Werking Kurkuma bij Sarcoid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:17

SilvanoN schreef:
Ik heb het geprobeerd en het lijkt goed te gaan. ( ik wilde ook niet opereren, het zou haar derde narcose worden en ooit gaat dat mis ben ik bang) Ik heb kurkuma van Pit&Pit gemengd met wat vaseline en dat op de wratachtige sarcoid gesmeerd onder haar buik. Ik schrok wel even omdat het wel een verdikking op de plaats van aanbrengen te weeg bracht . Maar nu binnen een paar dagen is al een groot stuk van de sarcoid eraf gevallen!

[ [url=m/Nrf1Rr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voor


[ [url=m/uQeVju.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mN3R3m.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mijn merrie had ook zo iets onder haar buik en tevens ook een onder haar kaak die was de grote van een golfbal. Zodra de dierenarts hem eraf had gehaald kwam hij groter terug. Ik heb toen de oliën van young living gekocht bij bokker Chrisss. en vanaf juni zijn ze allemaal weg dagelijks ingesmeerd met de olie en nu niets meer geen sarcoid meer te zien. ik heb bij haar de francensinse gebruikt

Afbeelding

SilvanoN
Berichten: 203
Geregistreerd: 18-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 22:04

Wauw! Dat klinkt ook interessant ! Weet je zeker dat het om een sarcoid ging?

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 00:24

ja heel zeker dit is door de dierenarts bevestigd

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:06

Ik ben een paar weken terug ook Kurkuma op de sacroïdes bij mijn paard gaan smeren. Hij heeft ze op een plek waar ze niet tot last zijn (in het losse vel tussen z'n voorbenen).
De vorige eigenaar had al goede ervaringen met het voeren van Kurkuma aan haar ezels. Een van haar ezels had ook een sacroïde, die uiteindelijk verdwenen is.
Ik ben doorgegaan met het voeren van Kurkuma dagelijks, maar ben (o.a.) naar aanleiding van dit topic het ook gaan opbrengen op de plekken. Nu zo'n 4 weken aan het smeren en de plekken zijn aan het veranderen. Langzaamaan komen er kleine stukjes los, maar eergister kreeg ik het idee dat bij de grote er een groot stuk los gaat laten. En gister was dit de stand van zaken:

Afbeelding

Het zit nog maar met een klein puntje vast in het midden. Dus ben benieuwd wat ik vanavond aantref.
Ik moet zeggen dat ik ook wel even schrok dat het eerst groter werd.. maar nu dit los begint te komen ben ik positief benieuwd wat er met de rest gaat gebeuren.

Dit was de begin situatie (helaas niet zo duidelijk door de zalf die er al op zat)..

Afbeelding

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:26

Ben benieuwd,wil je ons op de hoogte houden?

SilvanoN
Berichten: 203
Geregistreerd: 18-05-14

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:43

Wauw!

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 00:07

Dat stuk is er 2 dagen later afgevallen. Een dag na de foto zat het nog vast maar was het al ingedroogd.
Blijf nog maar even smeren om te kijken wat er verder nog gebeurd. Dit is een vrij grote dus die is nog niet “klaar” denk ik. Het kleine plekje vooraan is nu ook wat roder en vleziger aan het worden. Ben benieuwd!

MaaikeMarlou
Berichten: 491
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Mariaparochie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 00:50

Interessant dit! Geldt hiervoor ook ‘baat het niet, schaadt het niet’ ?

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 12:22

Fredt schreef:
Ik ben een paar weken terug ook Kurkuma op de sacroïdes bij mijn paard gaan smeren. Hij heeft ze op een plek waar ze niet tot last zijn (in het losse vel tussen z'n voorbenen).
De vorige eigenaar had al goede ervaringen met het voeren van Kurkuma aan haar ezels. Een van haar ezels had ook een sacroïde, die uiteindelijk verdwenen is.
Ik ben doorgegaan met het voeren van Kurkuma dagelijks, maar ben (o.a.) naar aanleiding van dit topic het ook gaan opbrengen op de plekken. Nu zo'n 4 weken aan het smeren en de plekken zijn aan het veranderen. Langzaamaan komen er kleine stukjes los, maar eergister kreeg ik het idee dat bij de grote er een groot stuk los gaat laten. En gister was dit de stand van zaken:

[ [url=m/evtPJl.png]Afbeelding[/url] ]

Het zit nog maar met een klein puntje vast in het midden. Dus ben benieuwd wat ik vanavond aantref.
Ik moet zeggen dat ik ook wel even schrok dat het eerst groter werd.. maar nu dit los begint te komen ben ik positief benieuwd wat er met de rest gaat gebeuren.

Dit was de begin situatie (helaas niet zo duidelijk door de zalf die er al op zat)..

[ [url=m/wGAIXu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoi, hoe is het met de sarcoide van je paard?

MaaikeMarlou
Berichten: 491
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Mariaparochie

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 14:31

Ben ik ook benieuwd naar! Naar aanleiding van dit topic ben ik ook gaan smeren. Met tot nu toe verbetering, maar nog niet geheel verdwenen.

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:20

Ik ben gestopt toen m’n potje leeg was. De sacriode zit er dus nog wel, maar is kleiner en rustig. Wil binnenkort eigenlijk wel weer een nieuw potje maken, maar wil dat combineren met kurkuma door het voer. En de variant die ik voerde kwam uit de UK, dus even zoeken welke ik nu kan gebruiken.

Love_Mirra
Berichten: 1250
Geregistreerd: 25-08-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:05

Ik ben naar aanleiding van dit topic begonnen met kurkuma door de voeding. Ik voer het nu drie maand. Heb een ruin met sarcoide op de koker.

