Wanhopig, wie kan mij uit helpen? Koliek verschijnselen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Wanhopig, wie kan mij uit helpen? Koliek verschijnselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:04

Vanaf 300 kg bezorgd Voermeesters/Subli ook in België. Misschien is er een voerleverancier die het wel bestellen..

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:01

No_No schreef:
Vanaf 300 kg bezorgd Voermeesters/Subli ook in België. Misschien is er een voerleverancier die het wel bestellen..


Ik ga eens horen of Versele Laga het niet produceert. Kan toch niet dat dat hier in heel het land niet gevoerd wordt... :+

Hoe gaat het met je paardje ondertussen TS ?

VeroniqueV

Berichten: 65
Geregistreerd: 08-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-17 18:28

Vandaag ze 3de omazeprol gegeven. Heb ook 5 minuten met hem gelopen. (Wat vorige keer met liggen afliep). Nu bij aa komst is die gelijk gaan eten. Klop het even af.

Het enige was dat toen ik me halster pakte ik zag dat hij opstond vanuit een lig stand. Hij is dus in een kleine 3 seconden even gaan liggen? Dat vind ik wel gek.

Verder is ze mest nu al 2 dagen goed. Eetlust is ook altijd aanwezig en hij heeft ook wel weer aardig wat energie in ze lijf zitten. Tijdens het lopen had hij een flink tempo

Ik heb nu een slow feeder opgehangen zodat hij kleine beetjes achter elkaar eet en langer bezig is ( tegen verveling en stress).

Het is even afwachten hoe hij het weekend door komt en dan bellen we maandag hoe hij is. Ik denk dat als hij verbeterd er dus wel een probleem in het begin van het maag darm kanaal zit. Endoscopie is dan misschien wel een goede optie om die situatie van binnen te bekijken.

Het lastige vind ik nu dat ik het idee heb dat hij even ze ei kwijt moet. Alleen staat hij al bijna 2 weken stil en ben ik bang dat ik in 1 keer teveel doe.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Wanhopig, wie kan mij uit helpen? Koliek verschijnselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:17

Wat fijn dat het wat beter gaat!
Ik zou het paard zeker nog even zijn gang laten gaan, niet gaan longeren of zo.

Ik heb eerder gevraagd of het paard horzeleitjes heeft gehad. Dat vraag ik omdat horzellarven zich vast zetten in de maag en dus maagpijn kunnen veroorzaken.

VeroniqueV

Berichten: 65
Geregistreerd: 08-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-17 22:01

No_No schreef:
Wat fijn dat het wat beter gaat!
Ik zou het paard zeker nog even zijn gang laten gaan, niet gaan longeren of zo.

Ik heb eerder gevraagd of het paard horzeleitjes heeft gehad. Dat vraag ik omdat horzellarven zich vast zetten in de maag en dus maagpijn kunnen veroorzaken.


Sorry ik heb hier overheen gelezen!
Naar mijn weten heeft hij geen horzeleitjes gehad. Waaraan zou ik dit kunnen herkennen? Dankjewel

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Wanhopig, wie kan mij uit helpen? Koliek verschijnselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 22:26


VeroniqueV

Berichten: 65
Geregistreerd: 08-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-17 23:06

No_No schreef:
Dat geeft niet!
Je hebt zorgen aan je hoofd.

Dat zijn de gouden stipjes in de vacht van paarden. Meestal zitten die in de nazomer aan de benen van de paarden.
https://www.google.nl/search?q=horzelei ... 20&bih=460


Ooh misschien wel eens gehad en gedacht dat het modder was. Hoe behandel die die larven?

Zie nu toch overal spoken dus alles wat ik vermoed ga ik naar kijken.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 09:57

Fijn dat het beter gaat. Hopelijk zet de stijgende lijn zich door !

cam
Berichten: 3019
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:09

VeroniqueV schreef:
Da net even gesproken. We gaan kijken wat de omazepole met hem doet. Knapt die hier van op dan weten we dat het aan de voorkant van het maag darm stelsel zit en dan kunnen we nog endoscopie doen om er echt eens even 'in' te kijken.

