Ontzettende gedragsverandering, Gevaarlijk, ernstig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovelygirly

Berichten: 3541
Geregistreerd: 20-03-04
Woonplaats: Uuut de achterhoeeek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-17 20:41

Even een snelle antwoord van mijn kant
Heb niet alles gelezen maar wou toch even delen ...

De dierenarts die gisteren is geweest , heb ik 2 jaar geleden misschien 1 keer gehad...
Met hem vandaag in overleg gegaan, omdat ze nog niet helemaal redelijk leek... wat koliekerige symptomen nog maar niet dramatisch erg.
Hij heeft gisteren er nog eens over nagedacht en na mijn telefoontje vandaag met de klachten die ik opnoemde had hij het vermoeden dat de problemen van de maag vandaan konden komen

Dus heb nu voor de komende 3 dagen ulcer gold
En daarna moet ik doorgaan met equitop.

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 20:51

Steeds een veearts laten komen is ook duur, hopen dat dit werkt. Anders opladen en goed na laten kijken zo als meer bokkers zeggen.

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 20:55

Slecht advies. Hoe kan je dierenarts dat adviseren :/

Ga nou echt eens even 6 weken vol er tegenaan met die maag ts. Daarna us equitop pronutrin een optie terwijl de omeprazole na 6 weken heel langzaam afgebouwd wordt.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Ontzettende gedragsverandering, Gevaarlijk, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 21:00

En ik zeg nog steeds: waarom zelf blijven dokteren? Ik zou een veel fijner gevoel hebben als ze in de kliniek zou staan en daar alle zorg krijgt die ze nodig heeft...

lovelygirly

Berichten: 3541
Geregistreerd: 20-03-04
Woonplaats: Uuut de achterhoeeek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-17 21:02

Gimme_Spurs schreef:
En ik zeg nog steeds: waarom zelf blijven dokteren? Ik zou een veel fijner gevoel hebben als ze in de kliniek zou staan en daar alle zorg krijgt die ze nodig heeft...


Omdat alle keren dat we in de kliniek stonden
Er zoveel gebeurde maar uiteindelijk nooit geholpen heeft ...

Dus wil haar nu stabiel krijgen en dan naar een andere kliniek :-)

lovelygirly

Berichten: 3541
Geregistreerd: 20-03-04
Woonplaats: Uuut de achterhoeeek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-17 21:02

Hannanas schreef:
Slecht advies. Hoe kan je dierenarts dat adviseren :/

Ga nou echt eens even 6 weken vol er tegenaan met die maag ts. Daarna us equitop pronutrin een optie terwijl de omeprazole na 6 weken heel langzaam afgebouwd wordt.


Dit is voor de maag ....

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 21:03

Natuurlijk weet ik dat equitop voor de maag is. Equitop is niet voldoende ts.

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Ontzettende gedragsverandering, Gevaarlijk, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 21:04

Oftewel: 6 weken dagelijks volledige dosis ulcer gold en dan heel langzaam afbouwen. Bestel via abler omeprazole scheelt je geld ten opzichte van ulcer gold.

Aan jou de keuze, je weet iig zeker dat je met drie dagen ulcer gold je merrie tekort doet en ze geen goede behandeling krijgt.

Niqui

Berichten: 2158
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 21:07

Zes weken Ulcergold is behoorlijk prijzig. Je zou het ook zo kunnen doen: een aantal dagen op de Ulcergold en dan, als ze hier goed op reageert, over op de Abler omeprazole. Dat is wat beter betaalbaar.

Als ze niet opknapt van de omeprazole, dan lijkt me ook het beste om een kliniek op te zoeken.

Edit: Hannanas was me voor..
Laatst bijgewerkt door Niqui op 14-12-17 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

cobiieJarig

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 21:07

Wat gaat die ulcer gold in maar drie dagen tijd doen?

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 21:14

lovelygirly schreef:
Even een snelle antwoord van mijn kant
Heb niet alles gelezen maar wou toch even delen ...

