Dik voorbeen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jolyne
Berichten: 71
Geregistreerd: 20-02-12

Dik voorbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-17 22:32

Hallo,

Mijn paard is gisteren kreupel van het land gekomen. Na onderzoek bleek haar pijpbeen dik, maar niet opvallend warm. Na koelen slonk de dikte, maar bleef ze kreupel. Vandaag met drukverband naar buiten en kwam er al beter terug vanaf. Het been was weer netjes dun, maar ik voelde wel een verdikking achter op haar pijpbeen. Een tijd geleden had ze hetzelfde, maar dan zonder verdikking op een specifieke plek en dit was binnen enkele dagen met verband en koelen over. Iemand een idee wat dit kan zijn? Vind het zo raar dat ze dit 2 keer in relatief korte termijn heeft, maar dan aan ander been. Heb je met peesblessure ook een dik pijpbeen aan binnen en buitenkant of enkel op de plek waar de beschadiging zit?

Dank je.
Laatst bijgewerkt door Jolyne op 17-09-17 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt


SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Re: Dik voorbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 22:48

Mijn paard heeft ook een dik been, en een ander paard bij ons op stal ook al... staan 24/7 op het land maar komt niet door rennen oid

Spenk
Berichten: 21740
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Dik voorbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 15:07

Mijn paard staat momenteel op rust vanwege een peesblessure. Het hele been werd dik dus niet alleen de plek van de beschadiging. Op dit moment is het been mooi dun en niet warm maar dat is het gevaarlijke aan peesblessures.. Dan lijkt het goed maar dat is het nog niet. Als je zeker wil weten moet je naar een kliniek gaan voor onderzoek en eventueel echo.

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: Dik voorbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 15:31

Is de verdikking hard? Kan een schiefel zijn. Maar het kan ook een peesblessure zijn. Of beiden.
Als je het zeker wilt weten zou ik de dierenarts vragen of die komt scannen.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Dik voorbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:45

Het kan zoveel zijn.. Peesblessure, verstapping, etc. Om echt te weten wat het is kan je inderdaad beter een echo laten maken. :j

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Babootje

Berichten: 26205
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:57

Ja even de DA laten kijken. Meten is weten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 bezoekers