mee en dat gaat echt super.

Rebelletje
Berichten: 41
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Kop van Drenthe

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 09:32

Wat fijn dat het bij de meesten zo goed gaat! Ik blijf het eng vinden, maar mijn merrie is ruim twee maanden na het stoppen met de prednisolon ook nog steeds helemaal vasculitisvrij. Vorige week vond ik even spannend, want ze kreeg haar enting en daar reageert ze altijd vrij heftig op (plaatselijke zwelling, twee dagen wat sip). Ook nu, maar op de benen heeft het geen invloed gehad. Pfieuw. Ze staat nog altijd dagelijks met de shires aan, en die houden het hier gelukkig nog steeds goed.

Succes allemaal,

Martine

Berichten: 10268
Geregistreerd: 14-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 20:04

Helaas is de uitslag bij mijn paard vasculitis. Was er al bang voor -O-

Ik ga nog maar eens het topic lezen wat ik het best kan doen om haar been in te pakken. Lees veel opties :=

Die whinnys, zijn die ook in Nederland te koop?

Ony Ony (Fontaine TN x Spielberg x Ferro) L1
E.T. (Spielberg x Ferro x Lector) ZZL + 1
Travers (Freestyle x Ferro x Lector) Z2 + 4

JoyceLa

Berichten: 2123
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 20:22

He wat vervelend. En welkome to the club... Helaas niet in Nederland verkrijgbaar. Je kan ze via een website in Frankrijk bestellen. www.vcleurope.com
Al hebben een medebokker en ik ze gemaild. Ik kwam er niet helemaal uit met de Franse taal haha. Je Kan ze in het Engels mailen. Succes!

Voor de wereld maakt één hond niet zoveel verschil, maar voor die ene hond is het wel een wereld van verschil

Tancreda4

Berichten: 24022
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-18 21:58

Idd via de site kan, maar ook per email in Engels. Ik heb mail contact gehad en uiteindelijk de bestelling via de site geplaatst. Redelijk vlot binnen. Ik heb dor ze af als ik er ben en als ik wegga weer aan. Soms 24 uur tussen met een check Door stalgenoot in ochtend.

Heb dr nu weer dagen zonder gags. Geen problemen. Ik vraag mij wel af of die vacht ooit nog goed wordt, ik ben nu een curly been Door al die tijd beschermers hihi

anouk1571992
Berichten: 86
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Sippenaeken

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 22:46


Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 07:53

Voor wie het leuk vindt om te weten: er komt binnenkort een artikel in de Hoefslag over vasculitis (over een paard dat ik behandel) :)

Timo Z1+19 RIP ❤️
Jonito RIP ❤️
Ovacionado de Indalo

Rebelletje
Berichten: 41
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Kop van Drenthe

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:13

Martine, rot zeg, join the club. Gelukkig weet je nu zeker wat het is en kun je gericht gaan behandelen!

Horseware, wat ontzettend gaaf! Ik zal mijn dierenarts vast even inseinen. Zij had nog niet eerder met de aandoening te maken gehad/kende hem niet. Inmiddels wijst ze collega’s er ook al op als ze patiënten met ‘mokachtige’ klachten aan witte benen heeft. Spread the word


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, KikiCelinevs, LDRD, mystery3434 en 97 bezoekers