Ben benieuwd. Die tubes zijn inderdaad erg duur! Alles over voor me paard natuurlijk maar eist niet dat het zo veel kosten en de kuur dan zo lang zou worden mochten het maagzweren zijn. Maargoed ik ben een groenje op het gebied van maagzweren of darm problemen.


Mocht je door willen gaan met de medicatie voor zijn maag, in Amerika kan je deze bestellen voor een fractie van de prijs die je in Nederland moet betalen. Als het maagzweren zijn zal de de medicatie langdurig moeten tegen. Anders is het weggegooid geld. En bij stress kan deze snel weer terug komen.

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Wanhopig, wie kan mij uit helpen? Koliek verschijnselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:29

Ik vind 3 dagen omeprazole ook wel heel kort om te testen, bij zware maagzweren kan het best even duren voor een paard zich beter gaat voelen. Het is namelijk niet zo dat binnen een paar dagen de maagzweer opeens veel minder wordt. Dr omeprazole verlicht wel.

Hoe gaat het vandaag TS? Nog steeds goed? Ik zou ook kijken naar Abler, mocht je het idee hebben dat de spuiten werken. Dat scheelt je echt veel in portemonnee.

VeroniqueV

Berichten: 65
Geregistreerd: 08-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 10:45

cam schreef:
VeroniqueV schreef:
Da net even gesproken. We gaan kijken wat de omazepole met hem doet. Knapt die hier van op dan weten we dat het aan de voorkant van het maag darm stelsel zit en dan kunnen we nog endoscopie doen om er echt eens even 'in' te kijken.

Ben benieuwd. Die tubes zijn inderdaad erg duur! Alles over voor me paard natuurlijk maar eist niet dat het zo veel kosten en de kuur dan zo lang zou worden mochten het maagzweren zijn. Maargoed ik ben een groenje op het gebied van maagzweren of darm problemen.


Mocht je door willen gaan met de medicatie voor zijn maag, in Amerika kan je deze bestellen voor een fractie van de prijs die je in Nederland moet betalen. Als het maagzweren zijn zal de de medicatie langdurig moeten tegen. Anders is het weggegooid geld. En bij stress kan deze snel weer terug komen.



Dank voor je bericht! Heb je enig idee waar en hoe dat in Amerika heet? Gister al wat geprobeerd te zoeken maar zonder succes.

VeroniqueV

Berichten: 65
Geregistreerd: 08-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 10:47

Weidebloem schreef:
Ik vind 3 dagen omeprazole ook wel heel kort om te testen, bij zware maagzweren kan het best even duren voor een paard zich beter gaat voelen. Het is namelijk niet zo dat binnen een paar dagen de maagzweer opeens veel minder wordt. Dr omeprazole verlicht wel.

Hoe gaat het vandaag TS? Nog steeds goed? Ik zou ook kijken naar Abler, mocht je het idee hebben dat de spuiten werken. Dat scheelt je echt veel in portemonnee.



Bedankt zou abler eens opzoeken. Het is ook zeker niet genezen na 3 dagen. Het zou wel zoals jij het zegt verlichting moeten geven en hier dus nu al wel iets van moeten opknappen.

Ik ga zo een wat langer stuk lopen dan gister. Eens kijken hoe hij hier op reageert. Want lopen wil die nou wel!

cam
Berichten: 3019
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:07

VeroniqueV schreef:
Da net even gesproken. We gaan kijken wat de omazepole met hem doet. Knapt die hier van op dan weten we dat het aan de voorkant van het maag darm stelsel zit en dan kunnen we nog endoscopie doen om er echt eens even 'in' te kijken.

