Operatie Kissing?? Ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Operatie Kissing?? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 15:18

En bij Equitom in België misschien?

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: Operatie Kissing?? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:48

De paardenkliniek de Veluwe (of zoiets) deed destijds deze ingreep. Het lijkt ook niet zo belastend, het klieven van de ligamenten.

beline1

Berichten: 131
Geregistreerd: 22-03-13
Woonplaats: Uitgeest

Re: Operatie Kissing?? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 18:02

Helaas hebben wij twee dagen geleden te horen gekregen van de chirurg bij Hollands Kroon in Middenmeer, dat het opeen ongunstige plek zit om te opereren (net achter het zadel).
Ze moeten te veel beschadigen om erbij te kunnen en dan zou de achterhand te slap worden.

Ik wil iedereen bedanken voor de reacties, maar wij gaan niet meer op hem rijden en zoeken een recreatieve menner voor hem. Met mennen heeft hij geen last, oortjes erop en lekker lopen.

Maar wij willen graag ook onder het zadel rijden, en hij geeft aan dat dat nu niet gaat.
Als we niemand voor hem vinden blijft hij bij ons, want hij echt nog te goed om als grasmaaier te dienen.

Groetjes van Yvonne

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 21:54

Als je je paard echt graag zou willen houden ( als rijpaard), zou ik voor een second opinion in Hochmoor Duitsland gaan. Het is een eindje uit de buurt, dat snap ik, maar daar worden dit soort operaties vaker gedaan. In Nederland lopen ze best nog wel achter op dit gebied, Hochmoor is een topkliniek in Duitsland waar ze veel verder zijn.
[MD] Paard met kissing spines wie nog meer? (verzamel topic) is het centrale topic voor Kissing Spines en als je dan zoekt ( rechtsonderin kan je dat invullen) op operatie, kom je berichten tegen van msJane. Zij heeft in 2015 in Hochmoor haar paard laten opereren en dat is toen goed gegaan. Nu weet ik niet waar dat zat en of ze nog op Bokt komt, maar dat kan je wel zien.
Hochmoor is ook wel reëel, als zij het niet zien zitten, kan het ook niet. En toch wel een stuk goedkoper dan Nederland, ook dat valt dus mee. http://www.tierklinik-hochmoor.de/1/welkom.html .

beline1

Berichten: 131
Geregistreerd: 22-03-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-17 23:42

Jet schreef:
Als je je paard echt graag zou willen houden ( als rijpaard), zou ik voor een second opinion in Hochmoor Duitsland gaan. Het is een eindje uit de buurt, dat snap ik, maar daar worden dit soort operaties vaker gedaan. In Nederland lopen ze best nog wel achter op dit gebied, Hochmoor is een topkliniek in Duitsland waar ze veel verder zijn.
[MD] Paard met kissing spines wie nog meer? (verzamel topic) is het centrale topic voor Kissing Spines en als je dan zoekt ( rechtsonderin kan je dat invullen) op operatie, kom je berichten tegen van msJane. Zij heeft in 2015 in Hochmoor haar paard laten opereren en dat is toen goed gegaan. Nu weet ik niet waar dat zat en of ze nog op Bokt komt, maar dat kan je wel zien.
Hochmoor is ook wel reëel, als zij het niet zien zitten, kan het ook niet. En toch wel een stuk goedkoper dan Nederland, ook dat valt dus mee. http://www.tierklinik-hochmoor.de/1/welkom.html .


Ik heb de topic gelezen en hij is nog zo goed met longeren, en mennen, hij heeft geen dag onregelmatig gelopen.
En we willen er alles aan doen om hem pijnvrij te houden!
Hij net 6 en het zit bij hem op 4 doornuitsteeksels bij zijn lendenen.
Bedankt voor je reactie.