Ontzettende gedragsverandering, Gevaarlijk, ernstig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikass

Berichten: 16682
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 23:03

Ga alsjeblieft met je paard naar Lienden en anders naar Eric Laarakker! Dit duurt toch veel te lang allemaal?

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 23:12

knollentuin schreef:
Heb je hier niet meteen de insteek naar de maagzweer gemaakt???!!! Koliek aanvallen zijn een eerste verschijnsel /aanwijzing voor maagzweren, zeker nu ik lees dat je paard het eerder gehad heeft, Ls ik jou was zou ik gewoon m'n paard die omeprazol gaan geven, en stoppen met de metacam , als het zweren zijn zal je heel snel verandering bij je paard opmerken


Helemaal eens. Omeprazol is in zo'n geval: baat het niet dan schaad het niet.

lovelygirly

Berichten: 3541
Geregistreerd: 20-03-04
Woonplaats: Uuut de achterhoeeek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-17 00:19

knollentuin schreef:
lovelygirly schreef:
Denk nu iets meer als 3 kwartier geleden, is na 3 kwart jaar de veearts terug gekomen
voor een koliekaanval bij haar helaas..
Hele tijd flemen, naar haar buik kijken, willen liggen, onrustig zijn...
Dus helaas een flinke tegenvaller weer even...

@Hannanas...
Ik ga eens even opzoeken en kijken, En overleggen met de dierenarts uiteraard
maar een goed iets om te gaan doen!
Dankjewel!

Heb je hier niet meteen de insteek naar de maagzweer gemaakt???!!! Koliek aanvallen zijn een eerste verschijnsel /aanwijzing voor maagzweren, zeker nu ik lees dat je paard het eerder gehad heeft, Ls ik jou was zou ik gewoon m'n paard die omeprazol gaan geven, en stoppen met de metacam , als het zweren zijn zal je heel snel verandering bij je paard opmerken


Nee dat heb ik inderdaad niet gedaan
Op dat moment was ik met van alles om mijn paard heen aan het regelen / met mijn paard zelf dat mijn hoofd te vol zat om verder te denken

Metacam heeft ze al een tijdje niet meer
Heeft ze 4 dagen gehad en daarna gestopt.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 00:22

Nikass schreef:
Ga alsjeblieft met je paard naar Lienden en anders naar Eric Laarakker! Dit duurt toch veel te lang allemaal?



Als je even goed leest heeft dit paard al ontelbaar keer in Lienden gestaan...

Nikass

Berichten: 16682
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 08:47

Zo'n belerend toontje hoeft niet hoor. Ik lees prima.
Een maand geleden verergerden de klachten al en was de kliniek nog geen optie in verband met vervoer onder andere.
De huidige klachten zijn begin november begonnen (OP) en sindsdien geen kliniek gezien.
Dat je in het verleden al eens op de kliniek bent geweest lijkt me niet direct een reden om niet weer te gaan.
Als Lienden niets meer zou kunnen betekenen zou ik naar Den Hoek gaan (waarschijnlijk sowieso)

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Ontzettende gedragsverandering, Gevaarlijk, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 09:51

Ik raad je echt aan om ergens een doos omeprazol pasta spuiten vandaan te halen en daarmee te beginnen, smorgens en savonds een spuit en dan kijken of je paard verbeterd, krachtvoer stoppen en alleen ruwvoer, en zeker 8-14dagen volhouden.of je rijdt er direct naar den hoek, Ik hoop voor je paard dat je Ctie gaat ondernemen, het arme dier verdient beter

Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:16

knollentuin schreef:
Ik raad je echt aan om ergens een doos omeprazol pasta spuiten vandaan te halen en daarmee te beginnen, smorgens en savonds een spuit en dan kijken of je paard verbeterd, krachtvoer stoppen en alleen ruwvoer, en zeker 8-14dagen volhouden.of je rijdt er direct naar den hoek, Ik hoop voor je paard dat je Ctie gaat ondernemen, het arme dier verdient beter


8-14 dagen heeft geen zin.
Bij een vermoeden van sowieso minimaal 4-6 weken volle dosering.

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Ontzettende gedragsverandering, Gevaarlijk, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:47

Je kan in die twee weken wel zien of de symptomen verdwijnen en dan alsnog een scoop laten maken, het is tegenwoordig zo dat een verzekering alleen de medicatie vergoed als er een scope gemaakt is, de medicatie wordt betaalbaarder, maar is alsnog behoorlijk aan de prijs, terwijl dat weer niet een issue zou moeten zijn mocht b paard er mee geholpen zijn

horsiegek

Berichten: 2357
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:51

Heel eerlijk en hard... als je nu de mogelijkheden niet hebt om dit paard, die al zo lang beroerd is, naar de kliniek te brengen. Of als jij en de kliniek er niet snel uitkomen dan zou ik dit paard toch echt zo snel mogelijk laten inslapen.
Je merrie is al zo lang aan het vechten tegen iets waar je niet achterkomt. Behandelingen helpen niet en ze heeft overduidelijk, naar jou beschrijvingen, ontzettend veel pijn. Het beestje is 20, oké niet heel oud. Maar als het op is, is het op.

Heeft je dierenarts dit al eens met je besproken?

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Ontzettende gedragsverandering, Gevaarlijk, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 12:03

Heel veel sterkte

En..
Overweeg een andere DAP/Kliniek
Kan je Jeroen Smak of Schelto Jonker van de Graafschap Dierenartsen in Vorden aanraden ( hebben daar ook hun kliniek.)

Heb Zeddam helaas in ruim 20 jaar nog niet zo vaak op een correcte diagnose kunnen betrappen helaas

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 12:07

knollentuin schreef:
Je kan in die twee weken wel zien of de symptomen verdwijnen en dan alsnog een scoop laten maken, het is tegenwoordig zo dat een verzekering alleen de medicatie vergoed als er een scope gemaakt is, de medicatie wordt betaalbaarder, maar is alsnog behoorlijk aan de prijs, terwijl dat weer niet een issue zou moeten zijn mocht b paard er mee geholpen zijn


Ik ga in dit geval wel met Knollentuin mee. Als het paard daarvan opknapt weet je in ieder geval weer meer. Zeker als ze het eerder heeft gehad is een maagzweer niet uit te sluiten. Metacam en andere pijnstillers maken dit alleen maar erger.
Ik gok maar zo dat het paard gezien haar leeftijd niet meer in de verzekering staat?
Wil je een diagnose ga dan naar Den Hoek/Laarakkers. Het doormeten van je paard is heel betaalbaar en je kunt daarna altijd nog besluiten of je homeopatische medicatie of toch reguliere medicatie wil inzetten.

Wacht nou niet meer met actie. Je paard voelt zich ellendig en dat duurt al veel te lang nu.
Iedere keer een veearts erbij en behandeling voor een mogelijke koliek, terwijl het dat misschien niet eens is, kost ook een hoop.

annibel

Berichten: 1192
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 12:11

lovelygirly schreef:
Heb even stiekem op je profiel gekeken!
Je hebt toen samen met lisa nog mijn shetlander douwe op de foto gezet!

Ik heb de dierenkliniek in Zeddam!
Ik weet niet of jij Zeddam hebt, Maar als dat zo is, dan heb ik zo een vermoeden welke dierenarts die fouten maakt, tenminste daar is er 1 bekend om daar.

Ik heb zelf vaak haank van kampen of sjoerd, en die zijn eigenlijk altijd super goed.
Die gaan verder waar de meesten opgeven.


Oooh ja!! Wat leuk! Lisa maakte foto’s en ik was er ook met mijn pony denk ik!
Wij hebben ook Zeddam en ook de 2 dierenartsen die jij op noemt..
De laatste keer met mijn mini met koliek heeft Sjoerd echt alles eraan gedaan om haar te redden, echt super fijn. Zelfs nadat ze geopereerd is in Lienden heeft hij nog een paar keer gebeld hoe het ging!

Maar de andere keren was het echt slecht allemaal, helaas..

lovelygirly

Berichten: 3541
Geregistreerd: 20-03-04
Woonplaats: Uuut de achterhoeeek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-17 12:25

knollentuin schreef:
Ik raad je echt aan om ergens een doos omeprazol pasta spuiten vandaan te halen en daarmee te beginnen, smorgens en savonds een spuit en dan kijken of je paard verbeterd, krachtvoer stoppen en alleen ruwvoer, en zeker 8-14dagen volhouden.of je rijdt er direct naar den hoek, Ik hoop voor je paard dat je Ctie gaat ondernemen, het arme dier verdient beter


Het arme dier verdient beter ?
Je doet werkelijk alsof ik niks voor mijn paard over heb
Alsof ik niks doe voor haar
Als je gezien hebt wat ik de afgelopen 4/5 jaar voor haar gedaan heb dan had je niet Het lef gehad zo te praten ...

