En ineens is onze toekomst onzeker...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30266
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 08:56

Ik heb wel tandartsen op de dam gehad die als eerste sedeerden, daarna de inwerktijd gebruikten om eea uit te leggen en pas daarna ging de klem richting paard :x

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: En ineens is onze toekomst onzeker...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-17 09:11

Ik zal het vandaag even vragen voor de zekerheid!

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:02

Wat ziet ze er weer goed uit zeg !! Zo fijn dat ze waarschijnlijk maandag weer naar huis kan **\O/** **\O/**

Koper

Berichten: 30266
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:04

Ben je een beetje uitgerust TS? Gelukkig bijna weekend. En na het weekend is het maandag :)

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:18

Koper schreef:
Ik heb wel tandartsen op de dam gehad die als eerste sedeerden, daarna de inwerktijd gebruikten om eea uit te leggen en pas daarna ging de klem richting paard :x


Meen je dat? Hier komt de tandarts al jaren bij verschillende paarden (4), nog nooit sedatie gebruikt. Na een hele poos zijn ze het wel moe en gaan ze wat ronddraaien, maar nog niet een keer sedatie hoeven te gebruiken. Zeker niet om gewoon een controle uit te voeren. Uiteraard kregen we ook uitleg tijdens de behandeling.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:45

Manadeluca schreef:
Koper schreef:
Ik heb wel tandartsen op de dam gehad die als eerste sedeerden, daarna de inwerktijd gebruikten om eea uit te leggen en pas daarna ging de klem richting paard :x


Meen je dat? Hier komt de tandarts al jaren bij verschillende paarden (4), nog nooit sedatie gebruikt. Na een hele poos zijn ze het wel moe en gaan ze wat ronddraaien, maar nog niet een keer sedatie hoeven te gebruiken. Zeker niet om gewoon een controle uit te voeren. Uiteraard kregen we ook uitleg tijdens de behandeling.


Maar mechanisch behandelen zonder sedatie is denk ik iets wat je niet moet willen en al vier jaar geen mechanische behandeling nodig lijkt me ook gek.
Maar goed, dat is een hele andere discussie :)

Ts: happy for you!

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: En ineens is onze toekomst onzeker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:15

Hier gewoon mechanische behandeling zonder sedatie hoor, niks aan de hand....

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: En ineens is onze toekomst onzeker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:30

Oh dan neem ik mn woorden terug :)

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: En ineens is onze toekomst onzeker...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-17 11:34

Ik ben een beetje uitgerust, maar wel fijn dat het straks weekend is. Ik ben om half 1 uit en dan ga ik weer even lekker naar haar toe.

Ik denk dat ik het zelf niet prettig zou vinden als Joy voor het eerst een behandeling zou krijgen zonder sedatie. Zeker niet na al dat gedoe van afgelopen week. Maar nogmaals, ik ben een leek en de tandarts zal zeker wel weten wat hij doet.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: En ineens is onze toekomst onzeker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 12:12


Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-17 15:04

Potverdikkie ik heb het weer even te kwaad hoor... ik herken mezelf bijna niet meer :') as we speak ben ik er nu en ze staat inmiddels op 10 kilo kuil per dag. Ze staat heerlijk te knabbelen alsof er niks gebeurd is. Ik heb haar even heel stevig vastgehouden toen kwamen de tranen _O-

Niet te beschrijven hoe ik me voel en hoeveel geluk we hebben gehad :oo *\%/* er zijn ook geen smileys voor haha!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En met onze band zit het ook wel goed. Ik zat aan de andere kant van de stal en ze kwam heel dicht bij mij het kuil tussen het zaagsel eten, terwijl haar ruif vol zit. <3

Afbeelding
Afbeelding

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: En ineens is onze toekomst onzeker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:15

Superfijne en goede update!

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:28

*\o/* *\o/* *\o/*

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: En ineens is onze toekomst onzeker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:38

<3 yes, 10 kilo! Echt zo heerlijk voor jullie!!

Koper

Berichten: 30266
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:43

Potverdikke TS, dat gevoel kun je helemaal niet uitleggen. Hoeft ook niet, er zullen genoeg bokkers zijn die het kennen. Wat een loden last zal er van je schouders zijn gevallen, althans dat was vanmorgen wel zo toen ik voor het eerst sinds maanden mijn merrie weer op haar normale manier uit haar ogen zag kijken. De smileys die er het dichtste bij in de buurt komen zijn iets van |( *\o/* |( **\O/** <3 <3 <3 <3 <3 *\%/* |( :brr: (altijd even een rillinkje) <3 <3

Hele dikke knuffel voor jou! En bráááff Joy dat je zo netjes geluisterd hebt en goed doorkaant.

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: En ineens is onze toekomst onzeker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 16:05

Ik kan me er alles bij voorstellen hoor. Je hebt je kranig gehouden voor je paard en nu eindelijk lijkt het door te dringen bij jou dat ze er bovenop gekrabbeld is en jaaaa dan komt de emotie eruit.
Ik ben zo blij voor jullie.