Ben benieuwd. Die tubes zijn inderdaad erg duur! Alles over voor me paard natuurlijk maar eist niet dat het zo veel kosten en de kuur dan zo lang zou worden mochten het maagzweren zijn. Maargoed ik ben een groenje op het gebied van maagzweren of darm problemen.





Dank voor je bericht! Heb je enig idee waar en hoe dat in Amerika heet? Gister al wat geprobeerd te zoeken maar zonder succes.


Ik bestel altijd bij Abler. Daar kosten 50 zakjes rond de €100,00. En als je $25 meer betaalt heb je het binnen 3-5 dagen in huis.

Kaatje_S

Berichten: 1004
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Re: Wanhopig, wie kan mij uit helpen? Koliek verschijnselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:46

Bij een maagzweer is het volgens mij juist van belang dat een paard continue ruwvoer tot zijn beschikking heeft, omdat bij het kauwen speeksel vrij komt en dit het maagzuur neutraliseert. Paarden maken continu maagzuur aan en als het niet voldoende geneutraliseerd wordt, wordt het slijmvlies en de zweer steeds weer geïrriteerd

VeroniqueV

Berichten: 65
Geregistreerd: 08-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 21:24

cam schreef:
VeroniqueV schreef:
Da net even gesproken. We gaan kijken wat de omazepole met hem doet. Knapt die hier van op dan weten we dat het aan de voorkant van het maag darm stelsel zit en dan kunnen we nog endoscopie doen om er echt eens even 'in' te kijken.

Ben benieuwd. Die tubes zijn inderdaad erg duur! Alles over voor me paard natuurlijk maar eist niet dat het zo veel kosten en de kuur dan zo lang zou worden mochten het maagzweren zijn. Maargoed ik ben een groenje op het gebied van maagzweren of darm problemen.





Dank voor je bericht! Heb je enig idee waar en hoe dat in Amerika heet? Gister al wat geprobeerd te zoeken maar zonder succes.


Ik bestel altijd bij Abler. Daar kosten 50 zakjes rond de €100,00. En als je $25 meer betaalt heb je het binnen 3-5 dagen in huis.


Heb jij dat aan jou paard gegeven? Dat zijn tabletten klopt dat? Is dat dan gewoon 1 per dag bij het voer of meer?

Ik zag een tijdje terug een artikel over Amerikaanse medicijnen. Dat je daar voor moest oppassen. Ik moet even kijken of daar deze namen ook tussen stonden en waarom.

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:39

Als je bij abler.com bestelt is dat 100% betrouwbaar hoor. Jaren geleden was ik de eerste (althans de eerste die het op bokt meldde) maar inmiddels hebben al 100den mensen/bokkers besteld (zie het maagzweren topic op medisch)

Destijds heb ik het ook laten testen door een laborant, of er wel echte omeprazol in zat en de coating (die je nodig hebt om het zuur in de paardenmaag te weerstaan) Mijn DA stond daar ook voor 100% achter aangezien de prijs van gastroguard abnormaal hoog is. Als ik GG had gebruikt om mijn paard 6wkn te behandelen had het me 3000euro gekost (paard van 1.84cm)

De meeste bestellen de abprozole de losse zakjes of tegenwoordig de "stable pack" het zijn kleine korreltjes die je door het voer kan doen. Bix licht vochtig maken dan blijven de korreltjes goed plakken, of op het laatste moment door een slobber doen.

VeroniqueV

Berichten: 65
Geregistreerd: 08-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 22:38

Mist schreef:
Als je bij abler.com bestelt is dat 100% betrouwbaar hoor. Jaren geleden was ik de eerste (althans de eerste die het op bokt meldde) maar inmiddels hebben al 100den mensen/bokkers besteld (zie het maagzweren topic op medisch)

Destijds heb ik het ook laten testen door een laborant, of er wel echte omeprazol in zat en de coating (die je nodig hebt om het zuur in de paardenmaag te weerstaan) Mijn DA stond daar ook voor 100% achter aangezien de prijs van gastroguard abnormaal hoog is. Als ik GG had gebruikt om mijn paard 6wkn te behandelen had het me 3000euro gekost (paard van 1.84cm)

De meeste bestellen de abprozole de losse zakjes of tegenwoordig de "stable pack" het zijn kleine korreltjes die je door het voer kan doen. Bix licht vochtig maken dan blijven de korreltjes goed plakken, of op het laatste moment door een slobber doen.