Omdat ik niet gelijk per direct naar iedere grote kliniek ga etc
Wat een redelijk bewuste keuze was
Betekent niet dat ik niks doe

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 12:43

Ja hoor dat lef heb ik wel, als ik je opening lees krijg ik al kromme tenen, je krijgt gruwelijke goede adviezen en 6bkz later is er tussentijds een arts geweest voor koliek, het enige dat gebeurd is symptoom bestrijding, dat kost elke keer weer. en de daadwerkelijke oorzaak wordt niet naar gezocht zet je paard ergens waar ze volledig doorgelicht wordt en neem dan een besluit. Is het te behandelen en zie je dat zitten? Go en is het hopeloos, afscheid nemen. Het hebben van een paard is zorgen voor, dus wat jij al 4jaar voor je paard doet is niks bijzonders dat doet iedereen (ga ik altijd vanuit terwijl ik weet dat 't niet zo is en dat wijt ik dan aan onkunde... Dus ja och...) en het feit dat je je aangesproken voelt zegt mij alweer voldoende, ik wens je paard beterschap

lovelygirly

Berichten: 3541
Geregistreerd: 20-03-04
Woonplaats: Uuut de achterhoeeek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-17 13:00

knollentuin schreef:
Ja hoor dat lef heb ik wel, als ik je opening lees krijg ik al kromme tenen, je krijgt gruwelijke goede adviezen en 6bkz later is er tussentijds een arts geweest voor koliek, het enige dat gebeurd is symptoom bestrijding, dat kost elke keer weer. en de daadwerkelijke oorzaak wordt niet naar gezocht zet je paard ergens waar ze volledig doorgelicht wordt en neem dan een besluit. Is het te behandelen en zie je dat zitten? Go en is het hopeloos, afscheid nemen. Het hebben van een paard is zorgen voor, dus wat jij al 4jaar voor je paard doet is niks bijzonders dat doet iedereen (ga ik altijd vanuit terwijl ik weet dat 't niet zo is en dat wijt ik dan aan onkunde... Dus ja och...) en het feit dat je je aangesproken voelt zegt mij alweer voldoende, ik wens je paard beterschap



Succes met wat jij denkt
Gelukkig ken ik de situatie het beste en kan ik beter oordelen er over dan jij aan de andere kant

Scheelt dat ik weet dat ik donders goed voor mijn paard zorg en jij kan me niet wijs maken dat dit anders is

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Ontzettende gedragsverandering, Gevaarlijk, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 13:24

Misschien zijn de adviezen niet leuk om te horen, maar ik ga er wel in mee. Zo snel mogelijk naar de kliniek. Als je al zo lang aan het dokteren bent is de keus niet leuk, maar er is zoveel met dit paard aan de hand dat ik bijna denk dat ze nooit meer echt beter gaat worden... En dat zegt niets over hoe goed je er wel of niet voor zorgt, maar meer dat je al zo lang mee bezig bent en het nu wellicht uitzichtloos begint te worden...

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Ontzettende gedragsverandering, Gevaarlijk, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 13:54

Ik vind dat jullie nu te ver gaan. Ts doet enorm d'r best voor d'r paard. Ik vind de symptomen ook erg afwijken van een maagzweer en ik vermoed dat een veearts dat ook zal zeggen. Paard is een groot dier en er zijn nog 100 andere opties. Omdat jij denkt dat het waar is, is het nog niet waar.

horsiegek

Berichten: 2357
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: Ontzettende gedragsverandering, Gevaarlijk, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 13:59

Weet je TS, als je alles al geprobeerd hebt en echt niet meer weet wat te doen dan is er maar één hele moeilijke oplossing. Als jij en je dierenarts nog wel mogelijkheden en opties zien dan zou ik deze naar mogelijkheid (!) met beide handen grijpen. Maar na het lezen van je topic heb ik ook wel het idee dat jullie in een tamelijk uitzichtloze situatie zijn beland.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 14:00

Arm dier voelt zich dus nog steeds niet ok. Pijnstilling gaf wel iets verlichting lijkt het.

Zit er in dld niet een dierenarts de langs wil komen. Omdat ze al zo lang tobt zou ik toch eens in ieder geval contact opnemen met een andere grote kliniek zoals lienden, utrecht, emmeloord of desnoods in duitsland bv hooghmoor

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Ontzettende gedragsverandering, Gevaarlijk, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 14:09

Dit topic is een maand geleden geopend, paard toont vreselijke pijnen in het gedrag, en nu een maand verder nog steeds niks opgeschoten en dat dier nog steeds pijn??? eehm?

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 14:29

Het enige dat ik je wijs probeer te maken is dat je te traag bent met handelen, je paard hoort met dit soort symptomen op een kliniek onderzocht te worden, lle verschijnselen wijzen op maagzweren, ik heb hier een paard op stal gehad met precies dezelfde klachten koliek, afwijkende mest pijn in lijf en rug, sjaggerijnig,en paarden aanvallen--maagzweer, een maand lang men deze klachten rondlopen is te lang, ik vind je te afwachtend, jij start een topic en krijgt adviezen en ja daar zitten meningen bij die je niet wil horen,en dan ook nog boos worden, dat zie ik vaker hier op bokt jammer is dat want als je van de mensen hier me heel veel jaren ervaring in de paarden wat aan zou willen nemen ben je een eind verder op weg.

Nikass

Berichten: 16682
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 14:53

Ik kan het wat betreft het traag handelen alleen maar met Knollentuin eens zijn. Jammer dat je da ook niet allang geadviseerd heeft naar een kliniek te gaan.

Ik had vroeger ook problemen met vervoer en het kost soms hartstikke veel geld, maar als het nodig is dan moet het gewoon. En nu is het nodig. In Emmeloord zijn ze schappelijk is mijn ervaring, en kun je ook in termijnen betalen.
Mijn paard heeft er vijf dagen gestaan en allerlei onderzoeken gehad en ik was 600 euro kwijt. Dat viel mij heel erg mee.
Ik vond het, nadat ik het eerst even moeilijk vond om haar daar achter te laten, ook een opluchting dat ze even 24/7 in professionele handen was.

In Den Hoek ga je niet weg zonder diagnose en eerste behandeling. Die duidelijkheid is ook heel fijn. De onderzoeken daar zijn voor je paard meestal niet pijnlijk en ze leveren zorg op maat.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 15:01

Veulen84 schreef:
Ik vind dat jullie nu te ver gaan. Ts doet enorm d'r best voor d'r paard. Ik vind de symptomen ook erg afwijken van een maagzweer en ik vermoed dat een veearts dat ook zal zeggen. Paard is een groot dier en er zijn nog 100 andere opties. Omdat jij denkt dat het waar is, is het nog niet waar.


Natuurlijk doet ze haar best, maar misschien is dat inmiddels niet meer afdoende en is het nu zaak dat er wordt opgeschaald en een kliniek wordt ingeschakeld. Als het mijn paard geweest had ik dat in ieder geval al lang gedaan.

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Ontzettende gedragsverandering, Gevaarlijk, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:27

Ik vind ook dat TS hartstikke haar best doet. Maar als je op het "verkeerde spoor" zit, kun je nog zo je best doen maar gaat t niet helpen. Als de eigen DA het eigenlijk ook allemaal niet zo goed weet, dan wordt het tijd voor een andere DA die met een frisse blik eens naar dat paard kijkt. Want dat het eigenlijk zo niet meer kan, beseft de TS denk ik ook wel. Anders opent ze geen topic. Ik hoop alleen dat ze nu niet te lang wacht met actie.

Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 17:49

knollentuin schreef:
Je kan in die twee weken wel zien of de symptomen verdwijnen en dan alsnog een scoop laten maken, het is tegenwoordig zo dat een verzekering alleen de medicatie vergoed als er een scope gemaakt is, de medicatie wordt betaalbaarder, maar is alsnog behoorlijk aan de prijs, terwijl dat weer niet een issue zou moeten zijn mocht b paard er mee geholpen zijn


True. Sowieso starten. Als dan het issue 2 of 6 weken is, dan natuurlijk die twee weken proberen.