Noisy

Berichten: 5403
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: En ineens is onze toekomst onzeker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 16:37

*\o/* Jaaaa! Wat fijn!! Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-17 17:08

Koper schreef:
Potverdikke TS, dat gevoel kun je helemaal niet uitleggen. Hoeft ook niet, er zullen genoeg bokkers zijn die het kennen. Wat een loden last zal er van je schouders zijn gevallen, althans dat was vanmorgen wel zo toen ik voor het eerst sinds maanden mijn merrie weer op haar normale manier uit haar ogen zag kijken. De smileys die er het dichtste bij in de buurt komen zijn iets van |( *\o/* |( **\O/** <3 <3 <3 <3 <3 *\%/* |( :brr: (altijd even een rillinkje) <3 <3

Hele dikke knuffel voor jou! En bráááff Joy dat je zo netjes geluisterd hebt en goed doorkaant.


Jeetje Koper wat heerlijk!! Haha ja dat omschrijft wel enigzins hoe we ons voelen :Y) Dankje! Ik heb Joy uitgenodigd voor de cabaret avond en die vond het een leuk idee! +:)+

Ja het komt er inderdaad allemaal uit nu Noisy. Maar dat is niet erg. Lekker een borrel weer vanavond en een beetje betijds naar bed. Morgen uitslapen! (En de Sint intocht kijken, daar krijg ik toch wel warme gevoelentjes van altijd <:) )

Ze zijn gestopt met smeren voor de mok. Ze staat nu zo groed droog dat het een kwestie is van de korstjes die los moeten laten.

Tandarts komt vandaag of maandag. Ze sederen wel. Zeker omdat het een jaarling is en ze in een noodbox etc. moet. Ik verwacht geen idiote dingen van Joy, en na van de week is dit natuurlijk "a walk in the park". De arts zei wel al dat het goed is dat ze gaat, ze horen wat schrapen als ze kauwt. oliebol wat heb ik me dan slecht ingelezen zeg! Als ik dit had geweten had ik de tandarts in april al laten komen! Maar ik dacht dat dat pas nodig zou zijn na 2, 2,5 jaar... :oo |o

Koper

Berichten: 30266
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 17:12

Lekker slapen morgen meid, en dan met een beker chocolademelk voor de buis om de intocht te zien. Of ga je op de kade staan?

En weet je. Dit is je eerste paard. Na een paar jaar houd je op met tellen hoe veel fouten je met je eerste paard maakt (en met de tweede...). Het is pas erg als je er niet van leert.

En nu heb je mij en een ongeboren pony in elk geval ook geholpen. Het is mijn bedoeling om volgend jaar op zoek te gaan naar een veulen en je hebt hem nu met jouw laatste post behoed voor schandalige verwaarlozing (LID aan m'n hek, pony in beslag, maanden revalideren van een trauma enz) ;) Hij gaat vanaf het begin naar de tandarts. Dankzij Joy en jou, want ik had 't ook niet geweten.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-17 17:18

Ja zeg stel je voor... Niet doorvertellen op bokt he, dan word ik gelyncht.. _-:(

Bij paarden onder de 2 komt niet de LID maar de kinderbescherming en wordt Joy uit stal geplaatst.

Waar ik wel blij mee ben is dat ik jou inderdaad heb behoed voor dezelfde fout! Het zou toch een verschrikking zijn als er een hele geberatie paarden opgroeid met een slecht gebit... -O-

Koper

Berichten: 30266
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 17:21

Dan moet 'ie een béúgeltje. Realiseer je je wel dat het cabaretpaard zichzelf zo ontzettend grappig vindt wanneer hij bij andere paarden de halsters er af trekt. Zeker weten dat hij het hele gebit van z'n adoptieveulen met het beugeltje mee naar buiten zou trekken. Met als gruwelijk gevolg een tandeloze jaarling die de rest van z'n leven seniores priores moet eten. En nooit een stukje wortel meer kan kauwen.

Allemaal voorkomen dankzij Joy.

Je hebt ook een onwijs risico genomen met dit topic. Wacht maar tot de allesbeterweters told-you-so-bokkers het zien. Dan zul je de mods smeken om een slotje. Wat zeg ik: een vrijwillige bot.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: En ineens is onze toekomst onzeker...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-17 17:35

Lees de OP dan Koper. Daar staat toch dat ik er misschien spijt van ga krijgen... >;)

En tanden zijn zo overrated... Er bestaat ook zoiets als wortelsap.

Maar ik ben blij dat er toch nog iets positiefs uit dit hele gebeuren ontspruit. Joy is er niet meer mee geholpen, maar het is genoeg te weten dat bokt leert van deze fout!

Maar ik ga bij deze voor heel bokt door het stof. Hoe had ik zo dom kunnen zijn om als paardenleek die pas 26 jaar met paarden werkt een EIGEN paard te kopen, dat ook nog eens JAARLING is! Wat heb ik gedacht?! Het is nog een wonder dat ze überhaupt groeit! 8)7

Koper

Berichten: 30266
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 17:39

Wortelsap :)* Voor alle fouten die nog komen gaan.

Als Pokemon dat leest _O-

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-17 18:31

Koper schreef:
Wortelsap :)* Voor alle fouten die nog komen gaan.

Als Pokemon dat leest _O-


Ben ik nou blond of.... Ik snap je nie... :o?

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: En ineens is onze toekomst onzeker...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-17 19:48

Afbeelding

Afbeelding

<3