onregelmatig? netjes lopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 19:42

Wat verwacht je dan TS? Je hebt het blijkbaar niet in je zitten, dat je kunt zien dat jouw paard al een hele lange tijd met veel pijn loopt. Stel dat dit paard er niet meer is en je koopt een ander, dan gebeurt het gewoon weer. Jij ziet niet dat je paard wat mankeert. Dat inzicht heb je niet en het is de vraag of je dat ooit zult krijgen. Dan vind ik ook, dat je beter geen paard kunt hebben. Ik hoop oprecht dat je met dit paard naar een goede kliniek gaat en hem laat nakijken, met alles erop en eraan... Maar ben bang, dat je dat niet gaat doen. Waarom weet ik niet, maar heb dat gevoel nou eenmaal..

Geen leven zonder horsies!


vickyP
Berichten: 341
Geregistreerd: 05-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-17 19:45

Zammie schreef:
Wat verwacht je dan TS? Je hebt het blijkbaar niet in je zitten, dat je kunt zien dat jouw paard al een hele lange tijd met veel pijn loopt. Stel dat dit paard er niet meer is en je koopt een ander, dan gebeurt het gewoon weer. Jij ziet niet dat je paard wat mankeert. Dat inzicht heb je niet en het is de vraag of je dat ooit zult krijgen. Dan vind ik ook, dat je beter geen paard kunt hebben. Ik hoop oprecht dat je met dit paard naar een goede kliniek gaat en hem laat nakijken, met alles erop en eraan... Maar ben bang, dat je dat niet gaat doen. Waarom weet ik niet, maar heb dat gevoel nou eenmaal..


Waauw,dat moet voor jou helemaal geen geweldig gevoel zijn... en dus mijn vraag is dan ook meteen beantwoord: neen, jij leest niet wat ik heb geschreven. Jammer.

You can't make everybody happy..... you're not a jar of Nutella

kiki1976

Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 19:45

wat ik me oprecht afvraag.
je zegt zelf geen verschil te zien in lopen.

Jaren terug liep hij ook al slecht. Er waren toen 2 da's die hem afschreven om het maar even cru te zeggen.
Een andere da? zegt, hij word nooit meer goed maar je kan op hem rijden.

Dan weet je eigenlijk toch dat hij niet goed was? Of zie ik dat verkeerd?

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 19:48

vickyP schreef:
Zammie schreef:
Wat verwacht je dan TS? Je hebt het blijkbaar niet in je zitten, dat je kunt zien dat jouw paard al een hele lange tijd met veel pijn loopt. Stel dat dit paard er niet meer is en je koopt een ander, dan gebeurt het gewoon weer. Jij ziet niet dat je paard wat mankeert. Dat inzicht heb je niet en het is de vraag of je dat ooit zult krijgen. Dan vind ik ook, dat je beter geen paard kunt hebben. Ik hoop oprecht dat je met dit paard naar een goede kliniek gaat en hem laat nakijken, met alles erop en eraan... Maar ben bang, dat je dat niet gaat doen. Waarom weet ik niet, maar heb dat gevoel nou eenmaal..


Waauw,dat moet voor jou helemaal geen geweldig gevoel zijn... en dus mijn vraag is dan ook meteen beantwoord: neen, jij leest niet wat ik heb geschreven. Jammer.

Klopt. Ik lees heel veel blablabla bij jou.

Geen leven zonder horsies!

Rocamor

Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 19:48

Wat ik dan niet snap is dat een dierenarts kennelijk zijn fiat geeft om op een stokkreupel dier te rijden.

Heeft die arts destijds dat paard wel gezien?

Rockes <3

vickyP
Berichten: 341
Geregistreerd: 05-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-17 19:51

[quote="Zammie"[/quote]
Klopt. Ik lees heel veel blablabla bij jou.[/quote

ach ja? En waar haal jij die bla bla vandaan dan? Tussen de regels door? Dat is iets wat jij wil lezen en wil geloven je eigen ding er van maken. En niet willen lezen dat ik mezelf er attent op maak dat ik verkeerd zat. Maar geef me vooral goede moed! Goe bezig zo zou ik zeggen.
Laatst bijgewerkt door vickyP op 08-07-17 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

You can't make everybody happy..... you're not a jar of Nutella

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 19:52

vickyP schreef:
[quote="Zammie"

Klopt. Ik lees heel veel blablabla bij jou.[/quote

ach ja? En waar haal jij die bla bla vandaan dan? Tussen de regels door?[/quote]
Je doet alleen maar. Nu ook weer... Steek deze energie toch in je paard, inplaats van hier onzin uit te kramen..

Geen leven zonder horsies!

vickyP
Berichten: 341
Geregistreerd: 05-10-08

Re: onregelmatig? netjes lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-17 19:55

Ko.t omdat bokkers zoals jij me persoonlijk aanvallen en niet meer on topic nlijven en mensen denigrerend uitmaken. Dat helpt me ook niet om mijn paard beter te maken. Kan ook ni toveren nu he. Moet ik er naasr gaan liggen dan en hem in slaap zingen? Of wat wil je nu dat ik doe?

You can't make everybody happy..... you're not a jar of Nutella

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 19:57

Zooooo wat een reacties!

Als TS geen paard mag omdat ze niet voelt dat ie niet rad is, dan kun je meer dan de helft van paardenbezittend Nederland zijn of haar paard af nemen.

TS ik geloof je wel. En ik geloof ook dat je het beste met je dier voor hebt. Ik hoop van harte dat het goed komt met je paard en ik hoop dat je ons op de hoogte wil houden.

[RIJ-ITP] Lynn met haar C pony Nikita op de Brabantse Kampioenschappen
Continuing doing what you always did while expecting another result is a definition of insanity
viewtopic.php?f=147&t=1575998

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: onregelmatig? netjes lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 19:59

TS ik zou die reacties gewoon negeren. Ik geloof oprecht dat je het beste met je dier voor hebt en dat je de DA en laat komen!

Ik hoop dat uiteindelijk alles goed komt. :)

Second to the right, and straight on till morning

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 19:59

Ik zou op korte termijn een dierenarts raadplegen en het hele verhaal doen van de kreupelheidsgeschiedenis en dan een gericht advies vragen.
Tot die tijd niet meer rijden.

Wat ik vreemd vind is dat niemand in je omgeving aan heeft gegeven dat je paard niet zuiver loopt, stalgenootjes, instructeurs, etc...

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:04

maikeltje schreef:
Zooooo wat een reacties!

Als TS geen paard mag omdat ze niet voelt dat ie niet rad is, dan kun je meer dan de helft van paardenbezittend Nederland zijn of haar paard af nemen.

TS ik geloof je wel. En ik geloof ook dat je het beste met je dier voor hebt. Ik hoop van harte dat het goed komt met je paard en ik hoop dat je ons op de hoogte wil houden.

Ik hoop dat die helft dan wel naar anderen luisteren en actie ondernemen. En zeg nou zelf, dit paard loopt wel heel erg kreupel. Dat kan zelfs een leek zien. Dat TS het niet ziet is denk ik omdat ze het niet wil zien. erop door hobbelen is het belangrijkste..

Geen leven zonder horsies!

moonfish13
Berichten: 18218
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:17

vickyP schreef:



Ts ziet niet dat je paard aan huis en dan dit niet missen niet kan, en dat gaat ze ook denk ik niet inzien want het is telkens de schuld van een ander.
De opmerking eerder: laat m inslapen en koop een hobbelpaard is denk ik de beste..
Echt ik hoop dat ik ongelijk heb, maar na dit paard komt er weer een die aan huis komt te staan, 90% ([/quote]
Echt? Meen je dat nu? Niet ergens gelezen dan dat ik het juist wel in zie? dat ik verkeerd was? Heb jij echt niks gelezen van wat er allemeel is gezegd? Zwans of wa?

Dus ik zal idd de optie om hem in te laten slapen, en mij een hobbelpaard kopen meteen doen. En o ja, morgen staat er een nieuwe aan huis om lekker net hetzelfde te doen. Lijkt me een goed plan. Bedankt voor de goede raad! Echt top![/quote]

Applaus, je ziet het nu in, moet ik nu zeggen wat goed van je?
Verdorie 8 jaar te laat pas, besef je nou écht niet dat zó'n groffe fout niet kan?!
Ts, niet alles is goed te praten met poedersuiker ik wist het niet, echt heel zielig dit.
En trouwens ik denk dat inslapen rap aan de orde, want je weet al wat er aan de hand is en dat komt niet meer goed.
Dan kan je inspuiten hoogstens op hoop van zegen, ik geef het 0 kans, en inspuiten moet herhaald worden meestal.
Sja en als ie dan wederom of nog steeds kreupel is heb je weer kans dat je het finaal gaat missen, en gebeurt dit weer.
Bij deze, dat hobbelpaard koop ik wel voor je als je dan geen echte koopt.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 08-07-17 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:18

Onwetendheid en onkunde is nog tot daar aan toe.
Maar hier op bokt is jaren eerder meerdere malen aangegeven dat het beestje nier goed is. TS gaf toen aan dit te weten en dat ze wist waar ze mee bezig was.
En precies dat wist ze dus niet. Denk dat daar iedereen over valt.

Want daar lees ik van TS ook niks over terug.

Vind dat dus ook schokkend. Het advies van bokt jaren geleden is volledig genegeerd en TS heeft gewoon 7 jaar doorgereden.

Waarom heb je toen het genegeerd?

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

_kajo_
Berichten: 739
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:30

Ik heb zojuist het linkje van één van de longeerfilmpjes naar mijn zus gestuurd. Zij heeft, zegt ze zelf, nul,nul verstand van paarden. Heb haar niets verteld alleen wat ze van het paard vond. Haar reactie: "stijve kont". Een leek kan het dus zien!

newt

Berichten: 2040
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:39

_kajo_ schreef:
Ik heb zojuist het linkje van één van de longeerfilmpjes naar mijn zus gestuurd. Zij heeft, zegt ze zelf, nul,nul verstand van paarden. Heb haar niets verteld alleen wat ze van het paard vond. Haar reactie: "stijve kont". Een leek kan het dus zien!



Prachtig dat die leek van een zus van jou dat wel even zag.
Bij deze heb ik het topic getemd. TS is nu lang genoeg met de feiten op de neus gedrukt, er is nu al vaak genoeg gezegd wat er gedaan moet en TS zelf heeft ook al vaak genoeg gezegd dat zij er na haar vakantie wat aan zal gaan doen, (wat ik oprecht hoop dat je zult gaan doen). Bruintje heeft het duidelijk gemaakt en Zammie blaat er nog een keer over heen met haar "blablabla", klaar nu.

Ik hoop dat je ons op de hoogte wilt houden van het vervolg.

Babootje

Berichten: 26023
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:41

vickyP schreef:
Het was dus toen al dat ik groen licht kreeg van de DA. En dus idd zo blijven rijden. Je kan je je niet inbeelden hoe schuldig ik me nu voel...


Ik heb je topics ook nagelezen Vicky. Je paard heeft een zware blessure gehad (breuk? zei de ene veearts, scheur in de meniscus zei de andere). In ieder geval hadden beide veeartsen je paard eigenlijk afgeschreven.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je paard daarna ooit nog acceptabel heeft gelopen (van het beeldmateriaal dat ik heb gezien van je). Laat staan dat een veearts jou "groen licht" heeft gegeven.
Dat geloof ik gewoon niet. Je hebt mogelijk gehoord wat je wilde horen (op zijn zachtst gezegd is dat nog erg dom). Je hebt (heb ik gelezen in je topics) gezegd dat je je realiseerde dat je een "gehandicapt paard" hebt en dat jij weet tot hoever je kunt gaan.
Dat, Vicky, weet je dus duidelijk niet. Je hebt topic na topic geopend met je rijtechnische vorderingen in de bak. Nadat je paard 1,5 jaar had stilgestaan na de blessure heb je hem in 3 weken tijd weer zo "opgebouwd" dat je weer kon rijden, longeren in de bak etc. Nou sorry, maar uit eigen ervaring: dat kan niet.
Inmiddels rijd je al 7! jaar rond op een paard dat op 3 benen kreupel is.
En het is niet dat je een kind bent he? Je bent een volwassen vrouw, met een gezinnetje, met nog een paard...
Ik snap dit gewoon niet. Geef nou eens duidelijkheid. Wat voor diagnose heb je nu precies gehad zo ongeveer 10 jaar geleden?
Ik bedoel... ik kan me nog voorstellen dat je het niet meteen ziet.... maar 7!!!! fokking jaar..... Ik kan er met mn pet niet bij... echt niet. Ik kan me ook echt geen dierenarts (hier( voorstellen die jou zou zeggen: rij maar door op dat paard.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:41

Alsof jij wat zinnigs hebt gdzegd in dit topic newt. +:)+

Geen leven zonder horsies!

somokkele

Berichten: 1018
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:41

Wow, wat een hetze!

Ik wil je veel sterkte wensen met je paard. Super dat je er een da bij haalt en hopelijk kan deze wat voor jou en je paard betekenen.


Petje af hoe je blijft reageren. Ik hoop en denk ook dat je het beste met je paard voor hebt. En eerlijk, hoeveel mensen met paarden zullen s ochtends opstaan met het idee : Nu ga ik slecht voor mijn paard zijn.... Niemand denk ik, en dan zet je het al helemaal niet hier in een vraagstelling op een openbaar forum neer.

Nogmaals sterkte met je paard.........

Rocamor

Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:44

Ik hoop dat er in real life ook iemand gaat temmen voor het paard. Dat Is momenteel de enige waar ik medelijden me heb.

Rockes <3

Babootje

Berichten: 26023
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:46

Rocamor schreef:
Ik hoop dat er in real life ook iemand gaat temmen voor het paard. Dat Is momenteel de enige waar ik medelijden me heb.


Precies!! je zou toch gewoon t beest ophalen en uit zn lijden verlossen. |( |(

Jet

Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 21:02

TS, Tom Mariën is goed en Merelbeke is ook goed. Kijk dus als je terug bent van vakantie even wie er dichterbij zit en maak een afspraak om daar langs te komen onder voorbehoud van vervoer. Ga dan achter vervoer aan, iemand van je oude rijvereniging ( als je daar nog in de buurt woont), degene die jou erop gewezen heeft dat jouw paard niet goed loopt weet misschien wel iemand, zet een oproep op de Boktmarkt en als je dan vervoer hebt op dag en tijd van de afspraak met de kliniek bel je de kliniek dat de afspraak door kan gaan. Of kijk direct als je thuis bent naar de mogelijkheden van vervoer ( met dagen en tijden) en kijk of je daar je afspraak met de kliniek op kan aanpassen. Als je echt niet meer gaat rijden hangt het allemaal echt niet op een week hoor, maar ga er wel gelijk achteraan als je weer thuis bent. Enne, ga niet voor een andere DA of kliniek, daar krijg je misschien toch niet de antwoorden die je nodig hebt. Laat ook geen DA aan huis komen, daar heb je in dit geval ook te weinig aan.
Degene die zei dat je een overzicht moet gaan maken van zijn mankementen en door wie en wanneer dat geconstateerd is en wat de oplossing was vind ik een hele goede, doen hoor! Op het moment dat je op de kliniek staat weet je het door de stress net niet helemaal goed meer, maar dan heb je het wel op papier. Laat degene die je brengt overal bij zijn, twee horen meer dan één en dan kan je er terug in de auto en later ook nog over praten.
Sterkte ermee hoor!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Babootje

Berichten: 26023
Geregistreerd: 25-06-05

Re: onregelmatig? netjes lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 21:05

TS heeft allang een diagnose, maar kiest ervoor om op een "gehandicapt" paard te rijden omdat "ze weet tot hoever ze moet gaan.
Ga je nu echt geen illusie maken dat dit paard nog naar de veearts gaat...

hwn
Berichten: 4653
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 21:19

Babootje schreef:
Ik kan me ook echt geen dierenarts (hier( voorstellen die jou zou zeggen: rij maar door op dat paard.


Nou, ik helaas wel. Een paardje dat ik verkocht heb jaren terug, liep niet meer goed op haar ene achterbeen. DA erbij gehaald, heeft het es bekeken, en die zei: "Och ja, ze is al 17 hé. Bel me es terug als ze echt kreupel is". Meisje is er dan nog tijdje mee blijven rijden, maar haar dan toch op rust gezet omdat het niet goed voelde.

Wie weet is TS van mijn regio en heeft ze ook deze DA gehad, die bestaan hier helaas.

vickyP
Berichten: 341
Geregistreerd: 05-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-17 21:25

newt schreef:
Bij deze heb ik het topic getemd. TS is nu lang genoeg met de feiten op de neus gedrukt, er is nu al vaak genoeg gezegd wat er gedaan moet en TS zelf heeft ook al vaak genoeg gezegd dat zij er na haar vakantie wat aan zal gaan doen, (wat ik oprecht hoop dat je zult gaan doen). Bruintje heeft het duidelijk gemaakt en Zammie blaat er nog een keer over heen met haar "blablabla", klaar nu.

Ik hoop dat je ons op de hoogte wilt houden van het vervolg.


Wat is 'getemd'. Ken ik niet,sorry.

Ik ben idd al veel aangevallen hier en de reacties blijven komen. Ik hoop dat iedereeen goed of beter kan slapen na mij nogmaals de les te spellen. Die ik onderhand al wel weet. Ik ben er van overtuigd dat jullie nooit iets verkeerd doen en altijd zullen zien wat er aan jullie paard scheelt. Volgens mij zijn jullie allemaal stuk voor stuk geweldige dierenartsen want jullie denken te weten wat mijn paard markeerd en dat mijn paard beter af is zonder mij. En door kleine stukjes te lezen van de vroegere topics breien jullie een heel ander verhaal aan elkaar dan het ook werkelijk is. Maak er jullie eigen verhaal maar van. Doe maar of jullie zo geweldig en perfect zijn. 'Zij die zonder zonden leven, werpe de eerste steen!' En ik krijg een paar rotsblokken op mij. Dus proficiat! Weer iemand een slecht gevoel gegeven. Want daar draait het hier op bokt allemaal wel om. Elkaar wat uitmaken. Niet alleen in dit topic, maar in velen! Ik besluit het hier bij te laten. Niet wat mijn paard betreft. Want dat komt nu op de eerste plaats. Denken jullie maar dat je het beter weet en ik doe mijn ding wel. Dat is mijn paardje beter maken. Dit topic mag dan ook sluiten want van mij hoor je niks meer. Ik vroeg om raad. Niet om mij uit te maken.

You can't make everybody happy..... you're not a jar of Nutella


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jacksie, Jolynne, Karintich, Leukertje, MissMarije, Poekkie, YandexBot en 33 bezoekers