De dierenarts die gisteren is geweest , heb ik 2 jaar geleden misschien 1 keer gehad...
Met hem vandaag in overleg gegaan, omdat ze nog niet helemaal redelijk leek... wat koliekerige symptomen nog maar niet dramatisch erg.
Hij heeft gisteren er nog eens over nagedacht en na mijn telefoontje vandaag met de klachten die ik opnoemde had hij het vermoeden dat de problemen van de maag vandaan konden komen

Dus heb nu voor de komende 3 dagen ulcer gold
En daarna moet ik doorgaan met equitop.

1. dat is een te korte tijd omeprazol om genoeg duidelijkheid te krijgen, 2 dat spul moet afgebouwd worden, anders krijg je een zware piek in de maagzuurproductie en mogelijk daardoor juist een maagzweer. equitop moet vermoed ik pronutrin zijn en vanuit de ervaringsdeskundigen in het maagzweertopic hier op bokt heb ik begrepen dat het nul komma niks doet.
Lees dat maagzweertopic hier maar eens door en bestel genoeg omeprazol via abler (via topic kan je mogelijk ook sneller aan zakjes komen, veel mensen hebben het op voorraad liggen omdat maagzweren nogal eens een chronisch iets is). Je DA kan en mag enkel de dure patent medicijnen adviseren waardoor een correcte behandeling je rap 3500 euro zou kosten. Vandaar bij dit soort situaties zelf bij abler bestellen, dan ben je voor 350 euro klaar. (Nee, geen rekenfout, het verschil is inderdaad een factor 10).

Maagzweren kunnen zeker op langere termijn namelijk absoluut aanleiding geven tot huidproblemen doordat de maagzweer ook invloed heeft op de werking van de lever en leverproblemen uiten zich nog wel eens in huidklachten. Dat er uit bloedonderzoek nog niks te zien is, zegt niks. Maar ga aub behandelen, ik was te laat (met dank aan blinde DA).

Niqui schreef:
Als ze niet opknapt van de omeprazole, dan lijkt me ook het beste om een kliniek op te zoeken.

Eerlijk gezegd, als dit het probleem niet is, uit bloedonderzoek is al niks te zien en meerdere klinieken konden al geen antwoord geven, dan zou ik er een einde aan maken, dit is ook voor haar geen leven zo.

Radiostilte
Berichten: 984
Geregistreerd: 15-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 21:15

Is ze ook getest op Lyme? Kan vaak veel meer problemen dan verwacht miss dat de Lyme haar zenuwen ofzo aantasten.

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Ontzettende gedragsverandering, Gevaarlijk, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 21:19

Ik zou er zeker geen einde aan maken als zoiets banketstaaf als 6 weken omeprazole nog nooit gebeurd is... kom op nou jongens...
Daarbij kan langdurig antibiotica daarna naast de omeprazole ook nog een stap kunnen zijn.

Lyme vind ik ook een goede tip maar is niet waterdicht te testen.

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 21:27

tamary schreef:
lovelygirly schreef:
Even een snelle antwoord van mijn kant
Heb niet alles gelezen maar wou toch even delen ...

De dierenarts die gisteren is geweest , heb ik 2 jaar geleden misschien 1 keer gehad...
Met hem vandaag in overleg gegaan, omdat ze nog niet helemaal redelijk leek... wat koliekerige symptomen nog maar niet dramatisch erg.
Hij heeft gisteren er nog eens over nagedacht en na mijn telefoontje vandaag met de klachten die ik opnoemde had hij het vermoeden dat de problemen van de maag vandaan konden komen

Dus heb nu voor de komende 3 dagen ulcer gold
En daarna moet ik doorgaan met equitop.

1. dat is een te korte tijd omeprazol om genoeg duidelijkheid te krijgen, 2 dat spul moet afgebouwd worden, anders krijg je een zware piek in de maagzuurproductie en mogelijk daardoor juist een maagzweer. equitop moet vermoed ik pronutrin zijn en vanuit de ervaringsdeskundigen in het maagzweertopic hier op bokt heb ik begrepen dat het nul komma niks doet.
Lees dat maagzweertopic hier maar eens door en bestel genoeg omeprazol via abler (via topic kan je mogelijk ook sneller aan zakjes komen, veel mensen hebben het op voorraad liggen omdat maagzweren nogal eens een chronisch iets is). Je DA kan en mag enkel de dure patent medicijnen adviseren waardoor een correcte behandeling je rap 3500 euro zou kosten. Vandaar bij dit soort situaties zelf bij abler bestellen, dan ben je voor 350 euro klaar. (Nee, geen rekenfout, het verschil is inderdaad een factor 10).