Hartelijk dank voor je bericht! Zoals ik al zei is dit allemaal nieuw voor me en probeer overal i formatie te winnen. Ik zat eerst naar de 'grotere' tabletten te kijken en zie ook de spuiten voorbij komen. Is zo'n zakje dan de hoeveelheid die je er in 1 keer bij de slobber doet?

cam
Berichten: 3019
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 23:32

Ik heb een paard wat al 8 maanden de korrels krijgt. In het begin 2 zakje per dag. ( is een klein Fjord). Daarna 2 maanden 1 per dag. Een paar keer geprobeerd af te bouwen maar dat lukt niet. Nu krijgt hij om de dag 1 zakje. En het gaat best goed met hem. Hij is al 24 jaar en denk niet dat hij er ooit vanaf komt. Want zelf met de medicijnen gaat het nog wel eens mis. Het is een echte stress kip en zelf storm kan het triggeren.

Ik bestel de zakje. Dat is precies voldoende voor zijn gewicht. Ik geef het tussen twee sneetjes brood met een klein laagje appelmoes.

Ik zou ook even laten controleren of zij bij het bloedonderzoek ook op bloedwormen hebben gecontroleerd.

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Re: Wanhopig, wie kan mij uit helpen? Koliek verschijnselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 11:07

uit mijn hoofd is 1 zakje genoeg voor 175kg paard.

VeroniqueV

Berichten: 65
Geregistreerd: 08-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-17 11:39

Mist schreef:
uit mijn hoofd is 1 zakje genoeg voor 175kg paard.


Dan heb ik 3,5 zakje nodig per dag. Zit rond de 600 kilo denk ik.

Maar zie ook grote tabletten staan. Misschien is dat handiger?

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Re: Wanhopig, wie kan mij uit helpen? Koliek verschijnselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 11:40

Wellicht met een pillenschieter ....maar het tablet mag niet kapot gekauwd worden want dan gaat de coating kapot en werkt het niet. De coating zorgt ervoor dat de omeprazol zijn werk kan doen.

Denk dat je met een stable pack abprozole beter af bent.

VeroniqueV

Berichten: 65
Geregistreerd: 08-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-17 17:36

Mist schreef:
Wellicht met een pillenschieter ....maar het tablet mag niet kapot gekauwd worden want dan gaat de coating kapot en werkt het niet. De coating zorgt ervoor dat de omeprazol zijn werk kan doen.

Denk dat je met een stable pack abprozole beter af bent.



Oh ja je hebt helemaal gelijk. Mag ik zo brutaal zijn om jou in linkje te vragen naar de Stable pack. Ik vind wel zakjes maar geen Stable pack.

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 18:41


No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:15

VeroniqueV schreef:
No_No schreef:
Dat geeft niet!
Je hebt zorgen aan je hoofd.

Dat zijn de gouden stipjes in de vacht van paarden. Meestal zitten die in de nazomer aan de benen van de paarden.
https://www.google.nl/search?q=horzelei ... 20&bih=460


Ooh misschien wel eens gehad en gedacht dat het modder was. Hoe behandel die die larven?

Zie nu toch overal spoken dus alles wat ik vermoed ga ik naar kijken.


De larven krijg je weg met een ivermectine wormenspuit. Maar als je paard die stipjes had dan denk ik wel dat je dat nog echt weet. Je borstelt ze niet weg met een borstel oid.

VeroniqueV

Berichten: 65
Geregistreerd: 08-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-17 20:54