Paard gaat steeds erger hoofdschudden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 20:04

Jet schreef:
Ik ben wel benieuwd waar die hoofdpijn vandaan komt. Dat kan natuurlijk heel veel oorzaken hebben en pas als je de oorzaak te pakken hebt, zal je er misschien echt iets aan kunnen doen.

Ik snap wel dat je nu eerst met Metacam gaat kijken of je paard verbetert.

Heb je wel eens gehoord van Cranio-Sacraal therapie? Dat zou misschien ook veel verlichting kunnen geven voor je paard.

Volgens de osteo gaat zijn behandeling verder/dieper dan die van de cranio therapeut, daar ga ik dan maar van uit. Zaterdag komt hij weer.

Pfff..van een vrolijk, lief, kroelerig paard veranderd in een treurig paard die alleen nog maar in je wil happen.. :(

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 00:39

Dat is denk ik wel wat kort door de bocht, dat een osteo dieper gaat dan een cranio-sacraal. Het is niet voor niets dat chiropractors ( heb ik hoger staan dan osteo's) cranio-sacraal erbij doen of in de opleiding erbij hebben zitten. Ze werken anders op het lichaam in, een cranio-sacraal therapeut kijkt verder dan alleen botten, spieren etc.

Het is inderdaad heel naar als je je paard zo ziet veranderen en zelf eigenlijk toch een soort van met lege handen staat om hem er weer overheen te helpen! Sterkte ermee hoor!

NRJ

Berichten: 1525
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Re: Paard gaat steeds erger hoofdschudden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 00:58

Mijn paardje deed ook heel erg headshaken en wat uiteindelijk geholpen heeft is de cranio sacraal therapie. Zij had ook hoofdpijn, waarschijnlijk door een trauma (hoofd gestoten aan de hooiruif).
De osteopate kwam altijd al regelmatig, maar kon dit helaas niet (alleen) oplossen.
Heel veel succes, ik hoop dat je paardje zich snel weer beter voelt :(:)

dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-17 09:04

Jet schreef:
Dat is denk ik wel wat kort door de bocht, dat een osteo dieper gaat dan een cranio-sacraal. Het is niet voor niets dat chiropractors ( heb ik hoger staan dan osteo's) cranio-sacraal erbij doen of in de opleiding erbij hebben zitten. Ze werken anders op het lichaam in, een cranio-sacraal therapeut kijkt verder dan alleen botten, spieren etc.

Ik heb Michael Hamerslag als osteopaat (toch niet één van de minste). Hij heeft óók de opleiding tot cranio sacraal therapeut gevolgd (en een heleboel andere opleidingen en cursussen), dus ik heb er alle vertrouwen in. Waarschijnlijk bedoelde Michael dat híj verder/dieper gaat dan de gemiddelde osteopaat. Kijk maar eens op zijn site. En hij woont ook nog eens bij ons in de ‘achtertuin’ :D

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 23:23

Michael ken ik wel, daar heb je zeker een goede aan. Die doet meer dan een gemiddelde osteo inderdaad! Ik heb hem bij mijn huidige paardje gehad vier jaar geleden en hij kwam wel wat tegen in haar rug ( wel op meer plaatsen hoor) en raadde me aan er verder naar te laten kijken als het zo bleef ( hoe ze zich met rijden gedroeg). Dat was ik al van plan en ze bleek op die plek beginnende KS te hebben. Achteraf zei hij dat hij daar al bang voor was geweest, maar zonder foto's geen diagnose kan stellen. Ik wist trouwens niet dat hij CS heeft gedaan, dat zat denk ik bij zijn opleiding in ( volgens mij van het Vluggen instituut). Het mooie van hem vond ik ook ( ik zit nu bepaald niet bij hem in de buurt), dat hij bij de mijne heel subtiel te werk ging, maar bij een ander paard die andere problemen had weer wat steviger doorpakte.