Maagzweren kunnen zeker op langere termijn namelijk absoluut aanleiding geven tot huidproblemen doordat de maagzweer ook invloed heeft op de werking van de lever en leverproblemen uiten zich nog wel eens in huidklachten. Dat er uit bloedonderzoek nog niks te zien is, zegt niks. Maar ga aub behandelen, ik was te laat (met dank aan blinde DA).

Niqui schreef:
Als ze niet opknapt van de omeprazole, dan lijkt me ook het beste om een kliniek op te zoeken.

Eerlijk gezegd, als dit het probleem niet is, uit bloedonderzoek is al niks te zien en meerdere klinieken konden al geen antwoord geven, dan zou ik er een einde aan maken, dit is ook voor haar geen leven zo.


Je kunt eerst nog Eric Laarakker proberen.
Die kan trouwens ook meten op lyme.
Ik zou dit sowieso doen dan heb je tenminste een keer een diagnose.

knollentuin
Berichten: 10387
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Ontzettende gedragsverandering, Gevaarlijk, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 09:52

Ik ben blij dat je dierenarts de symptomen ook aan de maag kan relateren, ik vind 3dagen ook erg weinig en denk ook niet dat gezien de heftigheid van de klachten en hoe lang het allemaal al duurt je het daarmee gaat verhelpen. Jullie zijn in ieder geval de goede weg ingeslagen, ik hoop dat je paard met de pasta bescherming in de maag snel verbetering laat zien wat doorslag kan geven in doorgaan met behandeling en genezing oplevert.

Women2
Berichten: 443
Geregistreerd: 07-12-09

Re: Ontzettende gedragsverandering, Gevaarlijk, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 13:34

@ Nikass, zowel jij als ik hebben Erik Laarakkers al meermaals genoemd en TS zou bellen zei ze... Maar heb niet echt het idee dat TS er wat mee gaat doen.

TS: ik trek me terug uit dit topic, gezien je weinig aan wil nemen van de mensen hier. Sterkte met je paard en ik hoop dat je snel echt op zoek gaat naar een diagnose.

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 14:12

We kunnen niet bij de TS in haar portemonee kijken.

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 14:15

Nee zeker niet, daarom zijn daar ook al tips over gegeven. Wat denk je dat eindeloos een veearts laten komen kost?

En los daarvan heeft het paard recht op goede zorg. Die verantwoordelijkheid heb je als eigenaar op je genomen.

Pepper32
Berichten: 247
Geregistreerd: 14-07-13

Re: Ontzettende gedragsverandering, Gevaarlijk, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 14:21

Hoi,
Heb je wel eens gezocht bij het symptomenlijstje van PSSM? Daar vertoont die van jouw ook heel veel kenmerken van. Is in Nederland nog redelijk onbekend en is een samenraapsel van symptomen die ook bij andere dingen voor kunnen komen, maar vooral ook dat koliek en agressief, niet aangeraakt willen worden ed.....
Doordat het bij zoveel dierenartsen nog niet bekend is wordt er vaak overheen gekeken.

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 14:26

Dat had ik al eerder gezegd dat het duur is als je steeds de veearts laat komen.

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 14:35

Ik zou nog altijd op de kunde van mijn da vertrouwen dan dat van andere Bokkers. Zomaar meds geven vorm een maagzweer als mijn da daar geen reden voor heeft zou ik dan ook niet doen. Wat ik wel zou doen is nu stappen ondernemen voor een second opinion. Heb ik op een gegeven moment ook gedaan omdat mijn kliniek weer eenzelfde riedeltje in wilde gaan met dezelfde medicatie. Ik heb mij toen laten doorverwijzen naar een andere kliniek en vonden ze geen probleem. Samen nog overlegd welke kliniek. Met een beenblesdure ben ik zelf naar een andere kliniek gegaan maar ook met overleg /ter kennisgeving.

Je kunt een print opvragen van de gezondsheidsverleden en de eerdere bevindingen, conclusies en behandelingen. Die kun je meegeven/ opsturen naar een andere kliniek.

Soms kunnen nieuwe ogen een heel andere insteek en benadering hebben die mogelijk meer gaat opleveren dan Tot nu toe is gebeurd. Een molen ingaan bij een andere kliniek is soms ook eng, spannend en ook weer een nieuwe grote kostenpost, maar het klinkt of je nu een beetje tegen een muur staat betreft een oplossing en uitweg vinden en is een second opinion mogelijk wel nog een nieuwe tweede kans. Indien daar niets nieuws uit komt kun je altijd nog verder kijken of een keuze maken...

Heel veel sterkte!!!

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:10

Tancreda4 schreef:
Ik zou nog altijd op de kunde van mijn da vertrouwen dan dat van andere Bokkers. Zomaar meds geven vorm een maagzweer als mijn da daar geen reden voor heeft zou ik dan ook niet doen. Wat ik wel zou doen is nu stappen ondernemen voor een second opinion. Heb ik op een gegeven moment ook gedaan omdat mijn kliniek weer eenzelfde riedeltje in wilde gaan met dezelfde medicatie. Ik heb mij toen laten doorverwijzen naar een andere kliniek en vonden ze geen probleem. Samen nog overlegd welke kliniek. Met een beenblesdure ben ik zelf naar een andere kliniek gegaan maar ook met overleg /ter kennisgeving.

Je kunt een print opvragen van de gezondsheidsverleden en de eerdere bevindingen, conclusies en behandelingen. Die kun je meegeven/ opsturen naar een andere kliniek.

Soms kunnen nieuwe ogen een heel andere insteek en benadering hebben die mogelijk meer gaat opleveren dan Tot nu toe is gebeurd. Een molen ingaan bij een andere kliniek is soms ook eng, spannend en ook weer een nieuwe grote kostenpost, maar het klinkt of je nu een beetje tegen een muur staat betreft een oplossing en uitweg vinden en is een second opinion mogelijk wel nog een nieuwe tweede kans. Indien daar niets nieuws uit komt kun je altijd nog verder kijken of een keuze maken...

Heel veel sterkte!!!


Nou... 3 dagen omeprazol is een behoorlijke plank mis slaan.... omeprazol is NIET iets voor kort en ala minute resultaat. Omeprazol heeft tijd nodig én heeft zeer langzaam afbouwen nodig. Met drie dagen krijg je dat het lichaam moet reageren met maagzuur, en er NIETS geheeld wordt, maagzweren duren erg lang kwa genezing, en vervolgens krijgt die maag na drie dagen me toch een sloot maagzuur waar je U tegen zegt.
Mocht het paard een zweer hebben zou het dan echt ontzettend zeer kunnen gaan doen. Niet genezen maagzweer (gaat weeeeken overheen voordat een zweer heelt) > BAM omeprazol stop. Lekker dat zuur in een wond.

Kaatje_S

Berichten: 1004
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Re: Ontzettende gedragsverandering, Gevaarlijk, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 23:23

Is er wel eens gekeken naar magnesiumtekort? Daar kunnen ze oa ook heel gevoelig op aanrakingen op worden door continuë spierspanning en tal van andere klachten kunnen optreden.

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 12:26

Ik quote mezelf nog maar een keer..



Punz schreef:
Heel veel sterkte

En..
Overweeg een andere DAP/Kliniek
Kan je Jeroen Smak of Schelto Jonker van de Graafschap Dierenartsen in Vorden aanraden ( hebben daar ook hun kliniek.)

Heb Zeddam helaas in ruim 20 jaar nog niet zo vaak op een correcte diagnose kunnen betrappen helaas


En als je dan Vorden niet ziet zitten: De Watermolen in Haaksbergen/Jan Greve, of idd Lienden..

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Ontzettende gedragsverandering, Gevaarlijk, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 12:36

Ik hoop wel dat TS ons nog wel op de hoogte wil houden.

Het moet niet makkelijk zijn je paard zo te zien veranderen en eigenlijk niet goed te weten wat er is.

Iedereen reageert hier uit eigen ervaringen en kennis, maar het is uiteindelijk aan TS zelf welke weg ze kiest.
Ook zij handelt uit eigen ervaringen en kennis en zij ziet haar paard elke dag.