Hier heeft het alvast wel iets gedaan. De sarcoide is nu kleiner geworden en zeer mooi en rustig.

Wat is de mengeling die je gebruikt hebt om erop te smeren?

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:11

Mijn merrie had ook een sarcoid. Hier heb ik formule w opgesmeerd met de tandpasta van weleda saline. Hij is hier er ook compleet afgevallen. Moest nog wel even doorsmeren na tijd zon 2 weken na het afvallen door. Hij is nooit terug gekomen.

LauraO

Berichten: 311
Geregistreerd: 24-10-15

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 19:41

Ik smeer niet met kurkuma, maar voer het wel. Het helpt zeker tegen het weerkomen van de sarcoid van haar oog. Daar durf ik ook geen smeersel op te brengen.

(ik koop altijd bij wielens diervoeders de turmeric van dodson and horrell?, weet even niet de exacte naam, haha)

branki

Berichten: 563
Geregistreerd: 24-09-02
Woonplaats: Salland

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 21:12

Gebruiken jullie dezelfde kurkuma voor door het voer en om te smeren?
Kan ik gewoon de kurkuma van de natuurvoedingswinkel gebruiken of moet je iets speciaal voor paarden hebben?
En hoeveel doen jullie door het voer?

MaaikeMarlou
Berichten: 491
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Mariaparochie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 21:24

branki schreef:
Gebruiken jullie dezelfde kurkuma voor door het voer en om te smeren?
Kan ik gewoon de kurkuma van de natuurvoedingswinkel gebruiken of moet je iets speciaal voor paarden hebben?
En hoeveel doen jullie door het voer?

Ik heb het in een potje gekocht bij de supermarkt. Zit in eenzelfde potje als kerriepoeder ed.


Gebruiken jullie met of zonder zwarte peper?

branki

Berichten: 563
Geregistreerd: 24-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 11:47

Mijn paard heeft een sarcoid tussen zijn voorbenen, gelukkig met de singel net geen last.
Ik voer hem al een tijdje kurkuma.
Nu zag ik vanochtend ineens dat de buitenkant van de sarcoid los begint te laten.
In deze tijd van het jaar trekt dat natuurlijk ontzettend veel vliegen aan.
Iemand enig idee wat ik daar aan kan doen?

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 12:09

Interessant topic, mijn paard had 2 sarcoids tussen de achterbenen, deze zijn afgelopen week weggesneden en heb nu ook kurkuma besteld om hem te gaan voeren.

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 19:52

branki schreef:
Mijn paard heeft een sarcoid tussen zijn voorbenen, gelukkig met de singel net geen last.
Ik voer hem al een tijdje kurkuma.
Nu zag ik vanochtend ineens dat de buitenkant van de sarcoid los begint te laten.
In deze tijd van het jaar trekt dat natuurlijk ontzettend veel vliegen aan.
Iemand enig idee wat ik daar aan kan doen?

Heb hier op bokt weleens gelezen dat ze daarvoor prodiplast gebruiken. Zelf geen ervaring mee.

SilvanoN
Berichten: 203
Geregistreerd: 18-05-14

Re: Werking Kurkuma bij Sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 18:35

Branko, ik heb er groene leempapje op gesmeerd. Dan kunnen de vliegen er niet bij. Wel regelmatig afspoelen en opnieuw opbrengen

branki

Berichten: 563
Geregistreerd: 24-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:26

SilvanoN schreef:
Branko, ik heb er groene leempapje op gesmeerd. Dan kunnen de vliegen er niet bij. Wel regelmatig afspoelen en opnieuw opbrengen


Hier had ik zelf ook al over gedacht. Bedankt voor de tip.

Mehelia
Berichten: 5
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 21:51

Ik heb een vraagje?
Welke verhoudingen voor zalf met kurkuma hebben jullie gebruikt?

Mvg mehelia

branki

Berichten: 563
Geregistreerd: 24-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 19:09

Mehelia schreef:
Ik heb een vraagje?
Welke verhoudingen voor zalf met kurkuma hebben jullie gebruikt?

Mvg mehelia


Ik heb er een poosje zalf op gesmeerd, maar dat had geen effect.
Daarna heb ik hem alleen kurkuma door het voer gegeven. 2 grote theelepels 2 x per dag met wat extra vierge olijfolie.

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 16:05

Fredt schreef:
Ik ben gestopt toen m’n potje leeg was. De sacriode zit er dus nog wel, maar is kleiner en rustig. Wil binnenkort eigenlijk wel weer een nieuw potje maken, maar wil dat combineren met kurkuma door het voer. En de variant die ik voerde kwam uit de UK, dus even zoeken welke ik nu kan gebruiken.


Ik ben weer begonnen met smeren omdat de sacroïde toch weer groter leek. Smeer nu sinds 3 weken weer, maar binnen 1 week zag ik al verandering aan de plek. Inmiddels begint het uitstulpsel te vervormen en lijkt het erop dat het over een tijdje weer los gaat komen. Het is best een groot stuk, dus ik ben benieuwd. Ik voer nu dus niets bij.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 16:42

Interessant onderwerp, ik denk dat mijn merrie ook een sarcoid heeft, zit boven haar schouder,
Momenteel is ze drachtig, weten jullie zo of je dit kan smeren als ze dragend is?
Inwendig durf ik het nu sowieso denk niet aan.

Wat is jullie verhouding als je het door vaseline mengt?

Het plekje bij mijn merrie is denk ik 0,5 x 0,5 cm
Afbeelding

Ik vind bij haar alleen de lichte cirkel erom heen wat vreemd.
Eerst dacht ik wellicht aan een drukking door een deken, maar al mijn dekens zitten "los" op de boeg.