temperatuur hengstige merrie

Moderators: C_arola, Coby, Dyonne, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Monique1963

temperatuur hengstige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-17 21:47

Ik kan via google en ook op bokt niet vinden hoeveel verhoging een merrie heeft als ze hengstig is.

Wie kan me wijzer maken. Is dat een halve graad? Een hele graad?

Dank voor reacties.

Het tij keren kan dat? Doorzetten of verkopen, dat was de vraag na de val, lees hier meer over Callas en ons leven in Frankrijk: [PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.
In Memoriam wereldpaardje Shadow [IM] Shadow je was met je miniformaat een groot wereldpaard

lyanne_sanne

Re: temperatuur hengstige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 21:50

Ik heb nog nooit gehoord dat een merrie verhoging krijgt van hengstigheid. Ze is niet ziek dan?? Daarvoor zijn referentiewaarden toch? Die houden rekening met de fysiologische veranderingen in het lichaam. Normaal Is 37.4-38.0

NoorWJ

Re: temperatuur hengstige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 22:05

Ik geloof ook niet dat de temperatuur omhoog/omlaag gaat bij hengstigheid hoor! Ik weet niet of je wilt weten of je merrie hengstig is, of dat je dat zeker weet, maar problemen hebt met temperatuursverhoging en je wilt weten of het komt door de hengstigheid?

Soli Deo Gloria

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 00:25

Door een droesuitbraak bij ons op stal tempen wij al 2 maanden elke dag (droes is over, we zitten nog in de 6 weken overbrugging, dus voor de zekerheid temp ik door, mijn paard is niet ziek geweest) en zij schommelt nauwelijks. Op z'n hoogste een paar tiende van een graad.
Heb je het idee dat de hengstigheid je merrie dwars zit?
Hoe oud is ze? Ik heb die van mij een aantal jaar op de oestress gehad (tussen haar 4e en 9e), ze was in de aanloop naar de hengstigheid voor niemand gezellig, niet voor de paarden om haar heen, niet voor de mensen die wat van d'r vroegen en ook niet voor haar zelf. Oestress heeft voor iedereen in haar omgeving het leven een stuk aangenamer gemaakt :Y)
Aan het begin van de zomer zijn we er, als proef, eens mee gestopt en ze is nu gewoon stabiel in haar gedrag, merk niet eens of ze hengstig is. De enige keer dat ze merkbaar hengstig wordt, is wanneer er een nieuw paard op stal komt, maar dan is ze buitenom sletten gedrag, heel goed te genieten :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie