Gebroken sesambeentje , oud?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
16969
Berichten: 92
Geregistreerd: 09-05-10

Gebroken sesambeentje , oud?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 18:17

Vorige week ' voor de lol' mijn net negen jarige fries compleet op de röntgen gezet. Er was geen aanleiding voor, ik was gewoon nieuwschierig.

En toen stonden er 2 hele verbaasde dierenartsen naar de fotos te kijken!
Gebroken sesambeentje ( denk ik dat het heet, we wonen in Frankrijk )

Afbeelding
Rechts voor

Afbeelding
D is rechts voor
G is links voor

Afbeelding
Rechts voor


Het is dus een oude breuk, paard is nu 2,5 jaar van mij en heeft nooit een stap kreupel gelopen. Dierenarts geeft aan er niks mee te kunnen.

Heeft iemand ervaringen?
Iemand ideen of er wel iets is wat ik er mee kan doen? Ze loopt spatzuiver en we hebben gister nog gesprongen, geen probleem.

Maar hoe gaat haar toekomst zijn? Gaat ze hier last van krijgen?

Kiichi

Berichten: 1026
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: De Goorn

Re: Gebroken sesambeentje , oud?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 18:31

Als ze dit al langer heeft en ze is nooit kreupel geweest op dat been, dan is het niet aannemelijk dat daar nog problemen gaat veroorzaken. Mocht ze kreupel worden of het kogel gewicht gaan opzetten, dan moet het eventueel verwijderd worden (nadat met anesthesie blijkt dat het manken daar vandaan komt).

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Gebroken sesambeentje , oud?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 18:48

Als je iemand medisch gaat doorlichten dan vind je altijd wel wat. Als het paard nergens last van heeft dan zou ik me niet druk maken.Maar ik geef toe dat het er wel wat apart uitziet!

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 10:55

Ik heb er eentje gehad die dit ook had. Waarschijnlijk als veulen gebeurd in de opfok. Nooit ergens last van gehad. Restant van het bot is ook nooit gevonden.